تبیان، دستیار زندگی

توقف موقت ساخت و ساز‌ها در اطراف عمارت نورمهال

احمد ترابی معاون میراث فرهنگی استان همدان گفت:فعلا جلوی ساخت و سازها را گرفته ایم تا مسئولان جلسه‌ای را تشکیل و در این خصوص تصمیم گیری لازم انجام شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
توقف موقت ساخت و ساز‌ها در اطراف عمارت نورمهال

با آغاز به‌کار تجهیز کارگاه ساختمانی برج‌های دوقلو در عرصه «عمارت آمریکایی‌ها» در همدان، دو سینماگر و شهروند برگزیده همدانی در نامه‌ای به مسئولان شهری همدان خواستار توجه بیشتر به این بنای تاریخی شدند.

حدود یک‌ماه قبل، دوستداران میراث فرهنگی همدان هشدارهایی را نسبت به مجوز صادر شده برای ساخت برج‌های دوقلو در چند متری «عمارت نورمهال» که امروز در اختیار شهرداری همدان و به عنوان فرهنگسرای پرواز استفاده می‌شود، مطرح کردند. مجوزی که با اجرایی شدن آن این عمارت تاریخی نه تنها زیر سایه‌ برج‌ها قرار می‌گیرد، بلکه در هر شرایطی گودبرداری در محوطه آسیب‌هایی را به این بنای تاریخی وارد می‌کند.‌

احمد ترابی معاون میراث فرهنگی استان همدان در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت فعلی عمارت نورمهالگفت: پروژه‌های مرمتی عمارت نورمهال انجام شده و خوشبختانه این عمارت در وضعیت مطلوب به سر می‌برد، اما درباره ساخت و ساز‌هایی که پیرامون آن صورت می‌گیرد باید گفت که ما فعلا جلوی آن‌ها را گرفتیم تا مسئولان جلسه‌ای را تشکیل بدهند و تصمیم‌گیری بشود؛ بنابراین عمارت نورمهال مشکلی ندارد و به عنوان مجموعه فرهنگی شهرداری بهره‌برداری شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان