تبیان، دستیار زندگی

معرفی مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران ماموریت خود را گسترش و ارتقای خدمات آموزشی، تولید و انتشار کتب، نشریات، ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر ICT در حوزه فنآوری، هنر و کسب و کار تعریف می کند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شرکت مجتمع فنی تهران در سال 1358 تاسیس و در تاریخ 1361/10/23 با شماره ثبت 46489 ثبت گردید و آقایان سعید سعادت صانعی و سعید خرازی زاده، (به ترتیب) به عنوان مدیر عامل و ریاست هیات مدیره هستند.
مجتمع فنی تهران
مجتمع فنی تهران در اولین سال های فعالیت خود، با شناسایی نیازهای کشور و جامعه در حوزه برق و الکترونیک، وزن عمده فعالیت های خود را روی ارائه آموزش های کیفی و متفاوت در این حوزه متمرکز کرد.

با گذشت زمان و پررنگ شدن نقش کامپیوترهای شخصی در محیط های کار و زندگی، مجتمع با شناخت نیاز جامعه و جوانان به آموزش در این حوزه، فعالیت خود را در زمینه آموزش کامپیوتر و فناوری اطلاعات و نیز انتشار کتاب های آموزشی در این زمینه آغاز کرد و طی دو دهه اخیر، با برگزاری بیش از 1000 دوره به یکی از پرمخاطب ترین مراکز آموزش و نشر کشور تبدیل شد.

بیلان آموزش سالانه یکصد هزار نفر- درس، انتشار بیش از 1700 عنوان کتاب تحت عنوان «مجتمع فنی تهران» و «موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران»، وجود یک هیات علمی جوان با هزاران مدرس در حوزه های مختلف کامپیوتر و IT که بسیاری از آنها صاحب قلم های توانمندی هستند، همه و همه نتیجه 35 سال پایش موشکافانه نیازهای آموزشی و پژوهشی جامعه و شناسایی اهمیت توسعه آموزش مهارت های پیشرفته توسط مجتمع فنی تهران بوده است.

این در حالی است که عمیق ترین احساس کامیابی و سپاس پروردگار متعال در مدیران، اساتید و کارکنان مجتمع فنی تهران، زمانی حاصل می شود که بخش عمده ای از فارغ التحصیلان دوره های گذشته مجتمع را به عنوان کارکنان ماهر/ عالم، در محیط های کاری می بینند. چرا که لذت و انگیزه این پاداش معنوی، با هیچ درجه ای از بهره مندی اقتصادی و هیچ یک از انواع لوح تقدیر، حاصل نمی گردد.
معرفی مجتمع فنی تهران

بیانیه ماموریت
مجتمع فنی تهران ماموریت خود را گسترش و ارتقای خدمات آموزشی، تولید و انتشار کتب، نشریات، ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر ICT در حوزه فنآوری، هنر و کسب و کار تعریف می کند. این سازمان به عنوان یکی از بزرگترین موسسات آموزشی- فرهنگی و انفورماتیک در بخش خصوصی، قلمروی فعالیت خود را تمام مناطق ایران، حضور موثر در خاورمیانه، به خصوص کشورهای فارسی زبان و همکاری با سایر کشورها ترسیم می کند. مدیریت دانش محور، ارتباط مستقیم با صنعت و تلاش برای ارائه فعالیتهای متناسب با هزاره سوم در جهت کارآفرینی و اشتغال موثر، وجه تمایز این سازمان است.

چشم انداز
مجتمع فنی تهران به عنوان موسسه برتر ایران در حوزه فناوری، هنر و کسب و کار، به روزی می اندیشد که در هر خانواده ایرانی حداقل یک نفر، از خدمات و یا محصولات آن به طور مطلوب بهره مند شوند.


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی