تبیان، دستیار زندگی

خون‌بارترین نبرد جنگ جهانی دوم

زمانی که بیشتر قسمت‌های اروپا توسط نیروی‌های نازی اشغال شده بود، وینستون چرچیل به همراه متحدان آمریکایی‌اش تصمیم گرفت تا حملاتی را به ایتالیا انجام دهد تا از پیشروی هیتلر جلوگیری کند. نیروهای ائتلاف به رهبری انگلستان تصمیم داشتند که به منطقه آنزیو حمله کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جنگ جهانی دوم
درست ۶۰ مایل عقب‌تر از این منطقه نیروهای نازی مستقر شده بودند. چرچیل به فرماندهان ارشد بریتانیا دستور داده بود که با تمام قوا و نیرو به این منطقه حمله کنند زیرا معتقد بود که دشمن باید در همان حمله نخست از میان برود.

نخست‌وزیر اما اشتباه می‌کرد. نازی‌ها نیز بیکار نبودند و آماده تدارکی حمله بزرگ به همان منطقه شدند. ژنرال مارک کلارک رهبری ائتلاف علیه نازی‌ها را بر عهده داشت.

این نبرد یکی از خون‌بارترین نبردهای جنگ جهانی دوم و یک شکست بزرگ برای نیروهای بریتانیا و آمریکا به شمار می‌رفت.


نیروهای ائتلاف حدود چهار روز صبر کردند اما نمی‌دانستند که چه چیزی در انتظارشان است.
ژنرال واکر مسئول اطلاعات و عملیات بود. وظیفه اصلی بررسی منطقه حمله بود و چهار روز فرصت داشت تا اطلاعات موردنیاز را به فرماندهان عالی‌رتبه‌تر انتقال دهد‌.
رودخانه‌ای به نام راپیدو در این منطقه وجود داشت که نازی‌ها از آن به نفع خود استفاده می‌کردند.

در ابتدا به علت گلی بودن زمین‌های اطراف، نیروهای بریتانیا و آمریکا نمی‌توانستند که به منطقه موردنظر برسند. آن‌ها قایق‌هایی را تدارک دیدند تا به‌وسیله آن بتوانند از رودخانه راپیدو عبور کنند.
نازی‌ها در آن‌سوی رودخانه با تیربارهایشان کمین زده بودند. به‌محض ورود نیروهای ائتلاف بارانی از گلوله و آتش شروع به باریدن گرفت.

تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی کشته شدند و بیشتر قایق‌های نیروهای ائتلاف نیز از میان رفت. تنها تعداد کمی از نیروهای آمریکایی توانستند از رودخانه عبور کنند.
این نیروها نیز در صبح روز توسط نازی‌ها کشته شدند. این نبرد یکی از خون‌بارترین نبردهای جنگ جهانی دوم و یک شکست بزرگ برای نیروهای بریتانیا و آمریکا به شمار می‌رفت.
منبع: HISTORYWONDERS