تبیان، دستیار زندگی

برنامه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشریح شد

علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برنامه‌های موزه انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
برنامه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشریح شد

علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاکید بر حذف بخشی از تعطیلات موزه دفاع مقدس گفت: ما از سال گذشته در سطح کشور و منطقه شیفت شب را اجرا کردیم که در هفته دفاع مقدس نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بازدیدکنندگان موزه در هفته دفاع مقدس خدمات را به صورت نیم بها دریافت می‌کنند، گفت: کتابخانه دیجیتال موزه نیز با بیش از هزار عنوان کتاب افتتاح و در چهارم مهر ماه از سردیس خانم دباغ رونمایی می‌شود. همچنین در این روز با همکاری موزه صلح، مراسمی با هدف صلح برگزار می‌شود.

جعفری با اشاره به راه اندازی انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس گفت: انجمن نویسندگان دفاع مقدس نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

افتتاح میدان سلام در هفته دفاع مقدس

وی افزود: میدان سلام در هفته دفاع مقدس با هدف احترام به مقامات و شهدا افتتاح و مجموعه زیپ لاین موزه‌ها نیز در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود. پیش بینی شده است که ۶ برنامه نیز با حضور هنرمندان در پردیس سوسنگرد برگزار شود.۱۰ شب تعزیه نیز در پردیس سوسنگرد و محوطه مسجد جامع خرمشهر برپا می‌شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی بیان کرد: اولین شماره مجله فرهنگی هنری سرو با رویکرد موزه داری چاپ و ارائه خواهد شد.۳نمایشگاه نیز در گالری فکه خواهیم داشت که تا پایان مهر ماه دایر است.

وی ادامه داد: پیش بینی شده است که کرسی‌های روایتگری با حضور فرماندهان برگزار شود و نقد فیلم‌های دفاع مقدس را هم خواهیم داشت البته ۴۰سال با هنر و ادبیات انقلاب اسلامی نیز برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: در نیمه دوم مهر ماه میزبان اعضای ایکوم جهانی هستیم. ما از کتاب کارگردانان شاخص دفاع مقدس نیز رونمایی می‌کنیم که اولین کتاب به ابراهیم حاتمی کیا اختصاص دارد.

پخش مستند هنرعاشقانه از تلویزیون

جعفری با اشاره به رونمایی کتاب فرهنگ جامع سینمای دفاع مقدس گفت:جلد پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس نیز در هفته دفاع مقدس رونمایی و مجموعه چشم و چراغ نیز افتتاح می‌شود. مستند هنر عاشقانه هم در هفته دفاع مقدس از تلویزیون پخش می‌شود.

وی بیان کرد: فراخوان دومین جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس رسام، فراخوان سومین جشنواره فانوس و دومین جشنواره مدافعان حرم اعلام میشود؛ البته برنامه‌ای را نیز در خرمشهر برگزار می‌کنیم.

سریال شهید صیاد شیرازی ساخته می شود

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی از تهیه سریال شهید صیاد شیرازی در۳۰ قسمت خبر داد و گفت::تهیه کننده این فیلم محمدرضا شفیعی است.

جعفری گفت: فیلم سینمایی شهید باقری نیز در حال تهیه فیلمنامه است و فیلم سینمایی شگرا نیز هنوز به مرحله پیش تولید نرسیده است.

وی ادامه داد:فعالیت مشترکی نیز با عنوان انیمیشن خاکریز‌های نمکی در۱۳ قسمت تولید شده و لوح فشرده آن به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

جعفری با تاکید بر تاثیرگذاری هنر موسیقی گفت: دومین جشنواره موسیقی نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود و در طول تابستان صد تئاتر خیابانی دفاع مقدس را در موزه برگزار می‌کنیم؛ البته هم اکنون آماده تقدیر از۳ تئاتر برجسته دفاع مقدس که در سال۹۷ اجرا شده، هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما ۵ بخش موزه‌ای نیز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح می‌کنیم که یکی از آن‌ها به مقاومت اختصاص پیدا کرده و بخشی از این موزه به مقاومت داخلی و شهر‌هایی که در طول دفاع مقدس از آن‌ها دفاع شده و آزاد شده اند، تعلق گرفته است.

افزایش ۸۵ درصدی بازدیدکنندگان خارجی

جعفری گفت: ما در ۵ ماه اول سال ۳۱۹۱ بازدیدکننده خارجی داشتیم و هماهنگ شده که بروشورهایمان در نمایشگاه‌های لندن و فرانکفورت پخش شود و به زودی مجموعه گردشگری انقلاب اسلامی را افتتاح خواهیم کرد. امسال نسبت به سال گذشته ۸۵درصد افزایش در بازدیدکنندگان خارجی موزه داشتیم.

وی با اشاره به راه اندازی شورای راهبردی گردشگری انقلاب اسلامی گفت:۶ موزه دفاع مقدس را تا دهه فجر در۶ استان افتتاح می‌کنیم. ما در تهران ۱۸موزه، خانه موزه و باغ موزه داریم و تلاش می‌کنیم که با کمک شورای همکاری موزه‌های دفاع مقدس یک حرکت جمعی داشته باشیم. مقدمات افتتاح اتحادیه بین المللی موزه‌های مقاومت نیز در حال آمادگی است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان