تبیان، دستیار زندگی

از یکم تا دوازده مهرماه

ثبت‌نام طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری طلاب حوزه‌های علمیه آغاز می‌شود

ثبت‌نام دوره جدید طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه طلاب سطوح مختلف از یکم مهر ماه جاری به مدت ۱۲ روز انجام خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مطهری

حجت الاسلام عبدالعلی پناهی مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری بیان داشت: شخصیت شهید مطهری (ره) در تاریخ معاصر، به ویژه در مقوله اندیشه و فرهنگ اسلامی از اهمیت و برجستگی خاصی برخوردار بوده و حیات دینی و علمی این عالم فرزانه سرمشق و الگویی کم نظیر برای ما حوزویان است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با تعابیر استثنایی و منحصربفردی، آثار شهید مطهری را تأیید و مطالعه آن‌ها را به همگان توصیه کرده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری نیز در مناسبت‌های مختلف، گویاترین جملات را درباره ضرورت مطالعه این آثار به ویژه برای طلاب حوزه‌های علمیه مطرح کردند، ایشان در جمع طلاب فرمودند: اگر بنده می‌خواستم برنامه حوزه علمیه قم را بنویسم، قطعاً و بلاشک یکی از مواد برنامه را این می‌گذاشتم که کتاب‌های آقای مطهری خوانده شود، خلاصه‌نویسی شود و امتحان داده شود.

حجت‌الاسلام پناهی ابراز داشت: این فرمایشات به همراه تعابیر بلند مراجع معظم تقلید و علماء در مورد شخصیت و آثار ایشان، جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که آشنایی با نظام فکری شهید مطهری به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت فوق برنامه، نقش مؤثری در تعمیق و گسترش اخلاق اسلامی و افزایش توان دینی، علمی و منطقی طلاب دارد.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از امسال به شیوه جدید اجرا خواهد شد و محتوای این طرح، کتاب‌های موضوعی استاد است که در ۴۰ جلد بر اساس تنظیم گفتارهای مرتبط با نگاه آسان به مشکل تنظیم شده است.

مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری اظهار داشت: ارتباط موضوعی بین مطالب هر کتاب، آوردن یادداشت‌های استاد که در تنقیح بحث مؤثر بوده در پاورقی این کتاب‌ها، انتقال مطالب تکراری به پاورقی یا قرار دادن آن در پرانتز و توضیح واژه‌های دشوار در پاورقی از ویژگی‌های این کتابها می‌باشد و در نتیجه دسترسی به اندیشه و نظام فکری استاد آسان‌تر کرده است.

وی افزود: این طرح از سال تحصیلی۸۳-۸۲ در حوزه علمیه به عنوان فعالیت فوق برنامه در حال اجرا می‌باشد و تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند. در سال تحصیلی گذشته بیش از شش هزار و ۵۰۰ طلبه در ۲۲۰ مدرسه مشغول گذراندن این دوره بوده‌اند.

حجت‌الاسلام پناهی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح گفت: مطالعه آثار و آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری نه به عنوان پایان راه و سخن آخر، بلکه به عنوان مقدمه‌ای در احیای علوم دینی و دفاع از مبانی اسلام می‌باشد. در این طرح برنامه‌ریزی شده که اگر مطالعه به صورت منظم و روزانه به مدت حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه انجام گیرد، در مدت سه سال این طرح به اتمام می‌رسد.

وی گفت: مجری طرح در مدارس علمیه، معاون تهذیب مدرسه می‌باشد و طلاب برای ثبت‌نام و شرکت در این برنامه به معاونت تهذیب مدارس علمیه مراجعه کنند، همچنین در ابتدای سال تحصیلی کتب مورد نیاز، با تخفیف ۵۰ درصد در اختیار اعضا  قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام علاوه بر مراجعه به معاونت‌های تهذیب حوزه‌های استانی به وب سایت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه به نشانی www.tahzib-howzeh.com مراجعه کنند و یا با شماره ۳۷۲۵۵۸۹۰ داخلی ۵۹۸ با کد۰۲۵ و ۰۹۱۹۸۵۱۳۰۱۲ تماس گیرند.


منبع:خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.