تبیان، دستیار زندگی

به خاطر حجاب پیشنهاد 30 هزار یورویی را رد کردم

لژیونر والیبال زنان ایران گفت: از یک تیم سوپرلیگ ترکیه پیشنهاد 30 هزار یورویی داشتم اما به خاطر حفظ حجاب، آن را رد کردم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
2
والیبال
سال پیش «مائده برهانی» همراه با «زینب گیوه» به تیم «شومن» بلغارستان پیوستند تا نخستین لژیونرهای اروپایی والیبال زنان ایران لقب بگیرند. چنین موفقیتی از این نظر که بسیاری از باشگاه های اروپایی، حجاب یک بازیکن را نمی پذیرند، موفقیت بزرگی بود و نشان از توانایی بالای این 2 بازیکن داشت.
حالا برهانی دوباره این فرصت را به دست آورده تا در یک تیم خارجی بهتر از باشگاه قبلی بازی کند. «کچورن» ترکیه باشگاهی از لیگ دسته یک ترکیه است که در پی قرارداد 2 ساله با برهانی بود اما کاپیتان تیم ملی والیبال زنان ایران که می گوید دنبال بازی کردن در باشگاه های بهتر است، قرارداد یک ساله ای با این تیم امضا کرد.
برهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره لژیونر شدن دوباره و رد پیشنهاد 30 هزار یورویی، برنامه اش برای بازی در باشگاه های خارجی و ضعف موجود در لیگ داخلی گفت.
 ایرنا: چطور شد که با این تیم آشنا شدی و به فکر جذبت افتادند؟
بعد از مسابقات جام باشگاه های آسیا مدیر برنامه هایم خبر داد یکی از تیم های سوپرلیگ ترکیه می خواهد با من قرارداد ببندد. حتی پیشنهاد 30 هزار یورویی داده بودند اما حجاب من را قبول نمی کردند و به همین دلیل با هم به توافق نرسیدیم. هفته گذشته پیشنهادی از لیگ دسته یک ترکیه رسید. کچورن باشگاهی در آنکارا است و پارسال با قهرمانی در دسته 2 به دسته یک رسید.
ایرنا: با توجه به جذب بازیکن خارجی به نظر می رسد که این باشگاه اهداف جدی تری دارد.
دقیقا درست است. مدیران باشگاه به دنبال ماندن در لیگ یک و مهم تر از آن حضور در هشت تیم پلی آف هستند. البته نیم نگاهی هم به حضور در جمع چهار تیم برتر و صعود به سوپر لیگ دارند.
 ایرنا: چند تیم در دسته یک لیگ زنان ترکیه بازی می کنند؟
در ترکیه لیگ والیبال خیلی جدی است. 14 تیم فقط در دسته یک دارند و تیم ها بازیکن خارجی می خرند. خیلی با آنچه در ایران می بینیم فرق دارد.
ایرنا: به همین دلیل دوباره برای بازی به یک تیم خارجی رفتی؟
بله چون لیگ ایران چه از نظر کیفی و چه مالی خیلی ضعیف است. باشگاه ها ثبات ندارند و خوب می دانید چه مشکلاتی داریم. واقعا نیاز داشتم دانش فنی خودم را چه در بخش بازی چه مربیگری ارتقا دهم.
 ایرنا: امکانات باشگاه کچورن چطور است؟
عالی. سالن اختصاصی تمرین، بدنسازی و ماساژ داریم. متخصصان این کارها هم در تیم حضور دارند. حتی این باشگاه از شومن بلغارستان که 2 سال پیش برایش بازی می کردم بهتر است.
 ایرنا: مدت قراردادت چقدر است؟
باشگاه می خواست قرارداد 2 ساله ببندم و حتی مبلغ سال دوم را هم تعیین کرد اما من یک ساله بستم چون امیدوارم سال آینده در باشگاهی بهتر از این توپ بزنم.
ایرنا: همیشه از بازی در لیگ های بزرگ مثل ایتالیا حرف می زدی. هنوز هم دنبال چنین هدفی هستی؟
حتما. سعی من پیشرفت مستمر است و هیچ وقت خسته نمی شوم.
منبع:ایرنا