تبیان، دستیار زندگی

لوازم ضروری بانوان برای استحمام کردن

وسایل موردنیازی که در حمام لازم است

آیا تابه‌حال به این نکته فکر کرده‌اید که همهٔ مواد بهداشتی آرایشی موردنیاز برای یک بانو در حمام شامل چه وسایل، کرم‌ها، لوسیون ها یا مواد شوینده‌ای می‌شود؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  


وسایل مورد نیاز در حمام

 باید گفت، روشن است که مثلاً خمیردندان، مسواک، و یک حوله ضروری هستند اما در اینجا ما موارد دیگری را که موردنیاز است به شما معرفی خواهیم کرد. پس لازم است نگاهی دوباره به کابینت داخل حمام و سرویس بهداشتی‌تان بیندازید و تاریخ انقضای روی بسته‌ها را بخوانید و آن‌هایی را که از تاریخ‌مصرفشان گذشته دور بیندازید. حال به مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم بخوانید و مقایسه کنید.

روغن شی‌ء باتر

شی‌ء باتر محصولی است که می‌تواند سرآمد بسیاری دیگر از مواد بهداشتی باشد. از آن می‌توان به‌عنوان مرطوب‌کننده، نرم‌کنندهٔ لب، درمان سوختگی و براق‌کنندهٔ لب استفاده کرد؛ پس قطعاً یکی از موارد ضروری در کابینت سرویس بهداشتی شما خواهد بود.

دستمال مرطوب کودکان

یکی دیگر از موارد ضروری با چند کاربرد احتمالی، دستمال‌های مرطوب کودکان است. این نوع از دستمال‌های مرطوب برای پوست حساس کودکان تولید می‌شود؛ پس برای پاک کردن پوست از آرایش مفید هستند و آن‌قدر قوی هستند که باقی‌ماندهٔ آلودگی‌های پوست را تمیز کند.

روغن‌زیتون و روغن نارگیل

روغن ساده و خالص نارگیل و روغن‌زیتون دو دوست وفادار پوست شما هستند و اگر از این نوع روغن‌ها در حمامتان ندارید، احتمالاً مقداری از آن را در آشپزخانه‌تان نگه می‌دارید. پس مقدار اندکی از آن‌ها را در بطری‌های کوچک بریزید و در حمام استفاده کنید. یک یا قطره روغن‌زیتون یا روغن نارگیل در حمام به شما پوستی نرم و مرطوب و شاداب تحویل می‌دهد؛ آن را کمی گرم کنید و از آن‌ها به‌عنوان نرم‌کنندهٔ موی روغنی گرم یا نرم کردن موهای وزکرده استفاده کنید. کافی است کمی از آن را روی دست بریزید و موها را با آن ماساژ دهید.

ناخن‌گیر

اگر وقت کافی برای مانیکور ندارید، کافی است که با یک ناخن‌گیر مجهز به سوهان، ناخن‌ها را مرتب نگه‌دارید. همچنین این وسیله بهترین ابزار برای جدا کردن نخ‌های آویزان از لباس یا بریدن برچسب لباس‌های نو تازه خریداری‌شده است که می‌خواهید پس از استحمام به تن کنید.

ژل شست و شوی حمام

ژل‌های شست و شوی حمام فقط برای استحمام کاربرد ندارند بلکه از آن‌ها می‌توان به‌عنوان صابون مایع نیز در موارد ضروری استفاده کرد. همچنین این مادهٔ شوینده، لکه بر بسیار خوبی است. البته به خاطر داشته باشید که از این صابون به‌عنوان مادهٔ شوینده برای شست و شوی دستی استفاده کنید و آن را در ماشین لباس‌شویی نریزید.

دهان‌شویه

برای هرکسی پیش می‌آید که فرصت نکند پیش از بیرون رفتن از خانه، مسواک بزند، یا اگر به‌طور ناگهانی مهمانی وارد منزلش شود، با دهانی پاکیزه و خوشبو با او روبرو شود، توصیه می‌کنیم که به‌جای مسواک، فوراً از دهان‌شویه استفاده کنید. این کار تا مدتی دهان را تمیز و خوشبو نگه می‌دارد.

تعدادی شمع خوشبو و مجلهٔ سرگرم‌کننده

اگر برای صرفه‌جویی در مصرف آب یا رفع خستگی از وان حمام استفاده می‌کنید، می‌توانید برای کسب آرامش بعد از یک روز کاری سنگین، شمع‌ها را روشن کنید و یک حمام ویژه را به خودتان هدیه دهید. در آب ولرم وان دراز بکشید و مجلهٔ طنز موردعلاقهٔ خود را مطالعه کنید. توصیه می‌کنیم  با آب‌میوه‌های طبیعی و تازه از خودتان پذیرایی کنید. این زمان، زمان شماست پس‌ازآن لذت ببرید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.