تبیان، دستیار زندگی

علت طولانی بودن عمر شوالیه‌های معبد

دانشمندان معتقدند که رژیم غذایی بسیار عالی و رعایت موارد بهداشتی از جمله عوامل بسیار مهم در طول عمر شوالیه‌های معبد است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شوالیه‌های معبد
در تاریخ آمده است که شوالیه های معبد عمری بسیار طولانی داشتند. دانشمندان اخیرا کشف کردن که راز معمای طولانی بودن عمر شوالیه های معبد در چیست؟

برای حفظ کیان مسیحیت و محافظت از معبد سلیمان نبی (ع)، شوالیه های معبد راهی سرزمین مقدس شدند. گفته می شود آنها جام مقدس را یافتند و مستقیما از پاپ و استادان بزرگشان دستور می گرفتند. اما به راستی چرا آنها عمری طولانی داشتند؟

در زمانی که عمر میانگین مردم جهان بین ۲۵ تا ۴۰ سال بود، شوالیه های معبد چگونه عمری تا ۶۰ سال داشتند؟ بهتر است برای شما دو استاد بزرگ شوالیه های معبد را نام ببریم. استاد بزرگ هیکو دی پاین که شصت و شش سال عمر کرد و استاد بزرگ ژاکوس دی مولی مه شصت و هفت ساله شد.

دانشمندان معتقدند که رژیم غذایی بسیار عالی و رعایت موارد بهداشتی از جمله عوامل بسیار مهم در طول عمر شوالیه های معبد است. فرانچسکو فرانچینی می نوسید: “شستن دست‌ها پیش از غذا اجباری بود. خوردن گوشت و شکار در بین شوالیه های معبد ممنون بود. آنها بیشتر ماهی، پنیر و روغن زیتون مصرف می کردند. خوردن میوه از ملزومات زندگی شوالیه های معبد بود.

این نوع رژیم غذایی در بین مردم آن زمان اصلا مرسوم نبود. بیشتر مردم گوشت خوک می خوردند که کالری بسیار زیادی دارد و مصرف چربی نیز رواج داشت. بیشتر مردم دچار فشار خون، دیابت و یا نقرس می شدند و عمر آنها بسیار کوتاه می شد. شوالیه های معبد حتی از بسیاری از ما ها سالم تر زندگی می کردند و رژیم غذایی کامل تری داشتند.
منبع: شگفتی های تاریخ