تبیان، دستیار زندگی

مهم ترین اختلافات زوج ها قبل از طلاق

همه زوج ها دارای اختلاف هایی هستند که باید به آن ها رسیدگی کنند حل نکردن مشکلات و عدم صمیمت و نداشتن اطمینان از عواملی هستند که باعث طلاق می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلاق، زندگی مشترک، مسائل مالی، همسر، زندگی زناشویی، خانواده ایرانی، عشاق موفق
طلاق اتفاق ناخوشایندی است که باعث شکستن دل ها و تغییر در زندگی می شود و روی زندگی اطرافیان مانند: خانواده های طرفین، بچه ها، دوستان و آشنایان اثر منفی می گذارد . در دهه اخیر درصد طلاق به شدت بالا رفته، به طوری که در شهرهای بزرگ از هر سه ازدواج، یکی به طلاق منجر می شود .
همه زوجین قبل از طلاق اختلاف هایی با یکدیگر دارند که گاهی ممکن است این اختلافات پیچیده شوند و هرگز حل نشوند . این اختلافات حل نشده به مرور زمان اثر خود را بر زندگی می گذارند و خیلی از چیز هایی را که با زحمت و صبر به دست آمده تباه می کنند اگر این اختلافات در زندگی را جدی نگیریم و به موقع آن هارا حل نکنیم کم کم شما را به جایی می رساند که راهی جز جدایی نمی بینید وسایه شوم طلاق بر روی زندگیمان می افتد.
اختلافاتی که در ادامه این بخش به آنها خواهیم پرداخت می توانند زندگی زناشویی شما را با مشکل روبرو کنند بنابر این بهتر است که هر چه زودتر برای حل و فصل این اختلافات از یک حرفه ای کمک بگیرید.

جر و بحث بر سر مسائل مالی

مشکلات اقتصادی یکی از بزرگ ترین علت های طلاق است . در برخی از موارد طلاق ، زن و مرد برسر مسائل اقتصادی جر و بحث دارند که این مسائل می تواند عدم رو راستی همسر و نگفتن وضعیت مالی قبل از ازدواج ، عدم توافق زوجین بر سر وضعیت مالی مثلا یکی اهل ولخرجی باشد و آن دیگری اهل حساب و کتاب و یا پنهان کاری دارایی یا وضعیت مالی از طرف یکی از زوجین باشد بنابر این سعی کنید وضعیت مالی همسرتان را به درستی درک کنید و برنامه ریزی مناسبی درستی در رابطه با آن داشته باشید.


نبخشیدن اشتباهات گذشته

اشتباه در زندگی همه افراد وجود دارد و حتی ممکن است در زندگی مشترک گاهی این اشتباهات را تکرار کنیم.منظور از اشتباه، خیانت و بی وفایی نیست. بلکه در مورد اشتباهات و بحث های معمولی در زندگی مشترک است که بهتر است همسران یکدیگر را ببخشند .
هیچ گاه در زندگی مشترک اشتباهات گذشته همسرتان را پیش نکشید و با یاد آوری آن ها زندگی را به کام او و خودتان تلخ نکنید و به جای سرزنش کردن او به دنبال راهکارهایی برای کمک به او در ترک اشتباهات باشید. غفلت از زندگی روزمره و بیان و پیش کشیدن اشتباهات همسرتان لطمه های جبران ناپذیری به پیکره زندگی تان وارد می کند و زندگیتان را به سمت جدایی سوق می دهد.

عدم اعتماد و اطمینان به یکدیگر

اعتماد و اطمینان زوجین به یکدیگر از عوامل مهم در برقراری یک زندگی مشترک هستند و اگر بنا به هر دلیلی اعتماد بین زوجین سلب شود به سختی می توان این اعتماد را برگرداند و حتی گاهی غیر ممکن می شود.
بنابر این همیشه سعی کنید با همسرتان روراست باشید و هرگز به او نارو نزنید زیرا او حامی شما و مطمئن ترین کسی است که همیشه به او اعتماد کنید.با صداقت و یکرنگ بودن با همسرتان مشکلات خود را مطرح و برطرف کنید تا جدایی و طلاق در زندگی شما راه نیابد.

از بین رفتن صمیمیت

از مولفه های دیگری که باعث می شود زندگی مشترک از طلاق دور شود احساس صمیمیت و ارتباط نزدیک زوجین است . صمیمیت با همسر باید در زندگی مشترک جاری باشد و هر دو زوجین این احساس را نسبت به یکدیگر داشته باشند زیرا اگر در زندگی زوجی احساس کند که طرف مقابلش با او صمیمی نیست ، نگران می شود که مبادا مشکلی بوجود آمده و دیگر برای همسرش جذاب و دوست داشتنی نیست و همین نگرانی از دوست نداشته شدن توسط همسراگر مطرح و حل نشود ، کم کم رخنه در جان زندگی مشترک می کند و پایه هایش را متزلزل می سازد.

تغییر دادن همسر

اختلاف ها و بحث ها تقریبا در تمام زندگی ها وجود دارد اما بسیاری از ما گمان می کنیم که همسرمان در این بحث ها مقصر است و اگراو را تغییر دهیم این اختلافات حل می شود اما باید بدانید اگر نمی توانید فکر تغییر همسرتان را از سر بیرون کنید از مشاور کمک بگیرید زیرا در این صورت اختلافات حل نشده می مانند و طلاق واقعیت تلخ حتمی خواهد بود.

حل نکردن مشکلات

گاهی عدم حل کردن مسائل عادی در زندگی رفته رفته مشکلات را بیشتر می کند و موجب طلاق می شود بنابراین زوج ها باید با بحث کردن مسائل عادی و اختلافات خود را حل و فصل کنند و در این جر و بحث ها قائله را ختم به خیر کنند .

با حل کردن یک مسئله احتمال اینکه در آینده دوباره سر همان مسائل با هم بحث کنند بسیار کمتر خواهد شد چون روش حل آن را فرا گرفته اند و می توانند از بروز آن پیشگیری کنند.اگر خودتان توانایی برطرف کردن مشکلات را ندارید حتما باید از یک مشاور کمک بگیرید زیرا در صورت حل نشده ماندن مشکلات زندگی شما به سمت طلاق حرکت خواهد کرد.

توصیه

همیشه بحث در زندگی زناشویی وجود دارد و این به معنای محکوم بودن به طلاق و جدایی نیست . اگر بتوانید مشکلات زندگی مشترک خودتان را حل و فصل کنید و بعد از هرمشکلی آن را برطرف کنید و دوباره با یکدیگر صمیمی شوید و همواره نسبت به به پیوند زناشویی خود تعهد داشته باشید ، آن هنگام می توان گفت که زندگی خود را از خطر جدایی نجات داده اید.
منبع: نمناک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.