تبیان، دستیار زندگی

آسیا در پاییز

در فصل پاییز آسیا آب و هوای بهتر و چشم انداز زیباتری از همیشه دارد. تغییرات فصلی باعث می شود هوای مقاصد محبوب آسیا در پاییز مثل تایلند و کشورهای همسایه در جنوب شرق آسیا مطبوع تر شود. پاییز عالی ترین زمان برای سفر به اغلب نقاط آسیا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاییز
 

هند در پاییز


در حالت ایده آل، فصل موسمی هند در ماه اکتبر (هفته ی دوم شهریور) رو به اتمام می رود اما باز هم نمی توان آب و هوا را در این منطقه پیش بینی کرد. زمانی که بارش باران بند بیاید، دمای هوا در اغلب مناطق هند عالی خواهد بود تا وقتی که دمای هوا در فصل بهار شروع به افزایش یابد و غیر قابل تحمل شود!

برای بازدید از مناطق واقع در مجاورت هیمالیا، مثل شمال هند، پاییز عالی ترین زمان سفر است. این ناحیه در پاییز میزان رطوبت کمی دارد و از چشم اندازهای فوق العاده ای برخوردار می باشد. با شروع ماه نوامبر یعنی از اواسط آبان بارش برف آغاز می شود و کوه ها لباس سفید بر تن می کنند.

چین در پاییز


از اواسط مرداد تا اوایل مهر بارندگی در چین به شدت کاهش پیدا می کند و دمای هوا کاهش یافته و قابل تحمل تر می شود. به همین دلیل است که سفر به این کشور آسیایی در پاییز دلچسب تر است. اما از ماه نوامبر، یعنی نیمه ی دوم آبان هوای چین، به ویژه بخش های شمالی و مرکزی رو به سرد شدن می رود. روز ملی چین که از تاریخ ۱ نوامبر آغاز می شود یکی از بزرگترین و مهم ترین تعطیلات رسمی چین است.


ژاپن در پاییز


کشور آسیایی دیگری که در پاییز دیدنی تر می شود ژاپن است. فصل پاییز از بهترین فصول سال در ژاپن محسوب می گردد. در ماه اکتبر میانگین دمای هوا در توکیو بین ۵۹ تا ۷۲ درجه ی فارنهایت است و ماه های آگوست و سپتامبر زمان اوج وقوع طوفان های معروف ژاپن هستند. پس اگر در پاییز به این کشور آسیایی سفر کردید حواستان به پیش بینی طوفان های استوایی باشد و اطلاعات لازم در مورد نکات ایمنی در مواجهه با این شرایط را به دست آورید.
پاییز

نپال در پاییز


آسیا در پاییز به ویژه در ماه اکتبر فوق العاده است. بهترین زمان سفر به نپال نیز ماه اکتبر می باشد؛ چرا که در این ماه رطوبت هوا کم است و گرما آزار دهنده نیست. از مزایای سفر به نپال در پاییز فراهم بودن موقعیت برای حضور در جشن های مهم، آب و هوای خوب برای گشت و گذار و لذت از تماشای طبیعت زیبا و گل های وحشی بی نظیر است.

سریلانکا در پاییز


یکی از مقاصد منحصر به فرد آسیایی برای سفرهای پاییزی سریلانکا است که با طبیعتی بکر و شگفت انگیز تجربه ای متمایز را از سفر برایتان رقم می زند. اما بهتر است بدانید که اگر همانند دیگر گردشگران قصد دارید در کنار سواحل درخشان سریلانکا تعطیلاتتان را سپری کنید، بهترین زمان ماه نوامبر محسوب می شود. در ماه نوامبر سواحل خلوت تر هستند و بارش باران های موسمی به اتمام رسیده است.

آسیای جنوب شرقی در پاییز


آسیای جنوب شرقی در بر دارنده ی ۳ کشور جزیره ای و ۷ کشور است. اغلب مساحت آسیای جنوب شرقی را جنگل های انبوه سرسبز استوایی و سواحل آبی درخشان فرا گرفته اند. کشورهای آسیای جنوب غربی از قبیل زیر هستند:

تایلند؛
اندونزی؛
مالزی؛
سنگاپور؛
ویتنام؛
فیلیپین؛
کامبوج؛
لائوس؛
برونئی؛
میانمار؛
و تیمور شرقی.
پاییز

پاییز زمان تغییر فصل موسمی و فصل خشک در اغلب نقاط آسیای جنوب شرقی محسوب می شود. از نیمه ی اول شهریور تا نیمه ی اول آبان مقاصد آسیایی مثل تایلند، کمبوجیه، لائوس، ویتنام و … در اوج بارندگی فصلی به سر می برند.

در اواسط ماه آبان کم کم از رطوبت هوا کاسته شده اما در مناطق مختلف باز هم میزان بارندگی متغیر است. به طور مثال کوالالامپور مقصدی است که در زول سال چندین بار در معرض رعد و برق قرار می گیرد.

در این میان، فصل بارندگی در کشورهایی از قبیل اندونزی و تیمور شرقی که در جنوب قرار دارند تازه در حال شروع است. از اواسط شهریور تا اواسط آبان فصل مناسبی برای بازدید از بالی محسوب می شود. جزیره ی بالی از اواسط آذر تا بهمن در اوج بارندگی قرار دارد.

نکاتی کلیدی برای سفر به آسیای جنوب شرقی در پاییز


در کل اگر در پاییز به آسیا سفر می کنید به یاد داشته باشید که در فصل موسمی هستید. پس برنامه ی سفرتان را انعطاف پذیرتر بچینید تا اگر باران ناگهان شروع به بارش کرد متعجب نشوید. در عوض از مزیت سفر در پاییز این است که قیمت هتل ها و پروازها ارزان تر است و مقاصد سفرتان خلوت تر از فصول اوج گردشگری هستند.

منبع:مجله گردشگری الی گشت به نقل از  tripsavvy