تبیان، دستیار زندگی

ثبت بیش از ۲۹ هزار موکب حسینی برای پیاده‌روی اربعین

رئیس بخش شعائر و موکب‌های حسینی در عراق با بیان اینکه تعداد هیأت‌های حسینی ثبت شده در پایگاه داده‌ها برای اربعین مرز ۲۹ هزار موکب را رد کرده است، گفت: برخی از آنها موکب عزاداری و برخی خدمات‌رسانی از داخل و خارج عراق هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کربلا

حاج نعمة السلمان رئیس بخش شعائر و موکب‌های حسینی در عراق و جهان اسلامی وابسته به آستان‌های مطهر حسینی و عباسی اعلام کرد: تعداد موکب‌ها و هیأت‌های حسینی ثبت شده در پایگاه داده‌های این بخش برای اربعین مرز ۲۹ هزار موکب را رد کرده است که برخی از آنها موکب عزاداری و برخی خدمات رسانی از داخل و خارج عراق هستند.

السلمان افزود: این بخش در چارچوب اقداماتی که به آن محول شده است، فعالیت تمامی موکب‌های حسینی شرکت کرده در مناسبات دینی مختلف از جمله زیارت های میلیونی همچون زیارت کربلا را ساماندهی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس رده بندی که این بخش در مورد موکب‌ها انجام داده است، در اربعین سال گذشته بیش از ۱۰ هزار موکب حسینی شرکت کردند و ۲۲ کشور خارجی نیز با ۱۵۶ موکب حسینی در زیارت اربعین حضور داشتند و این بخش به تمامی این موکب‌ها معرفی نامه داده و پایگاه اطلاعاتی الکترونیک کاملی را از آنها در اختیار دارد.

السلمان همچنین با بیان اینکه این بخش دست به تلاش‌های فوق العاده‌ای با ایجاد نمایندگی‌ها در بیشتر استان‌ها زده است که تعداد این نمایندگی‌ها به ۹ نمایندگی می‌رسد، گفت: این بخش ۱۶۰ واحد را برای شعائر حسینی در شهرستان‌ها و ناحیه‌ها ایجاد کرده است. این نمایندگی‌ها باعث کاستن بار مالی و کاهش تلاش‌های اضافی صاحبان موکب‌های حسینی در مراجعات اداری و سازمانی شده است.

منبع : خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.