تبیان، دستیار زندگی

در هم‌اندیشی گیل‌آبادی با اهالی رسانه‌ مطرح شد؛

خانه تئاتر از وزیر کشور چه مطالباتی دارد؟

مدیرعامل خانه تئاتر گفت: خروجی جلسات وزیر کشور و وزیر ارتباطات این بود که در بحث مسکن و تسهیلات کم بهره و راه اندازی کمپانی تئاتر کمک مان کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
خانه تئاتر از وزیر کشور چه مطالباتی دارد؟

صبح امروز نشست هم اندیشی خبرنگاران باگیل آبادی مدیر عامل خانه‌ تئاتر در خانه‌ تئاتر برگزار شد.

شهرام گیل آبادی مدیر عامل خانه‌ تئاتر اظهار کرد:در جلسه‌ قبل با خبرنگاران ١٧٤ نکته بیان شد در این نکات به ده نکته اصلی رسیدیم و وارد فضای برنامه ریزی شدیم درواقع بیان و هم اندیشی، ما را به سمت جامعیتی از وضعیت موجود می‌برد چرا که به نظرم شما خبرنگاران در بعضی نقاط عمیق می‌شوید.

وی درباره برخی انتقادات مبنی بر کندی سیاست‌های خانه تئاتر گفت: سقف پرواز ما همین اندازه و کوتاه است اگر برویم دنبال مسائل ریز هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و راهش این است که اهداف، چشم اندازهات و ماموریت‌ها و سیاست‌هایمان را با کمک هم تعریف کنیم. برند تئاتر ایران باید بالا بیاید و تا آن زمان حرفی برای گفتن شاید نباشد حال ما هر چقدر که بیایم و بگوییم 150 هزار نفر خانواده تئاتر، دو هزار نفر نیز فارغ التحصیل این حوزه‌ و تماشاچی‌های تئاتر نیز بین 17 تا 22 هزار نفر هر شب هستند.

گیل آبادی با اشاره به بحث بازداشت سعید اسدی و مریم کاظمی گفت: اجازه دهید در این رابطه صحبتی درز نکند که چه فعالیت‌هایی خانه تئاتر انجام داد و الان زمان آن نیست که درباره‌اش صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه از مصاحبه معاون هنری هیچ سیستمی خارج نمی‌شود که بخش خصوصی باید چطور کار کند، افزود: باز هم اگر دوباره مسئله‌ای در این رابطه پیش بیاید مشخص نیست که چه کسی چه کار انجام می‌دهد و مسئولیت با کیست. 

وی ادامه داد: مثالی بزنم چند وقت پیش خبرنگاری راجع به میزان فروش آثار نوشته بود که ما تحقیق کردیم و در این حوزه برنامه ریزی کردیم بخشی از کار‌ها به خانه‌ تئاتر بر میگردد که بر عهده می‌گیریم و بخشی دیگر بر عهده‌ مرکز هنر‌های نمایشی است.

گیل آبادی درباره حمایت از هنرمندان و بیمه تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر تنها 100 نفر از اهالی خانه تئاتر تکلیف بیمه آنها مشخص نشده است، بحث مسکن هم در حال پیگیری هستیم.

گیل آبادی با بیان اینکه یک تیم برنامه ریزی، شبانه روز در حال برنامه ریزی برای خانه‌ تئاتر است، گفت:این برنامه ریزی بر عهده‌ دکترسلطانی است و ایشان تخصص برنامه استراتژیک دارند.

وی افزود: علاوه بر اینکه نشست‌هایی با اهالی رسانه داشتیم نشستی هم با کارگردانان برگزار کردیم و ١١٧ نکته داشت که ما به صورت سر فصل تدوین کردیم.

مدیر عامل خانه تئاتر بیان کرد:در روز‌های دیگر هم ملاقات با وزیر کشور، وزیر ارتباطات داشتیم که البته این ملاقات‌ها با برنامه و موضوعات از قبل تعیین شده بود.

گیل آبادی گفت:اولین گام‌های برنامه ریزی استراتژیک را برداشتیم و به طور حتم ضعف‌هایی هم خواهد داشت زیرا به نظر من برنامه ریزی ضعیف بهتر از بی برنامه بودن است.این هم اندیشی‌ها با عوامل مختلف وجود دارد تا به نقطه‌ ثقل برسیم و بیش از ٥٠نشست هم اندیشی با عوامل مختلف داشتیم.

وی در پایان گفت: خروجی جلسات وزیر کشور و وزیر ارتباطات این  بود که  در بحث مسکن و تسهیلات کم بهره و راه اندازی کمپانی تئاتر کمک مان کنند همچنین قرار شد وزیر ارتباطات برای اسمارت کردن ساختمان خانه تئاتر به ما کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان