تبیان، دستیار زندگی

روش های خانگی برای از رفع غبغب

باد غبغب‌تان را خالی کنید!

داشتن غبغب مشکلی است که برخی از زنان و مردان در ظاهر خود با آن مواجهه هستند و همین مسئله باعث شده است که تا حد زیادی از جذابیت ظاهری‌شان کاسته شود. غبغب معمولاً در حالت خندیدن و بغض کردن بیشتر خود را نشان می دهدو این امر باعث می‌شود که فرد احساس خوبی نداشته باشد و در نهایت به از دست دادن اعتمادبه‌نفس منجر می‌شود. ما در این مقاله نکاتی در مورد بهترین روش‌های درمان غبغب و زیباسازی صورت در خانه و بدون جراحی به شما ارائه می‌دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
غبغب، زیبایی، جراحی، روش خانگی، چربی، ماهیچه، آرایش، لباس، انسان زیبا
غبغب اختلالی است که در آن ماهیچه‌های چهره و چربی چانه بیش از حد رشد می‌کنند و لایه‌ی چربی زیر پوست انباشته می‌شود. این اختلال را می‌توان به عنوان اختلالی تفسیر کرد که در آن لایه‌های چربی زیادی همپوشانی دارند یا چربی زیر فک، بیش از حد بزرگ است، و سبب شل شدن پوست چانه می‌شود.

این وضعیت، اگر کنترل نشود و از بین نرود، باعث ایجاد عدم تعادل در چهره‌ی شما خواهد شد لذا شما با استفاده از روش های زیر هر چه سریع تر در جهت رفع غبغب تان اقدام کنید:

1-کشش فک

سرخود را به عقب خم‌کنید. چشم‌ها به سمت سقف باشد.

فک پایینی را به سمت جلو بکشید تا فشار را زیر چانه حس کنید.

به مدت ۱۰ ثانیه فک را در این حالت قرار دهید.

فک را به محل اولیه برگردانید و سر را پایین بیاورید.

2-از بین بردن غبغب با روغن جوانهٔ گندم

روغن جوانه ی گندم، ویتامین B۶، B کمپلکس، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین E دارد. این روغن یکی از بهترین روغن‌های معطر برای سلامت پوست است، به‌ویژه پوستی که کم‌کم پیر می‌شود. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات غبغب در اثر بالا رفتن سن رخ می‌دهد. حتی زمانی که غبغب در اثر بالا رفتن سن شکل نگیرد، روغن جوانهی گندم باز هم به طور مؤثر پوست شل را سفت می‌کند. این روغن همچنین به کاهش چربی بیش‌ازحد بدن کمک می‌کند. البته که غبغب چربی اضافی است!

برای استفاده از روغن جوانه ی گندم جهت از بین بردن غبغب ، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– هر روز قبل از این‌که به رخت‌خواب بروید، غبغب خود را با روغن جوانه ی گندم ماساژ بدهید.
– با استفاده از انگشت‌های شست‌تان از پایین گردن به سمت غبغب حرکت کنید
– ماساژ را به مدت ۱۵ دقیقه ادامه بدهید.

3-از بین بردن غبغب با سفیده تخم‌مرغ

کشسانی پوست ما بستگی به تولید کلاژن دارد که باگذشت زمان و بالا رفتن سن کاهش می‌یابد. خوشبختانه تخم‌مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین است که می‌تواند کلاژن را افزایش دهد، منافذ بزرگ پوست را کوچک کند و مواد موردنیاز پوست‌تان را تأمین کند. سفیده ی تخم‌مرغ می‌تواند منافذ پوست را کوچک کند سبب کاهش چین و چروک و شلی پوست شود. به علاوه این ماده قادر است سلول‌های مرده را از بین ببرد. به این ترتیب، بهتر است یک ماسک سفیده ی تخم‌مرغ را برای کاهش غبغب و جوان‌سازی پوست و درخشان کردن آن آماده کنید.

روش ۱:
– ۲ سفیده ی تخم‌مرغ را با ۱ قاشق غذاخوری شیر، عسل و آب‌لیمو مخلوط‌کنید
– چند قطره روغن نعناع به آن اضافه کنید
– آن‌ها را به‌خوبی هم بزنید و روی صورت، غبغب و گردن‌تان بمالید
– اجازه بدهید ماسک به مدت ۳۰ دقیقه بماند تا خشک شود
– در نهایت آن را با استفاده از آب ساده بشویید

روش ۲: سفیده ی تخم‌مرغ و عسل
عسل دارای مقدار زیادی ویتامین C و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها است که به بازگرداندن تعادل رطوبت و حذف سلول‌های مردهی پوست کمک می‌کند و روند بازسازی پوست را بهبود می‌دهد.

