تبیان، دستیار زندگی

هدف دولت صیانت از واحدهای تولیدی است

مدیران این شرکت تجربه، نیرو و استعداد خود را در جهت اشتغال، کار و تولید به کار گرفتند که این مساله در اصفهان به یک فرهنگ تبدیل شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هدف دولت صیانت از واحدهای تولیدی است
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در بازدید از واحد ریسندگی ' حریر نخ' اصفهان افزود : این شرکت با تکیه بر توان نیرو و استعداد داخلی توانست بعد از این که در آستانه تعطیلی مطلق قرار گرفته بود، به کار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد : مدیران این شرکت تجربه، نیرو و استعداد خود را در جهت اشتغال، کار و تولید به کار گرفتند که این مساله در اصفهان به یک فرهنگ تبدیل شده است.

به گفته وی اکنون نشاط و شادابی نیروی کار در این شرکت نشان از پویایی مدیریت فعلی آن دارد.

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی امروز همچنین در بازدید از شرکت داروسازی فارابی اصفهان گفت : شرکت های داروسازی خواهان افزایش سرمایه در گردش هستند تا مشکلات آن ها حل شود.

به گفته وی در صورت افزایش سرمایه در گردش شرکت های داروسازی علاوه بر حل مشکلاتشان، به ارتقای کیفیت محصولاتشان منجر می شود.

محسنی بندپی با اشاره به این که امکان افزایش تعرفه و تجدید نظر برای آن در حوزه دارو بسیار کم است، تصریح کرد : به همین دلیل برخی از شرکت های داروسازی دچار ضرر و زیان مالی شدند اما با این وجود به دلیل برنامه ریزی های خوب، شاهد توسعه این شرکت ها در کشور بوده ایم.

وی با بیان این که تامین دارو و حفظ کیفیت آن یکی از مسایل راهبردی در نظام ارایه خدمات سلامت است، گفت : کیفیت و استاندارد محصولات داروسازی باید بالا باشد تا بتوان اعتماد عمومی را نسبت به آن جذب کرد.

وی با بیان این که دشمن در حوزه رسانه ای تلاش می کند تولیدات ایرانی را فاقد کیفیت معرفی کند، افزود : عده ای خواسته یا ناخواسته داخل کشور به این موضوع دامن می زنند در حالی که این مسایل نباید در جامعه پمپاژ شود.

محسنی بندپی کیفیت محصولات و شرایط این مجموعه داروسازی را مطلوب خواند و تصریح کرد : حدود 50 درصد سبد دارویی کشور را آنتی بیوتیک ها شامل می شوند که 60 درصد آن در این شرکت تولید می شود.

 سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه شب به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و بررسی مسایل و مشکلات اصفهان در بخش کار، تعاون و رفاه اجتماعی وارد این شهر شد.


وی با اشاره به زیان 680 میلیارد ریالی این شرکت در سال گذشته ، اضافه کرد : مدیران این مجموعه می توانستند با برخی صرفه جویی ها و بی دقتی ها کیفیت را فدا کنند ولی این کار را به خاطر حفظ اعتماد مردم و استانداردها و حساسیت دارو انجام ندادند.

وی برای رفع مشکلات این شرکت داروسازی قول مساعد داد.

شرکت داروسازی فارابی از سال 1371 بهره برداری شده و تولیدات آن بیشتر شامل داروهای آنتی بیوتیک خوراکی، داروهای غیر خوراکی و مکمل هاست.

ظرفیت تولیدی این شرکت 45 میلیون سوسپانسیون، 200 میلیون کپسول و 460 میلیون قرص در سال است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه شب به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و بررسی مسایل و مشکلات اصفهان در بخش کار، تعاون و رفاه اجتماعی وارد این شهر شد.

محسنی بندپی در این سفر 2 روزه علاوه بر افتتاح و بازدید از چند طرح با حضور در چند جلسه با مسئولان اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی و 160 هزار واحد صنفی، یکی از صنعتی ترین استان های کشور است.

حدود یک میلیون و 90 هزار کارگر بیمه شده در اصفهان هستند که با احتساب خانواده های آن ها حدود 64 درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهند.

حدود چهار هزار شرکت تعاونی در این استان فعالیت دارند و تاکنون 55 هزار فرصت شغلی توسط آن ها ایجاد شده است. 
منبع: ایرنا