تبیان، دستیار زندگی

معرفی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف

جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی، پژوهشی، آموزشی در ایران است. جهاد دانشگاهی در راستای اهداف و وظایف خود در سال 1372 اقدام به تاسیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی از نوع دوم نمود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
در 16 مرداد 1359 ستاد عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را در راستای اهداف انقلاب فرهنگی ایران تاسیس نمود. با تبدیل ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه جهاد دانشگاهی در 11 آذر 1365 بازنگری و تصویب شد.
جهاد دانشگاهی صنعتی شریف

در این اساسنامه بر فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاکید شده است. همچنین در 22 آبان 1369 شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور معرفی کرد.

علاوه بر این انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی هم بر عهده این نهاد می باشد. در 14 آبان1370 اساسنامه جدیدی به تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و جایگزین اساسنامه قبلی شد.

جهاد دانشگاهی در راستای اهداف و وظایف خود در سال 1372 اقدام به تاسیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی از نوع دوم نمود.
معرفی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف

این موسسه شعبه‌های خود را در اهواز، اصفهان، رشت، همدان، کاشمر، اردکان، اشکذر و یزد راه‌اندازی کرد که از این میان، سه موسسه‌ وابسته در استان‌های خوزستان، یزد و اصفهان به ترتیب به موسسه‌ آموزش عالی مستقل دارای هیات امنای اختصاصی تبدیل شده و در کرمانشاه نیز موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه تاسیس شد. در این میان موسسه‌ آموزش عالی جهاد دانشگاهی در تهران پس از ارتقای کیفی و کمی، به دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی علم و فرهنگ ارتقاء یافت. جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی ، پژوهشی، آموزشی در ایران است .


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی