تبیان، دستیار زندگی

علم رباتیک صنعت تولید انیمیشن را متحول می کند

محققان موفق به طراحی سیستمی رباتیک شده اند که نحوه استفاده از نرم افزارهای تولید انیمیشن را متحول کرده و کاری می کند که جزئیات حرکات شخصیت های کارتونی کاملا مانند انسان باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رباتیک
این سیستم در آینده انقلابی در صنعت تفریحات چندرسانه ای ایجاد خواهد کرد و تولید برنامه های کارتونی را ممکن می کند که شباهت بسیار زیادی به فیلم های ویدئویی واقعی دارند؛به گونه ای بیننده عادی قادر به تشخیص تفاوت آنها نخواهد بود.
برای طراحی این سیستم ترکیبی از تکنیک های طراحی انیمیشن، حسگرهای رایانه ای، چند برنامه و میان افزار، سخت افزاری قدرتمند، یک نرم افزار برای کنترل و شبیه سازی حرکات شخصیت های کارتونی و غیره به کار گرفته شده است.
شرکت Engineered Arts که مبدع این سیستم موسوم به Mesmer است می گوید کار کردن با سیستم یادشده بسیار ساده است و شبیه سازی حرکات بر روی یک پوست مصنوعی صورت می گیرد که قابل جایگزینی و تغییر نیز هست. این سیستم با دقتی بی نظیر از تمامی حرکات صورت و بدن انسان تقلید می کند. قرار است از این فناوری در تولید فیلم انیمیشنی به نام Kong: Skull Island استفاده شود. فناوری مذکور می تواند در موزه ها هم کارکرد گسترده ای داشته باشد.
منبعکفارس