تبیان، دستیار زندگی

چگونه بگوییم دوستت دارم؟!

5 راه شگفت‌انگیز برای گفتن «دوستت دارم»

عاشق شدن آسان است اما اینکه به کسی بگویید دوستش دارید بعضی وقت‌ها خیلی سخت می‌شود. شاید بخواهید اولین باری که به کسی می‌گویید «دوستت دارم» خیلی خاص باشد، و وقتی برای یک‌میلیون بار این را به او می‌گویید بازهم همان‌قدر به‌یادماندنی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
خانواده، موقعیت زندگپی، ایده، دوستت دارم،سنگ صبور، خانواده ایرانی، عشاق موفق

1- وقتی با خانواده‌اش هستید

یکی از بهترین و تأثیرگذارترین فرصت‌ها برای نشان دادن علاقه‌تان به او زمانی است که در کنار خانواده‌اش هستید. حتی اگر شما با بعضی از اعضای خانواده‌اش زیاد آبتان توی یک جوی نمی‌رود بازهم این قانون در موردتان صدق می‌کند. 
درست است که چون شما او را دوست دارید دلیل خوبی برای این نیست که حتماً عاشق خانواده‌اش هم باشید، چون عشق و علاقه زوری نیست اما دوست داشتن او می‌تواند انگیزه خوبی برای احترام گذاشتن به خانواده‌اش باشد و به‌خصوص دلیلی باشد که او را نزد خانواده‌اش بالا ببرید و کاری کنید که به او افتخار کنند. این کار را می‌توانید به‌سادگی آب خوردن انجام دهید و بااینکه کار کوچک و ساده‌ای است اما تأثیرش به‌اندازه کهکشان‌هاست!
1- وقتی در کنار خانواده‌اش هستید خودتان را برایشان شیرین کنید. درست کردن یک غذا یا دسر خاص، انجام یک کار خاص، یا هر چیز دیگری که در نظر همسرتان و خانواده‌اش خاص باشد (نه در نظر خودتان) می‌تواند مؤثر باشد.

2- نزد خانواده‌اش از او تعریف کنید. هیچ‌کس نیست که از تعریف کردن خوشش نیاید. تعریف کردن رمز عبور خیلی ساده برای ورود به قلب 9/99 درصد مردم جهان است اما این نوع تعریف کردن خاصیتش چند برابر است: وقتی از او پیش خانواده‌اش تعریف می‌کنید باعث می‌شوید خانواده به خودشان افتخار کنند که چنین شخصی را تحویل جامعه داده‌اند. همچنین می‌فهمند که شما چه آدم فهمیده‌ای هستید و قدر او را می‌دانید و از این بابت به خود شما هم افتخار می‌کنند، و از این گذشته آن‌ها حتماً این موضوع را به گوش خودش هم می‌رسانند که باعث می‌شود به عشق شما پی ببرد و علاقه‌اش به شما دوچندان شود.

3- وقتی کنار خانواده‌ها هستید ممکن است به دوران گذشته برگردید و توجهتان نسبت به هم کمتر شود. در این حالت اگر کارهایی بکنید که توجهتان را به هم نشان دهید، هم به رابطه خودتان کمک می‌کند و هم‌خانواده را از اینکه شما مناسب‌ترین زوج برای هم هستید، مطمئن‌تر می‌کند.

4- یک‌زبان رمزی کاملاً محرمانه برای خودتان اختراع کنید تا زمان‌هایی که به نظر می‌رسد ظاهراً به هم توجه ندارید، از آن برای نشان دادن علاقه‌تان استفاده کنید. مثلاً با انگشت دو بار روی دستش بزنید، به نشانه دو سیلاب «دوست – دارم»!