هنگامی که این دو ماده ی قدرتمند را برای تهیه ی ماسک ترکیب کنید، نه تنها غبغب از بین می‌رود بلکه کشسانی پوست‌تان نیز افزایش می‌یابد.

– سفیده ی ۲ تخم‌مرغ را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط‌کنید
– نصف قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با ۱۰ قطره روغن معطر به ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید
– با استفاده از یک قلم‌مو، این ماسک را روی چانه و گردن‌تان پخش‌کنید
– ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید و با استفاده از نوک نرم انگشت‌تان گردن را با حرکت دایره‌ای ماساژ دهید
– بعد از ۲-۴ دقیقه، گردنتان را با آب سرد شستشو دهید
– سپس به حالت ضربه‌ای ناحیه را خشک‌کنید و غبغب و گردن‌تان را با روغن مورد علاقه‌تان ماساژ بدهید

* نکته: به یاد داشته باشید جهت ماساژ به سمت بالا باشد تا بافت چربی حذف شود و صورتتان بالا کشیده شود.

4- از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب به شکستن و تجزیه چربی‌ها کمک می‌کند و از تجمع چربی در نقاط مختلف بدن جلوگیری می‌کند. این ماده مفید، از افزایش وزن هم جلوگیری می‌کند.
۳ قسمت سرکه سیب را با ۱ قسمت روغن‌زیتون مخلوط‌کنید. از این مخلوط برای ماساژ ناحیه گردن استفاده کنید. گردن را با حرکات رو به بالا ماساژ دهید. از این روش ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید.
۲ قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با مقداری عسل در لیوانی آب مخلوط‌کنید. هر روز این نوشیدنی را بنوشید.

5-آدامس بجوید تا غبغبتان کوچک شود

این یک تمرین ساده برای کوچک کردن غبغب عالی است، زیرابه هیچ فکر کردنی نیاز ندارد. آدامس باعث تقویت عضلات گردن شما می‌شود و به کوچک شدن غبغب کمک می‌کند.

ترفندهایی برای مخفی کردن غبغب


1-هوشمندانه لباس بپوشید
شاید باورش سخت باشد اما طرز لباس پوشیدن شما نیز می‌تواند باعث مخفی کردن غبغبتان شود. به این صورت که باید همیشه لباسی با یقه کاملاً زرق‌وبرق دار بپوشید تا توجه را از زیر چانه شما به زیبایی یقه لباس جلب کند.
برای انتخاب لباس مهمانی هم بهتر است لباسی با یقه‌باز که سطح وسیعی از گردن را در معرض نمایش می‌گذارد انتخاب کنید و بپوشید.

2-مدل مو هم مهم است
مدل موها نیز می‌تواند دقیقاً مانند لباس عمل کند، مدل‌هایی که بخشی از موها را در اطراف چانه و گردن قرار می‌دهد و همچنین موهای باب (کوتاه تا کنار چانه گردن)، کاملاً می‌تواند توجه دیگران را از غبغب شما منحرف کند.
برای مهمانی هم بهتر است مدل‌های باز را انتخاب نمایید، مخصوصاً آن‌هایی که موها فر می‌شود و در اطراف صورت قرار می‌گیرند.

3-آرایش مناسب برای خانم‌هایی که غبغب دارند
از آرایش استفاده کنید تا کاملاً هدفمند، غبغب خود  را پوشش دهید. سعی کنید با استفاده از یک پودر که سایه تیره‌تر از رنگ پوستتان است، ویژگی خط فک خود را بیشتر از گردن خود برجسته کنید. پودر باید از گوش به گوش و در منطقه گردن مخلوط شود. با یک آرایش چشم زیبا و رژ گونه خوش رنگ توجه را از غبغب خود دور کنید. اگر نمی‌توانید خودتان را درست کنید، از یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای در آرایشکاه بخواهید به شما نشان دهد که چگونه این کار را انجام دهید. استفاده از خط چشم و ریمل مژه و ابرو باعث می‌شود که چشم‌ها بزرگ‌تر شوند و توجه را از چانه دور کنند.

منابع : / فردا نیوز آرایشیک / بازده / چطور 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.