تبیان، دستیار زندگی

دریاچه آشی، دریاچه ای با پس زمینه کوه فوجی در ژاپن

ژاپن مملوء از آثار تاریخی و جلوه های طبیعی ست که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به تماشا می کشانند. اگر در این کشور به دنبال دیدن زیباترین چشم اندازها هستید به کنار دریاچه آشی در منطقه هاکونه بروید، منطقه ای که به مدت ده ها سال از شلوغ ترین مقاصد توریستی ژاپن به شمار می رود و گردشگران زیادی از توکیو به بازدید از آن می روند. بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های منطقه هاکونه، دریاچه آشی است، دریاچه ای که چشم اندازهای شگفت انگیز از کوه فوجی دارد و از جذاب ترین جاذبه های ژاپن به شمار می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 دریاچه آشی

دریاچه آشی (Ashi Lake) در حدود ۳ هزار سال پیش پس از انفجار آتشفشان در دهانه کوه هاکونه شکل گرفت. امروز این دریاچه به همراه کوه فوجی در پس زمینه به نماد هاکونه تبدیل شده اند و گردشگران زیادی برای گذراندن یک روز خاطره انگیز از توکیو راهی این منطقه می شوند. بیشتر سواحل این دریاچه بکر و توسعه نیافته اند و فقط شهرهای کوچکی در شرق و شمال و چندین هتل مجلل در اطراف دریاچه به چشم می خورد.

برای تماشای بهترین چشم انداز این دریاچه که در پس زمینه آن کوه فوجی قرار گرفته به سمت Moto-Hakone بروید، در اینجا قایق هایی هست که با آن ها می توانید در دریاچه گشت و گذار کنید. این منطقه گاهی چنان پوشیده از ابر می شود که کوه فوجی از دوردست دیده نمی شود پس اگر در روزهای آفتابی به کنار دریاچه رفتید و کوه فوجی را در دور دست دیدید باید خودتان را آدم شانسی بدانید. چشم اندازهای این منطقه در ساعت اولیه روز و ساعات پایانی عصر و همینطور در طول فصل های سرد سال نسبت به تابستان بهتر است.

سواحل دریاچه آشی برای همه سلایق جاذبه های زیادی دارد، در اینجا می توانید در حالی که در حال لذت بردن از نسیم خنک دریاچه هستید از کشف تاریخ، فرهنگ و ماهیت منطقه لذت ببرید. این دریاچه هزاران سال پیش در دهانه خاموش یک آتشفشان شکل گرفته و طبق افسانه ها اینجا خانه ی یک اژدها ۹ سر است که در پایین دریاچه Kuzuryu زندگی می کند. در اطراف دریاچه تفریحات، زیارتگاه ها و موزه ها برای لذت بردن از سفر به منطقه هاکونه وجود دارد.
 دریاچه آشی

دریاچه آشی یکی از زیباترین دریاچه های جهان است، دریاچه ای که حدود ۸ کیلومتر طول دارد و از همه طرف در احاطه کوه هاست. دریاچه ای بسیار زیبا است که به خاطر کوه فوجی در پس زمینه چشم اندازهای لذت بخشی را برای قایق سواران دارد. در اطراف این دریاچه امکانات قایق سواری هست که فرصت ۳۰ دقیقه گشت و گذار در دریاچه را برایتان فراهم می کند.

دریاچه آشی که اغلب به نام دریاچه هاکونه معروف است، دریاچه ای زیبا در امتداد کوه هاکونه با مناظر کوهستانی می باشد. در اطراف دریاچه مغازه ها، هتل ها و بناهای تاریخی زیادی هست که اینجا را به جاذبه گردشگری تبدیل کرده است. قایق های تفریحی یکی از محبوب ترین فعالیت هایی است که در دریاچه آشی انجام می شود.

شکل خاص و جالب این قایق ها، خیلی از گردشگران را مشتاق قایق سواری می کند. هزینه بلیط یک طرفه قایق سواری ۷۵۰ و دوطرفه ۱۴۰۰ ین است. اگر به اندازه کافی ماجراجو هستید و با یک گروه کوچک به سفر رفته اید می توانید یک قایق کوچک پارویی کرایه کنید. قایق شما را به مقاصد مختلفی از اطراف دریاچه می برد، جاذبه هایی مثل عبادتگاه هاکونه، موزه گنجینه و باغ کاخ. پس اگر می خواهید از جاذبه های اطراف دیدن کنید حتما قایق بگردید و اطراف را گشت و گذار کنید. قایق در بندر موتو-هانکونه متوقف می شود و عبادتگاه هاکونه از این ایستگاه چند دقیقه پیاده روی فاصله دارد.

عبادتگاه هاکونه یک بنای نمادین در پای کوهی به همین نام است که در طول ساحل دریاچه قرار گرفته است. زیارتگاه های ژاپن اغلب در پشت جنگل های انبوه پنهان هستند و عبادتگاه هاکونه هم با چشم اندازهای سرسبزش یکی از مهمترین جاذبه های این منطقه است. این عبادتگاه همیشه تماشایی و افسانه ای به نظر می رسد اما در زمانی که منطقه با مهی غلیظ پوشیده شده عبادتگاه هم در اوج اسرار آمیزگی ست.

اگر می خواهید دریاچه اشی را به طور کامل ببینید باید سوار قایق شوید. در اطراف دریاچه رستوران هایی هست که در بین گردشگران محبوب اند، رستوران هایی که چشم اندازهای تماشایی از دریاچه دارند و مطمئنا امتحان غذاهای محلی در آن ها به همراه مناظر دریاچه لذتی دوچندان دارد.
 دریاچه آشی

یکی دیگر از تفریحات معمول این منطقه دوچرخه سواری ست، می توانید یک دوچرخه کرایه کنید و تفریح و گشت و گذار در اطراف دریاچه را طور دیگری تجربه کنید.

درسته که این منطقه در تمام مدت سال چشم اندازهای زیبایی دارد اما پاییزهای آن چیز دیگری ست. بهترین زمان برای لذت بردن از چشم اندازهای پاییزی اطراف دریاچه، معمولا از اواسط آبان تا اواخر آذر است. با توجه به اینکه دریاچه در احاطه جنگل و کوه است در اینجا می توانید از رنگ های مختلف درختان در ارتفاعات مختلف لذت ببرید و محو تماشای تضاد رنگ های قهوه ای، قرمز، نارنجی، زرد و سبز بر روی کوه شوید.

در اطراف دریاچه شهرهایی با جاذبه های مختلف هست که پیشنهاد می کنیم با قایق به این شهرها بروید و از جاذبه هایشان دیدن کنید. پیشنهاد می کنیم در سفر به ژاپن حتما بازدید از دریاچه آشی را در لیست برنامه های خود قرار دهید تا با تماشای چشم اندازهایی رویایی درک بهتری از طبیعت ژاپن پیدا کنید.


چگونه برویم؟

برای رسیدن به دریاچه آشی باید با منطقه هاکونه در جزیره «هونشو» بروید. بهترین راه این است که مسیر Hakone Ropeway را به سمت ایستگاه Togendai بروید. دریاچه تقریبا ۲۰ دقیقه از ایستگاه سونزان و یک ساعت از ایستگاه هیکون یوموتو فاصله دارد. می توانید از مسیرهای اتوبوس جایگزین را به سمت طرف دیگر دریاچه استفاده کنید اما سیستم Ropeway راحت تر است.
منبع: مجله گردشگری الی گشت