تبیان، دستیار زندگی

معرفی سامانه دانش آموزی سناد

این سامانه وظیفه جمع آوری اطلاعات دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش و ثبت نام آنها در مدارس کل کشور را به عهده دارد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
این سامانه که به اختصار به نام سناد شناخته شده است در آدرس http://snd.medu.ir از تابستان سال 1390 راه اندازی شده و وظیفه جمع آوری اطلاعات دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش و ثبت نام آنها در مدارس کل کشور را به عهده دارد.
سامانه دانش آموزی سناد

این سامانه در سال 1390 با تحت پوشش قراردادن ثبت نام دانش آموزان سراسر کشور در دوره های آموزشی مختلف از پیش دبستان تا پیش دانشگاهی و فنی حرفه ای و کاردانش، برای اولین بار در کشور توانست حدود سیزده میلیون دانش آموز را به صورت متمرکز ثبت نام نماید.

این پروژه برای سال دوم با انجام برخی تغییرات و بهینه سازی ها، از اردیبهشت ماه 1391 اقدام به ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 91-92 نموده و توانسته است منبع اطلاعاتی سیستم های ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش باشد. این سیستم برای سال های 92 و 93 نیز با تحت پوشش قراردادن بسیاری موارد توسعه ای در حوزه فرآیندهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه می دهد.

سیستم های متعددی به عنوان زیر سیستم های سامانه سناد از جمله سامانه ثبت نام المپیادهای علمی کشور و جشنواره جوان خوارزمی تهیه و تولید شده اند. همچنین سیستم هایی مانند سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران ، سامانه فروش و توزیع کتاب های درسی ، پرتال همگام ، سامانه دانش آموزی ، سیستم های دانش آموزی و سیستم های ساماندهی نیروی انسانی (بکفا) از سناد تغذیه اطلاعاتی می شوند.
سامانه دانش آموزی  سناد


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی