تبیان، دستیار زندگی

آغاز کار والیبال ایران مقابل حریفی آسان

تیم ملی والیبال ایران امروز (چهارشنبه) در نخستین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان به مصاف پورتوریکو می رود، تیمی که حریف سختی برای شاگردان ایگور کولاکوویچ به حساب نمی آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
والیبال
 ایران و پورتوریکو چهار سال قبل هم در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف هم رفتند. آن مسابقه آخرین رویارویی والیبال 2 کشور محسوب می شود که با پیروزی سه بر صفر ایران به پایان رسید.
در آن زمان اسلوبودان کواچ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت و بازیکنانی مانند شهرام محمودی، عادل غلامی، مهدی مهدوی، عبدالرضا علیزاده، فرهاد ظریف، آرمین تشکری و مجتبی میرزاجانپور در ترکیب تیم حضور داشتند که حالا دیگر جایی در تیم ملی ندارند.
ایران و پورتوریکو یک بار دیگر هم در رقابت های انتخابی المپیک 2012 لندن به مصاف هم رفتند که آن بازی با برتری سه بر یک ایران با سرمربیگری خولیو ولاسکو به پایان رسید.
ایگور کولاکوویچ که از لیگ ملت های والیبال 2018 راه خود را برای تغییر چهره تیم ملی ایران آغاز کرده بود، حالا با بازیکنان جوانی مانند امیرحسین توخته، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت پور وارد رقابت های قهرمانی جهان شده است.
در سال 2014 والیبال ایران طلایی ترین سال تاریخ خود را پشت سر می گذاشت و با هدایت کواچ در رده ششم رقابت های قهرمانی جهان هم قرار گرفت. حالا کولاکوویچ و شاگردانش کار بسیار سختی برای تکرار همان نتایج دارند.
پورتوریکو نخستین حریف ایران در رقابت های جهانی 2018، کشوری کوچک در منطقه آمریکای مرکزی است که در مقابل کوبا و آمریکا 2 قدرت سنتی والیبال این منطقه و کانادا که تازه به جمع بزرگان والیبال پیوسته، فرصت چندانی برای کسب افتخار پیدا نکرده است. پورتوریکو فقط یک نقره و 2 برنز در 25 دوره برگزاری رقابت های قهرمانی آمریکای شمالی و مرکزی به دست آورده است.
این تیم با میانگین سنی 33 سال و میانگین قدی 192 سانتی متر، یکی از پیرترین و کوتاه قامت ترین تیم ها در میان 24 تیم شرکت کننده در رقابت های قهرمانی جهان محسوب می شود.
تیم ملی ایران از ساعت 18:30 امروز در وارنا بلغارستان به مصاف پورتوریکو می رود.
مسابقات والیبال قهرمانی جهان از 18 شهریور به میزبانی ایتالیا و بلغارستان آغاز شده و تا 8 مهر ادامه خواهد داشت.
** برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان (به وقت تهران)
چهارشنبه 21 شهریور ساعت 18:30، ایران - پورتوریکو
پنجشنبه 22 شهریور ساعت 22:10، ایران - بلغارستان
شنبه 24 شهریور ساعت 18:30، ایران - کوبا
دوشنبه 26 شهریور ساعت 22، ایران - لهستان
سه شنبه 27 شهریور ساعت 18:30، ایران - فنلاند
منبع:ایرنا