تبیان، دستیار زندگی

«کودک شو»؛ زیر ذره بین تبیان

بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مقاله اینترنتی «محبت همسران؛ کودکان قهرمان» را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کودک شو
 به گزارش روابط عمومی، درباره برنامه «کودک شو» که سری دوم آن هفته پیش به پایان رسید. چرا می توان این برنامه را در رسیدن به هدفش موفق دانست؟
احمد رنجبر در متن این مقاله آورده است: «نوروز 96 برنامه‌ای تازه روی آنتن شبکه نسیم رفت که موضوع آن کودک بود. پیش از آن برنامه‌های زیادی با محوریت این قشر سنی دیده بودیم اما «کودک شو» جنسی دیگر داشت. این برنامه بر پایه مسابقه میان بچه‌ها با مشارکت والدین راه‌اندازی شد و خیلی زود توانست طیف زیادی از بیننده‌ها را با خود همراه کند. فصل دوم برنامه از دی‌ماه سال پیش روی آنتن رسید. «کودک شو» در جشنواره مردمی سیما جایزه برتر را به دست آورد که نشان می‌دهد بیننده‌ها با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.
حتماً «کودک شو» خالی از ایراد نیست، منتها در همین مقدار، تلاش انجام‌شده واجد تحسین است. غالب مسابقه‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شود، مخصوص گروه سنی بزرگ‌سال است و کودکان سهمی از آن‌ها ندارند. این نخستین و مهم‌ترین امتیاز «کودک شو» است. برنامه از مشاور کودک بهره می‌برد و شرایط به‌گونه‌ای مهیا می‌شود که بچه‌ها فرصت عرض‌اندام داشته باشند. بنابراین بازی‌های طراحی‌شده متناسب با توان یک کودک معمولی است و در آن تنوع دیده می‌شود.
نکته برجسته دیگر درباره «کودک شو» عدم محدود شدن شرکت‌کننده‌ها به انتخاب بچه‌های با اعتمادبه‌نفس است. در این برنامه بچه‌های خجالتی هم فرصتی برای مسابقه دارند که نشان می‌دهد سازندگان فقط به فکر جذابیت صرف نبوده‌اند، بلکه بعد آموزشی و تلقین این نکته که «همه بچه‌ها» می‌توانند قهرمان باشند، امتیاز ویژه آن است. «کودک شو» نه‌تنها برای بچه‌ها یک تجربه عملی تقویت حس اعتمادبه‌نفس است که این حس در همسالان آن‌ها که پای تلویزیون می‌نشینند، می‌تواند تکثر یابد.»
متن کامل مقاله اینترنتی «محبت همسران؛ کودکان قهرمان» در بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.