تبیان، دستیار زندگی

صمیمیت واقعی زناشویی به چه معناست؟

باورهای درست و نادرست درمورد صمیمیت همسران

صمیمیت و نزدیکی در ازدواج موضوعی است که بیشتر ازآنچه تصورش را بکنید پیچیدگی دارد. خیلی از همسران عقیده دارند صمیمیت همان چیزی است که آن‌ها در حال تجربه‌اش هستند، اما این‌طور نیست! صمیمیت و دمخور بودن واقعی در رابطهٔ زناشویی مهارتی است که نیاز دارد تمرینش کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 باورهای درست و نادرست درمورد صمیمیت همسران
ممکن است در رابطهٔ شما عشق و شوری بی‌حدوحصر وجود داشته باشد که هیچ تلاشی برای به وجود آمدنش نکرده باشید اما صمیمیت چیز دیگری است که رسیدن به آن نیاز به تلاش و تفکر و تبادل‌نظر دارد. در این مقاله به این می‌پردازیم که صمیمت در رابطهٔ زناشویی چیست.

صمیمیت واقعی و اوقات مشترک

خیلی از همسران تصور می‌کنند نشانهٔ صمیمیت و نزدیکی واقعی در زندگی زناشویی این است که همیشه باهم باشند. اما درست مانند بسیاری از باورهای غلط دیگر، مسئله اینجاست که صمیمیت مفهومی بسیار عمیق‌تر از این‌ها دارد. نمی‌توان گفت اگر شما و همسرتان عادت دارید تمام اوقات فراغت خود را باهم سپری کنید پس به صمیمیت زناشویی دست پیداکرده‌اید.
همسران ممکن است به دلایلی کاملاً اشتباه همیشه در کنار هم و باهم باشند و جدانشدنی بودن آن‌ها از همدیگر علت‌هایی کاملاً نادرست داشته باشد که کاملاً متضاد با صمیمیت زناشویی است. مثلاً اگر یک رابطهٔ زناشویی جنبه‌های ناسالمی پیدا کند که طرفین فقط در صورت باهم بودن احساس امنیت کنند، اگر بنا به دلایلی از هم دور شوند بین نهایت دچار اضطراب و آشفتگی خواهند شد و این بیشتر یک رابطهٔ سمی است تا صمیمی!
برای اینکه یک انسان با انسان دیگری احساس صمیمیت و نزدیکی کند باید در درون خودش احساس راحتی و آرامش کند. برای رسیدن به این سطح از اعتمادبه‌نفس شما نیاز دارید تا علاقه‌مندی‌هایتان را تغذیه کرده و خواسته‌هایتان را دنبال کنید. درست به همین دلیل است که نباید از گهگاه وقت سپری کردن به‌دوراز همسرتان ترس و واهمه‌ای داشته باشید. این فاصله شمارا از هم دور نمی‌کند بلکه شمارا به هم نزدیک‌تر هم می‌کند.

صمیمیت واقعی و هیجانات منفی

باور اشتباه دیگری که در مورد صمیمیت در ازدواج وجود دارد به ابراز هیجانات منفی برمی‌گردد. این کاملاً طبیعی است که طیفی از احساسات منفی را نسبت به همسرتان تجربه کنید. شما زمان زیادی را باهم می‌گذرانید و جنبه‌های زیادی از زندگی‌تان باهم مشترک است پس طبیعتاً اصطکاک‌هایی به وجود می‌آید.
اما خیلی از زوج‌ها از این احساسات و هیجانات منفی هراس دارند زیرا آن‌ها را علامتی از ناسازگاری و جدایی می‌پندارند. اما واقعاً این‌گونه نیست. اگر از ابراز هیجانات منفی، تردیدها، نارضایتی‌ها و دلخوری‌هایتان اجتناب کنید به‌طور غیر منتظرانه‌ای از همسرتان دور خواهید شد.

صمیمیت واقعی و حل اختلاف

یک باور اشتباه در مورد صمیمیت همسران از قدیم وجود دارد که درواقع تخریب‌کننده است؛ اینکه مرد و زنی که واقعاً باهم صمیمی و به هم دل‌بسته‌اند، عصبانی و دلخور به رختخواب نمی‌روند! این باور اشتباه اتفاقاً ضد شما عمل می‌کند. بله درست است که پنهان کردن دلخوری‌ها و حرف نزدن در مورد آن‌ها بدترین شیوهٔ برخورد با اختلاف‌هاست اما اگر سعی کنید با شتاب و به هر قیمتی که شده تا قبل از پایان روز، مشکلی را حل کنید هم به رابطه‌تان آسیب خواهید زد، هم به خودتان و هم به همسرتان!
وقتی از دست همسرتان عصبانی هستید گاهی واقعاً خوب است که کمی به خودتان زمان بدهید و ایرادی ندارد که با دلخوری و عصبانیت از دست همدیگر به رختخواب بروید. به‌عبارتی‌دیگر، بعضی‌اوقات چیزی که نیاز دارید یک استراحت ذهنی و یک زاویه دید جدیدتر است، و این اتفاق‌های نمی‌افتد مگر اینکه مقداری استراحت کنید. خیلی اوقات چیزی که صبح بعد از بیدار شدن می‌فهمید این است که روز قبل روی بی‌اهمیت‌ترین موضوع دنیا بحث‌وجدل می‌کرده‌اید!
منبع : برترین ها
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.