تبیان، دستیار زندگی

روی خط فاوا

نباید القا کنیم کسانی که فضای مجازی را توسعه می‌دهند، نسبت به آسیب‌های آن بی‌تفاوت هستند. موضوع اصلی شیوه برخورد با مخاطرات و حل مشکلات در فضای مجازی است که اگر این موضوع برخاسته از حمایت مردم نباشد، نتیجه مثبتی ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روی خط فاوا
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، اگر شما جزو خوانندگانی هستید که به دلایلی نتوانسته اید سخنان مسئولان فاوا را در طول هفته پیگیری کنید با ستون روی خط فاوا با ما همراه شوید.

محمدجواد آذری، جهرمی وزیر ارتباطات: مفهوم استفاده از فضای مجازی صرفاً به معنی شبکه‌های اجتماعی آسیب‌زا نیست. باید توجه داشت که در موضوعات اجتماعی مانند فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، نمی‌توان نظر مردم را نادیده گرفت. تقسیم مسئولان به دو دسته دغدغه‌مند و بی‌دغدغه خیانت به کشور است، چرا برخی‌ها تصور می‌کنند مسئولان ما آفات شبکه‌های اجتماعی را نمی‌فهمند؟ نباید القا کنیم کسانی که فضای مجازی را توسعه می‌دهند، نسبت به آسیب‌های آن بی‌تفاوت هستند. موضوع اصلی شیوه برخورد با مخاطرات و حل مشکلات در فضای مجازی است که اگر این موضوع برخاسته از حمایت مردم نباشد، نتیجه مثبتی ندارد.

رسول سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات: امروز کشور با چالش‌های اساسی مانند کمبود آب، بیکاری، وابستگی به نفت، آلودگی محیط زیست، رونق اقتصادی، بهره‌وری و عدم شفافیت مواجه است و صنعت ‌آی‌تی می‌تواند در حل این چالش‌ها نقش مهمی ایفا کند. وزارت ارتباطات در حال ایجاد همگرایی با تمام صنایع در کشور است، چرا که با شکل‌گیری همگرایی و هم‌افزایی و ایجاد هوشمندی نه تنها داده‌ها خلق می‌شوند، بلکه با هوشمندسازی می‌توان کشور را ارزانتر اداره کرد.

باید برای فناوری‌های جدید مثل ارز دیجیتال تیم‌های کارشناسی داشته باشیم که به موازات آنکه یک فناوری در حال ورود به بازار است روی آن کار کرده و تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهند.



حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری: تجهیزات بومی‌سازی شده اندازه‌گیری تشعشات رادیویی پس از طی آزمایش‌ها و تأیید نهایی از سوی سازمان انرژی اتمی ایران به‌عنوان سازمان متولی تأیید تجهیزات، در آینده و به مرور برای همه شهرهای کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای پوشش کامل فقط شهر تهران نیاز به استقرار تجهیزات در 7 هزار نقطه وجود دارد که با بومی‌سازی شدن تجهیزات به مرور انجام خواهد شد.

حمیدرضا احمدیان، مدیرکل دفترنوآوری وزارت ارتباطات: در زمینه‌های مختلف صنعتی، هر آنچه وابسته به فضای تکنولوژی جدید باشد در آن ذاتاً این امکان وجود دارد که استارتاپ‌ها بتوانند به شکوفایی و سودآوری رسیده و به صنعت کشور کمک کنند. باید شرایط را برای ورود استارتاپ‌ها به صنایع عمده مثل نساجی، خودروسازی و حوزه ورزش فراهم کنیم. یکی از مدل‌ها این است که ما از شرکت‌های بزرگی که به‌دنبال توسعه و سهم بیشتری از بازارهستند بخواهیم این سهم بیشتر از بازار را از طریق استارتاپ تأمین کنند.

عبدالرضا نوروزی، نایب رییس کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی : باید برای فناوری‌های جدید مثل ارز دیجیتال تیم‌های کارشناسی داشته باشیم که به موازات آنکه یک فناوری در حال ورود به بازار است روی آن کار کرده و تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهند. ارزهای دیجیتال امکانی است که نمی‌توان جلوی آن را گرفت و حتی اگر امروز این فناوری مورد استفاده قرار نگیرد در نهایت تا چند سال آتی نه تنها در ایران، بلکه در کل دنیا از آن استفاده می‌کنند. هر سیستمی که وارد کشور می‌شود لازم است که بومی‌سازی شود و امکان بومی‌سازی ارز دیجیتال نیز در کشور وجود دارد. 
منبع: روزنامه ایران