2- وقتی به رستوران یا کافی‌شاپ می‌روید

معمولاً چه کسانی به رستوران یا کافی‌شاپ می‌روند؟ آن‌هایی که هنوز در دوره نامزدی به سر می‌برند؛ چون می‌خواهند هم اوقات خوبی داشته باشند وهم بتوانند باهم حرف بزنند و اینجا هم بهترین جاست. خب چرا شما این کار را نکنید؟ به این فکر کنید که کجای دنیا مثل یک کافی‌شاپ آرام به شما این فرصت را می‌دهد که بدون دغدغه‌های زندگی و بدون مزاحمت کسی دو دقیقه روبروی هم بنشینید وهم دیگر را بیشتر بشناسید؟» البته خیلی از همسران هم برای موقعیت‌های خاص این‌جور جاها پیدایشان می‌شود اما فقط برای موقعیت‌های خاص.

1- یک رستورانی را که موردعلاقه هردوی شماست انتخاب کنید و هر بار که دلتان برای هم تنگ شد – اگرچه هرروز یکدیگر را می‌بینید – باهم قرار بگذارید و به آنجا بروید و دیداری تازه کنید!

2- هر بار که خواستید بیرون بروید، باهم سنگ کاغذ قیچی یا ده بیست سی چهل کنید تا برنده، کافه موردنظر را انتخاب کند. یا اینکه هرکدامتان نظر خودش را بنویسد و قرعه‌کشی کنید.

3- مثل آن روزها بهترین لباس‌هایتان را بپوشید و تمام مدت به چشم‌های او خیره شوید و اطراف را نبینید – این یعنی که خیلی دوستش دارید!

3- وقتی اسباب‌کشی دارید

اسباب‌کشی کردن یکی از پراسترس‌ترین موقعیت‌های زندگی است. این استرس می‌تواند مثبت باشد، به خاطر خانه جدیدی که می‌خواهید به آن نقل‌مکان کنید یا منفی باشد، به خاطر همه‌چیزهایی که به آن‌ها عادت کرده‌اید یا همه دوستانی که در محل قبلی داشته‌اید اما مجبورید با همه‌شان خداحافظی کنید، یا به خاطر این‌همه کاری که سرتان ریخته. درهرحال، اوقات پراسترس اوقاتی است که بیشتر از همیشه نیاز دارید موردتوجه و محبت قرار بگیرید پس بیکار ننشینید و فرصت‌طلب باشید!

1- هرکدام از کارت‌ها و بسته‌هایی که پر می‌کنید و درش را می‌بندید یک فرصت طلایی است برای اینکه رویش بنویسید «دوستت دارم»! البته اول باید مطمئن باشید که این جعبه را خود او باز می‌کند، نه کارگرها!

2- قبل از اینکه او وارد خانه جدید شود، خودتان را برسانید و یک یادداشت روی در بچسبانید «آشیانه جدید دو پرنده عاشق»!! اگر خیلی آدم باحوصله و البته کمی هم دست‌به‌جیب هستید، ایده نصب بنر خوشامدگویی برای خودتان هم می‌تواند فکر خوبی باشد.

3- خیلی ساده‌تر از همه این‌ها، بگذارید اسباب و دکوراسیون را آن‌طوری که دلش می‌خواهد بچیند – البته شما هم باید راضی باشید اما زیاد سخت نگیرید. اگر اتاق کار دارد اول آنجا را بچینید و مرتب کنید تا به او بفهمانیدکه به فکرش هستید.

4- اگر تازه ازدواج‌کرده‌اید، یک یادداشت توی کیفش بگذارید: «به خانه جدیدمون خوش اومدی!»

4- وقتی تولدش است

روز تولد او یعنی روزی که نیمه گمشده شما پا به این دنیا گذاشت. چون تولد هرسال تکرار می شودو ما سال‌ها در کنار هم زندگی می‌کنیم، یکی از سخت‌ترین کارها این است که تصمیم بگیریم برای تولدش چه‌کار کنیم. چندراه پیش پایتان می‌گذاریم تا برای دو سه سال آینده خیالتان راحت باشد!

1- به ایمیلش کارت تبریک بفرستید. این کار حس خوبی در او ایجاد می‌کند. حواستان باشد که این کار جای کادو دادن را نمی‌گیرد، پس در کنارش هدیه تولد یادتان نرود!

2- اگر از اینترنت سردرنمی آورید، یک مقوای خوش‌رنگ و چند تا ماژیک و چسب و قیچی و ... تهیه کنید و با ابتکار خودتان یک کارت قشنگ درست کنید و با خط خودتان برایش یک تبریک جانانه بنویسید «بزرگ‌ترین شانس زندگی من قدم گذاشتن تو به سرنوشتم بود، فرشته زندگی من!» یا مثلاً «دیدی تولدت یادم نرفته؟!» بعد هم باافتخار آن را تقدیمش کنید. البته این هم نمی‌تواند جای کادوی تولد را بگیرد.

3- یک آلبوم دیجیتال یا کاغذی از عکس‌هایش درست کنید و به شکلی خاص آن را طراحی کرده و تقدیمش کنید. این آلبوم نباید یک آلبوم معمولی باشد. شاید لازم باشد از مدتی قبل از تولدش شروع کنید از او عکس‌های یواشکی تهیه کنید تا با دیدنشان غافلگیر شود.

4- یک دفترچه زیبا بردارید و از همه عزیزانش بخواهید دل نوشته‌ای‌شان را برای او در این دفتر بنویسند. آشناهای دور و نزدیک،دوستان قدیمی که کمتر آن‌ها را می‌بینید، فامیل و آشنا و هرکسی که برایش عزیز است می‌تواند جزو فهرستتان باشد.

5- یک ایده عالی، تأثیرگذار، احتمالاً بدون کوچک‌ترین خرج و واقعاً ذوب کننده که هرسال هم می‌توانید از آن استفاده کنید این است: روز تولدش را به‌عنوان «روز تو» نام‌گذاری کنید؛ در این روز هر چیزی که همسرتان گفت فقط باید بگویید «چشششم!» در این مورد موفقیت هیچ‌گونه مسئولیتی را نمی‌پذیرد!

5- وقتی عزیزی را ازدست‌داده است

ای‌کاش زندگی سراسر جشن و شادی و خوشی و تولد و ... بود اما این‌یک آرزوی محال است. بالاخره اتفاقات بد هم برای همه ما پیش می‌آید و باید بدانید که درست در همین لحظات ناگوار است که او بیشترین نیاز را به شما و عشق و توجهتان پیدا می‌کند. این وظیفه همه اطرافیان داغدیده است که او را به آرامش برگردانند اما این وسط مسئولیت شما به عنوان شریک عاطفی‌اش صد برابر بیشتر از بقیه است.

1- سنگ صبورش باشید. بگذارید هر قدر که می‌خواهد برایتان درد دل کند، گریه کند، خاطرات عزیز از دست رفته‌اش را تعریف کند. او نیاز شدیدی به بیرون ریختن احساساتش دارد و شما بهترین همدل و همدمش باشید. اگر شما هم تجربه‌ای ازاین‌دست دارید برایش بگویید اما بیشتر بگذارید او حرف بزند. بدون هیچ نقد و نظری بگذارید حرف بزند و تأییدش کنید. خاطراتی که از آن عزیز دارید باهم مرور کنید و اجازه بدهید سوگواری‌اش کامل شود. اگر نیاز است، دورش را خلوت کنید تا آسوده باشد.

2- کارهایش را تا جایی که می‌توانید انجام دهید. نگذارید سختی و زحمت دیگری به‌جز این غم داشته باشد. اگر قرار است به افرادی تلفنی خبر داده شود، مراسمی تدارک دیده شود و یا هر کار دیگری که روی دوشش است، تمام تلاشتان را برای انجام آن‌ها بکنید. مطمئن باشید تأثیر دارد.

3- به او بگوییدکه برای کم کردن غصه‌اش چه‌کاری از دستتان برمی‌آید، اگرچه شاید هیچ کاری نتوانید بکنید اما به او بگویید که‌ای کاش می‌توانستید کاری کنید تا حداقل کمی از غصه‌هایش کم شود.
منبع : موفقیت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.