تبیان، دستیار زندگی

نوجوانان پیشقراول موفقیت‌های کشتی بودند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: با نتایجی که نوجوانان در مسابقات امسال کسب کردند باعث ایجاد انگیزه در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان شدند و می‌توان گفت پیشقراول موفقیت‌های کشتی بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کشتی
غلامرضا محمدی درباره شرایط آزادکاران نوجوان برای حضور در بازی‌های المپیک آرژانتین گفت: اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و به شرایط مطلوبی رسیده‌ایم. در سال ۹۷ ابتدا در مسابقات قهرمانی آسیا و سپس در تورنمنتی در رومانی و پس از آن نیز در رقابت‌های قهرمانی جهان در کرواسی شرکت کردیم که خداراشکر نتایج خوبی هم حاصل شد.
فارس: بیشتر از ۲ سهمیه اختصاص داده شده را هم کسب کردیم.
حداکثر سهمیه شرکت که ۲ کشتی‌گیر بود را کسب کردیم البته در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب ۳ سهمیه شدیم که ناچاراً کشتی‌گیران ۶۵ و ۱۱۰ کیلوگرم را برای اعزام انتخاب کردیم، شرایط تمام بچه‌ها خوب است، زحماتشان را کشیده‌اند و امیدوارم آنجا بتوانند خوب کشتی بگیرند و زحماتی را که در این ۲ ساله در رده‌های سنی پایه و نوجوانان گرفته‌ایم به بار بنشیند.
فارس: پیش‌بینی شما از نتیجه چیست؟
امیدواریم بچه‌ها با ارائه کشتی‌های هجومی، رو به جلو و فنی نماینده خوبی برای کشتی ایران باشند و تا آخرین لحظه برای رسیدن به مدال طلا بجنگند که خوشبختانه تا حد زیادی به این مهم دست پیدا کرده‌ایم و این نفرات می‌توانند آینده‌سازان خوبی برای کشتی کشور باشند. همانطور که تعدادی از کشتی‌گیران نوجوان سال گذشته، امسال در قالب جوانان عازم مسابقات جهانی خواهند شد.
فارس:‌ حضور شما در نوجوانان برای خیلی‌ها تعجب برانگیز بود.
حدود ۲ سال است که در این رده سنی کار می‌کنیم؛ آن زمان حرف و حدیث‌های زیادی در این خصوص و حضور من در این رده سنی مطرح شد، اما به دور از حواشی تمام تمرکزمان را روی مسائل فنی و سازندگی گذاشتیم. خداراشکر این زحمات اکنون به بار نشسته است و اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است، نسلی نو و تازه را به کشتی جهان معرفی خواهیم کرد که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و پشتوانه‌های خوبی در تمام اوزان برای قهرمانان بزرگ ما خواهند بود. به زودی نتیجه این کار را خواهیم دید. در آینده نزدیک شاهد حضور پشتوانه‌های خوبی در کشتی خواهیم بود.
فارس: در المپیک قبلی در کشتی آزاد حتی موفق به کسب سهمیه نشدیم، اما امسال علاوه بر 2 سهمیه تخصیص داده شده یک سهمیه اضافه هم کسب کردیم که کار شما را برای انتخاب دشوار کرد.
فشار زیادی برای اعلام اسامی نفرات به ما وارد شد و مجبور شدیم قبل از مسابقات جهانی از بین ۶۵، ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم دو نفر را انتخاب کنیم. هر ۳ کشتی‌گیر عملکرد خوبی داشتند که انتخاب را برای ما سخت کرده. در مسابقات قهرمانی آسیا ۶ مدال طلا کسب کردیم که حتی می‌توانستیم در هر ۱۰ وزن قهرمان شویم. خوشبختانه این خود باوری در وجود تمام نوجوانان ایجاد شده است و مسابقات جهانی نیز ۳ طلا گرفتیم که حداقل می‌توانستیم ۶ طلا بگیریم.
این اعتماد به نفس و خودباوری برای ما ارزشمند است چرا که می‌تواند سایر بچه‌ها را دنبال خودش بکشاند تا تیم نوجوانان ما با نتایجی که کسب کرد حتی باعث ایجاد انگیزه در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان شد و می‌توان گفت امسال نوجوانان پیشقراول موفقیت‌های کشتی بودند.
فارس: بنظر نفرات اعزامی از تجربه خوبی هم برخوردار هستند
دو کشتی‌گیری را که به المپیک جوانان اعزام می‌کنیم هر دو با تجربه هستند؛ کریمی در مسابقات جهانی برنز گرفت و زارع نیز قهرمان شد. در آسیا هم هردو قهرمان شدند که این تجربه به کار آنها خواهد آمد. تمرینات خوبی را هم پشت سرگذاشتند و امیدوارم ۲۲ مهرماه که روز مسابقات آنهاست روی تشک مبارزه بتوانند نتیجه زحماتشان را ببینند.
فارس: شناخت شما از حریفان  چطور است؟
تمام حریفان را به صورت کامل آنالیز کرده‌ایم به خصوص حریفان اصلی را به دقت آنالیز کرده‌ایم. در ۶۵ کیلوگرم کشتی‌گیران آذربایجان و آمریکا حریفان مستقیم ما هستند، در ۱۱۰ کیلوگرم نیز کشتی‌گیر روس مدعی است، اما ما در کنار این رقبا سایر حریفان را نیز دست‌کم نمی‌گیریم و امیدوارم با برنامه‌ای که داریم پیش برویم و به موفقیت برسیم.
هر دو کشتی‌گیر ما مدعی کسب مدال هستند، امیدوارم حاصل این تلاش خوشرنگ‌ترین مدال باشد هرچند می‌دانیم کار سختی است، اما مطمئن باشید مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی خواهیم بود.
منبع:فارس