تبیان، دستیار زندگی

آیت الله العظمی حکیم:

محرم بهار شیعه است؛ جهان از طریق مجالس عزاداری با شیعه آشنا می‌شود

آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف تاکید کردند: شعرا، مداحان و مسئولان موکب های حسینی باید در یاد آوری نهضت حضرت سید الشهدا (علیه السلام)، از سیره معصومین (ع) الگو بگیرند و این نهضت را با امور دیگر که ارتباطی با موسم ماه محرم و عزای امام حسین (ع) ندارد، آمیخته نکنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایت الله حکیم
آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار مسئولین موکب ها، هیئت های حسینی، شعرا و مداحان تاکید کردند: شعرا، مداحان و مسئولین موکب های حسینی باید در یاد آوری نهضت حضرت سید الشهدا (علیه السلام)، از سیره معصومین (ع) الگو بگیرند و این نهضت را با امور دیگر که ارتباطی با موسم ماه محرم و عزای امام حسین (ع) ندارد، آمیخته نکنند.

ایشان از حاضرین خواستند که فرصت ماه محرم را با پرداختن به اموری که دور از نهضت حسینی است، ضایع نکنند و گفتند: جهان از طریق نهضت حسینی و به برکت برگزاری اینگونه مجالس که از سوی معصومین (ع) ترسیم شده، با شیعه آشنا شدند و خداوند متعال با این مجالس بلای حتمی را که از چهار طرف ما را محاصره کرده از ما دور می کند.

آیت الله حکیم ادامه دادند: ماه محرم یک نعمت خداوندی و بهار شیعه است، لذا ما نباید این فرصت مبارک که انبیا، پیامبران و ائمه (ع) یکی پس از دیگری تا حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) برای آن گریه کردند، از دست بدهیم.

معظم له تمامی مؤمنین را به برپایی مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) دعوت و  اشاره کردند: شعرا باید در عاشور در رثای امام حسین (ع) نوحه سرایی کنند؛ چرا که مصیبت و رنجی که بر آن امام بزرگوار و اهل بیت و اصحاب ایشان وارد شد، بسیار بزرگ است و حضرت رسول اکرم (ص) خودشان گریه کردند و همچنین اهل بیت (ع) که کشتی نجات هستند به گریه بر ابا الاحرار و برگزاری مجالس عزاداری تشویق کرده اند.



منبع:‌ خبرگزاری رسمی حوزه