تبیان، دستیار زندگی

چگونه اعتماد به نفس دختر نوجوانمان را افزایش دهیم ؟

تأثیر لباس بر عزت‌نفس دختران نوجوان

دوران نوجوانی، دوران بسیار مهمی در طول زندگی است؛ زیرا در این دوران فرزندتان دیگر نه کودک است و نه به اندازه کافی بزرگ شده است. همچنین افراد در این دوران تصمیم‌های مهمی برای آینده خود می‌گیرند. پدر و مادر و سایر نزدیکان بیشترین تاثیر را در این دوران بر فرزندان خود می‌گذارند و باید بیشتر از گذشته به دختران و پسران خود توجه کنند. همه می‌داند، اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین کلید‌های کسب موفقیت است، اما چگونه می‌توان اعتماد به نفس فرزندان خود را افزایش دهیم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اعتماد به نفس، دختران، موفقیت، حیا، زنان، روان شناختی، سلیقه شخصی، خانواده ایرانی،نوجوان
اعتمادبه‌نفس به معنای کسب موفقیت در  حوزه‌های دیگر نیست، بلکه به این معناست که نوجوان چه احساسی درباره توانایی‌ها و استعدادهای خود دارد. متأسفانه دختران نوجوان دارای اعتمادبه‌نفس کمتری نسبت به سایرین می‌باشند و به علت احساسات ظریف و حساس از این نکته ضربات بیشتری می‌خورند. آنیتا گوریان، استاد و نویسنده روانشناس، در گفتگو با وب‌سایت Education.com اشاره می‌کند که اختلالات خوردن، افسردگی و عزت‌نفس پایین، شایع‌ترین مشکلات روحی و روانی دختران نوجوان است. لباس‌هایی که دختران نوجوان می‌پوشند گاهی اوقات نشان‌دهنده میزان اعتمادبه‌نفس آن‌هاست.

حجب و حیا

برای دخترانی که دچار نگرانی نسبت به بدنشان هستند، مسئله حیا می‌تواند نقش مهمی در اعتمادبه‌نفس آن‌ها داشته باشد. در سرتاسر جهان گروه‌های مختلفی بافرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند، بعضی از این گروه با توجه به فرهنگ خود دختران وزنان را از پوشیدن برخی لباس‌ها منع می‌کنند؛ همچنین گاهی دختران از پوشیدن لباس و پوشش موردعلاقه خود در مقابل سایر افراد جامعه احساس خجالت می‌کنند، این‌چنین رفتارها می‌تواند تأثیرات مخربی بر احساسات دختران نوجوان بگذارد و به‌طور غیرمستقیم سبب ایجاد مشکلات شایع روان‌شناختی ازجمله افسردگی، اختلالات خوردن و اعتمادبه‌نفس پایین، در زنان و دختران جامعه شود. اما به گفته انجمن کارآفرینی روان‌شناختی آمریکا دخترانی که بین فرهنگ و علایق خود تناسب ایجاد می‌کنند و لباس‌های موردعلاقه خود را متناسب بافرهنگ خود انتخاب می‌کنند از اعتمادبه‌نفس بالاتری برخوردارند.

قیمت

بعضی دخترها میزان هزینه‌ای که صرف خرید یک لباس می‌کنند را به اعتمادبه‌نفس خود مرتبط می‌دانند. بعضی از طراحان و نمانام‌های مشهور لباس، قیمت‌های زیادی را برای لباس‌های خود در نظر می‌گیرند، اما همانند آن‌ها در خرده‌فروشان و فروشگاه‌های عمومی باقیمت‌های پائین تر موجود هست. به دختران خود یاد بدهید که چگونه اقلام و اجناس شیک را متناسب با بودجه خانواده انتخاب کند، در این صورت نه‌تنها ارزش پول را به او می‌آموزید بلکه سبب ایجاد احساس خوب و اعتمادبه‌نفس در او نیز می‌شوید.

سلیقه شخصی

  سلیقه شخصی نیز می‌تواند بر اعتمادبه‌نفس دختر تأثیر بگذارد. دختران دوست دارند احساس کنند، می‌توانند بدون توجه به دیگران لباس‌های موردعلاقه خود را انتخاب کنند و بپوشند.نویسنده و بنیان‌گذار وب‌سایت AlreadyPretty.com، سلیلی مک گرا و، می‌گوید: به دختران پیشنهاد می‌کنم به‌جای اینکه همانند هم سن و سالان خود فکر کنند و انتخاب کنند، در طول روز کارهایی را انجام دهند و لباس‌هایی را بپوشند که خودشان می‌خواهند و احساس راحتی، قدرتمند بودن و افتخار کردن می‌کنند. مک گرا و همچنین به دختران وزنان یادآوری می‌کند که مراقبت تفاوت‌های خود با دیگران باشیم، زیرا این تفاوت‌ها خوب است.
منبع : تابناک با تو
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.