تبیان، دستیار زندگی

فقط با استعدادها می‌مانند

یک منتقد هنری معتقد است: هر کسی می‌تواند وارد هنر شود اما تنها افراد با استعداد قادر به ادامه فعالیت خود خواهند بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


گالری هنری

محمد حسن حامدی  بیان اینکه تنها افراد با استعداد قادر به ادامه فعالیت خود در حوزه‌های هنری خواهند بود، گفت: هر کسی که بخواهد می تواند وارد هنر شود و فعالیت کند و همان‌طور که می‌بینیم سالانه در تهران نمایشگاه‌های هنری زیادی برگزار می‌شود. ولی در پایان تنها کسانی که خلاقیت و استعداد لازم برای فعالیت در هنر را دارند، فعالیت در آن را ادامه خواهند داد.

او افزود: البته فعالیت گذرای برخی افراد در هنر برای امثال من که یک نگاه جدی به هنر دارند، از اهمیت خاصی برخوردار نیست؛ مگر اینکه نتیجه کارشان خلاف آن را ثابت کند.

حامدی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۱۸۰ گالری در تهران فعالیت دارند. قاعدتا این گالری‌ها هم به دنبال تأمین مخارج خود هستد. ولی همان‌طور که می‌دانیم جامعه ما یک جامعه مصرف گرا است و تقریبا همه به دنبال کسب منفعت و درآمد از هر راه و روشی هستند و لزوما نیز به اخلاقیات پایدار نیستند.  

او همچنین معتقد است که گاهی اوقات مساله پول به‌قدری برای افراد مهم می‌شود که حاضرند به خیلی کارها تن دهند و نتیجه آن حضور افراد بی‌استعداد در هنر می‌شود؛ البته اینگونه موارد از جمله حواشی هنر هستند، اما اینکه حضور این نوع افراد به واسطه روابطشان طولانی شود اصلا جالب نیست.

حامدی بر این باور است که می‌توان همانند آمریکا از ماندگاری افراد چهره در برخی شاخه‌های هنر که شاید در آن خیلی هم وارد نباشند به عنوان یک هنر «عامه پسند» و درواقع یک ژانر هنری استفاده کرد.

او اضافه کرد: ولی به‌ دلیل اینکه همه چیز در کشور ما زودگذر است و دوامی ندارد این اتفاق رخ نخواهد داد. درواقع سیستم سرمایه‌داری حاکم در کشور ما باعث له شدن افراد با استعداد و روی کار آمدن نابلدها می‌شود.

منبع: ایسنا