تبیان، دستیار زندگی

انتقاد از ترامپ؛ نقل و نبات محافل آمریکایی

اجلاس آب و هوایی سان فرانسیسکو به ابتکار فرماندار ایالت کالیفرنیا و در واکنش به سیاستهای بحث برانگیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه آب و هوا برنامه ریزی شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انتقاد از ترامپ؛ نقل و نبات محافل آمریکایی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، انتقاد از سیاست های ترامپ به نقل و نبات محافل سیاسی و رسانه ای آمریکا تبدیل شده است.

نشست جهانی آب و هوا دیروز سه شنبه با هدف به چالش کشیدن سیاست های آب و هوایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سان فرانسیسکو گشایش یافت.

به گزارش امروز خبرگزاری فرانسه شهرداران، فرمانداران، نمایندگان و روسای شرکتهای چندملیتی بزرگ از نقاط مختلف جهان در نشستی جهانی با موضوع آب و هوایی در سان فرانسیسکو در آمریکا گرد هم آمده اند. شرکت کنندگان در این نشست تلاش می کنند سران کشورهای جهان را به افزایش تلاش در مبارزه با انتشار گازهای گلخانه ای در چارچوب توافق نامه جهانی پاریس ترغیب کنند.

اجلاس آب و هوایی سان فرانسیسکو به ابتکار فرماندار ایالت کالیفرنیا و در واکنش به سیاستهای بحث برانگیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه آب و هوا برنامه ریزی شده است.

به گزارش ­امروز روزنامه گاردین جری براون فرماندار نیویورک امریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را مانع اصلی در مسیر مبارزه با تغییرات آب و هوایی معرفی کرد.

جری براون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به نادیده گرفتن تغییرات آب و هوا متهم کرد. فرماندار کالیفرنیا به شدت تلاش کرده است تا پنجمین اقتصاد جهان (ایالت کالیفرنیا) را از شر سوخت های فسیلی خلاص کند.

به گزارش امروز آسوشیتدپرس از ویتنام، یک مقام عالی رتبه چین و رهبران چند کشور آسیای جنوب شرقی چهارشنبه گفتند اقدامات امریکا برای محدود کردن تجارت و محافظت از کسب و کارهای آمریکایی تهدید بسیار جدی برای اقتصاد دنیا است.


روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا نیز امروز در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سازمان هایی که نمایندگان هزاران شرکت در آمریکا هستند در چارچوب برنامه‎ای با نام "تعرفه‎ها به وطن آسیب می‎زند" طوماری را امضا کردند. صاحبان کسب و کارهای مختلف در آمریکا از باغداران سیب در کالیفرنیا گرفته تا صیادان خرچنگ در مناطق مختلف این کشور به برنامه ای پیوسته اند که هدف آن متقاعدکردن ترامپ است مبنی بر این که اقدام وی در خصوص افزایش تعرفه های گمرکی به خود آمریکا آسیب می زند. روز چهارشنبه نمایندگان هزاران سازمان شامل شرکت های مختلف صنعتی، بخش خرده فروشی، کارخانجات تولید عروسک، حوزه کشاورزی و فناوری در آمریکا اعلام کردند در چارچوب این برنامه لابی گری با هم همکاری خواهند کرد.

جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد ایران هرگز بر سر میز مذاکره مجدد درباره توافق اتمی حاضر نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: "دولت آمریکا همچنان سیاست تغییر رژیم را دنبال می کند و آمریکا از لحاظ تاریخی سیاست تغییر رژیم را خوب اجرا نکرده است. شما می توانید به کشورهایی که ما وارد این موضوع شده ایم، توجه کنید... اگر ما هم اکنون شاهد بحرانی بزرگ در منطقه هستیم می توانیم به فوریت بگوییم که این در نتیجه خروج دونالد ترامپ از توافق اتمی است."

بالا گرفتن انتقادات در آمریکا می تواند حکایت از یک واقعیت داشته باشد و آن اینکه این محافل عزم خود را جذب کرده اند با متقاعد کردن افکار عمومی آمریکا از پیروزی مجدد ترامپ و طرفدارانش در دو انتخابات میان دوره ای کنگره و ریاست جمهوری این کشور جلوگیری کنند. با این حال باید توجه داشت که سال هاست که میزان سرخوردگی و احساس ناکامی در افکار عمومی آمریکا نسبت به ساختار سیاسی و رسانه ای این کشور تشدید شده است و همین میزان سرخوردگی و ناکامی سبب شد ترامپ با شعارهای ساختار شکنانه خود در انتخابات 2016 پیروز شود. بنابراین با وجود استمرار این سرخوردگی و احساس ناکامی ممکن است شدت انتقادات از ترامپ فقط به تعداد طرفداران وی بیافزاید.
البته انتقادات از ترامپ و آمریکا تنها محدود به درون مرزهای این کشور نمی شود.

مقامات کشورهای جنوب شرق آسیا در مجمع جهانی اقتصاد در ویتنام تاکید کردند تجارت آزاد بهترین گزینه برای رشد اقتصاد جهانی است. به گزارش امروز آسوشیتدپرس از ویتنام، یک مقام عالی رتبه چین و رهبران چند کشور آسیای جنوب شرقی چهارشنبه گفتند اقدامات امریکا برای محدود کردن تجارت و محافظت از کسب و کارهای آمریکایی تهدید بسیار جدی برای اقتصاد دنیا است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز تاکید کرد آمریکا دیگر نمی تواند " آهنگ جهان را دیکته کند". وزیر خارجه روسیه خاطر نشان ساخت یک نظم نوین جهانی در حال شکل گرفتن است و آمریکا دیگر نمی تواند قدرتهای بزرگ دیگر در جهان را نادیده بگیرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما