تبیان، دستیار زندگی

بررسی اولیه شکست‌ها در بازی‌های آسیایی

دبیرخانه ستاد بازی‌های آسیایی نشست‌های خود را با فدراسیون‌های ناکام از روز سه‌شنبه هفته آینده آغاز کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
وزیر ورزش
هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی 11 شهریور به پایان رسید و کاروان ورزشی ایران که با 378 ورزشکار در مسابقات شرکت کرده بود با 20 طلا، 20 نقره و 22 برنز با عنوان ششمی به کار خود پایان داد.
در این بین برخی از فدراسیون‌ها خوش درخشیدند که می‌توان به کاراته، ووشو، وزنه‌برداری و ... اشاره کرد برخی از فدراسیون‌ها نیز بیشتر به نظر می‌رسید ورزشکاران را به عنوان توریست به مسابقات برده‌اند که پیش از این در خبرگزاری فارس، به تحلیل نتایج فدراسیون‌ها و رشته‌های مختلف پرداخته شد.
وزارت ورزش و جوانان نخستین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی را روز شنبه برگزار کرد که در آن نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌‌های آسیایی گزارشی را از عملکرد ایران ارائه کرد.
وزارت ورزش اعلام کرد قرار است فدراسیون‌ها با حضور در ستاد عالی بازی‌های آسیایی توضیحاتی را درباره نتایج کسب شده در اندونزی ارائه کنند.
براین اساس بعد از برگزاری نشست روسای فدراسیون‌ها با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان که روز دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و قرار است در آن مسئولان کشورمان گزارش ارائه کنند، از روز سه‌شنبه ستاد، جلسات خود را با روسا و مسئولان تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی آغاز می‌کند.
علی رغبتی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: اولویت جلسات با فدراسیون‌هایی است که نتیجه خوبی نگرفته‌اند. البته نشست‌ها و جلسات ما ابتدا در دبیرخانه ستاد برگزار می‌شود. این بررسی اولیه است و تلاش می‌کنیم در چند روز پیاپی جلسات را برگزار کنیم. بعد از آن ستاد تصمیم می‌گیرد کدام فدراسیون‌ها باید در نشست حضور داشته باشند و توضیحات خود را ارائه کنند.
وی درباره فدراسیون‌هایی که نتیجه مطلوب کسب کرده‌اند، گفت: این فدراسیون‌ها به ما گزارش کتبی می‌دهند.
ستاد عالی بازی‌های آسیایی بعد از بررسی عملکرد فدراسیون‌ها در بازی‌های آسیایی قرار است جلسات خود را برای المپیک 2020 پیگیری کند. جلسات ستاد به ریاست وزیر ورزش و حضور معاونان وزارتخانه، مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود.
منبع:فارس