تبیان، دستیار زندگی

درمان التهاب مزمن با تغذیه

4 ضدالتهاب خانگی

اگر اهل سلامت و تندرستی باشید پس احتمالاً در مورد التهاب مزمن شنیده‌اید. در واقع این عبارت یکی از شایع‌ترین عبارت‌ها در حوزه‌ی سلامت است. التهاب چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد و واکنش طبیعی بدن برای دفاع در برابر عفونت و درمان آن است. اما تا زمانی مفید است که شدید ولی زودگذر باشد. زمانی که التهاب مزمن و ماندگار می‌شود نشان‌دهنده‌ی این است که سیستم ایمنی شما بیش از حد فعال است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
التهاب

التهاب می‌تواند به هر چیزی مربوط باشد، از بیماری‌های پوستی و آلرژی گرفته تا سردردها و دردهای شدید قاعدگی و بیماری‌های مزمن.
پزشکان علت التهاب مزمن را رژیم‌های غذایی نادرست و پُر از قندهای تصفیه شده، گلوتن و روغن‌های هیدروژنه، اختلالات روده، استرس، سموم محیطی، خواب ناکافی و سبک زندگی یکجانشینی می‌دانند.
یجاد تغییراتی در تغذیه و خوردن مواد غذایی خاص طی التهاب، بدن را برای مبارزه با اختلالات مزمن آماده می‌کند. در این مطلب به 4 ماده‌ی غذایی که خواص ضدالتهابی قوی‌ای دارند، اشاره می‌کنیم:

بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به‌ویژه رزوراتول، اسید گالیک و پروآنتوسیانین‌هایی است که شما را از استرس اکسیداتیو دور نگه می‌دارند.
بلوبری و سایر توتهای تیره‌رنگ به عنوان عوامل ضد التهاب شناخته می‌شوند. خوردن یک فنجان از توت‌های رنگی تیره می‌تواند به شما کمک کند به طور مؤثر التهاب را از بدن خود دور کنید.

زردچوبه بهتر از داروهایی چون آسپیرین و ایبوبروفن در کاهش التهاب مؤثر است و مطالعات زیادی هم این موضوع را تائید کرده‌اند


زنجبیل

زنجبیل برای سلامتی مانند یک نعمت است. زنجبیل تقریباً در هر شرایطی می‌تواند به شما کمک کند. التهاب مزمن هم یکی از بی‌شمار بیماری‌هایی است که زنجبیل می‌تواند درمانش کند. این گیاه معجزه‌آسا سیستم ایمنی را به طور مؤثر تقویت می‌کند و عامل بالقوه‌ای در پاکسازی بدن از میکروب‌هاست.
زنجبیل بابت ویژگی‌های ضدالتهابی که دارد معروف است و می‌تواند مستقیماً از بدن در برابر التهاب مزمن محافظت کرده و درد را تسکین بدهد.
می‌توانید زنجبیل را به انواع غذاها، سالادها و نوشیدنی‌ها اضافه کنید.

کاکائو

پزشکان کمبود منیزیم را با التهاب مرتبط می‌دانند. کاکائوی برشته نشده دو برابر کاکائوی بوداده شده آنتی‌اکسیدان دارد و منبع منیزیم نیز هست. بنابراین می‌تواند التهاب مزمن را درمان کند.
خوردن یک تکه شکلات تلخ یا شکلات داغ می‌تواند دوز کافی از کاکائو در اختیارتان بگذارد و بدنتان را با منیزیم تأمین کند.

زردچوبه

زردچوبه غنی از کورکومین است؛ ترکیبی که یک آنتی‌اکسیدان فعال بوده و عاملی ضدالتهاب است. بنابراین زردچوبه به عنوان یک التیام‌بخش طبیعی و عالی برای التهاب مزمن عمل می‌کند. در واقع زردچوبه بهتر از داروهایی چون آسپیرین و ایبوبروفن در کاهش التهاب مؤثر است و مطالعات زیادی هم این موضوع را تائید کرده‌اند.
نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را چند روز در هفته وارد رژیم غذایی‌تان کنید تا تأثیر آن را در کاهش التهاب ببینید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.