تبیان، دستیار زندگی

به این دلایل باید زندگی شخصی تان را شخصی نگه دارید

فرهنگ شبکه‌های اجتماعی شما را مجبور می‌کند همه‌چیزتان را به اشتراک بگذارید، تمامِ احساساتتان، افکارتان، اتفاقات زندگی‌تان، همه‌ی عکس‌هایتان… حتماً متوجه منظورم هستید. اگر روزانه عکسی به اشتراک نگذارید یا فکری را توییت نکنید چه می‌شود؟ به نظرتان کم‌کم از دنیای بیرون محو می‌شوید یا اینکه نه خوشحال‌تر خواهید بود؟ اینجا برایتان می‌گوییم که چرا لازم است زندگی شخصی‌تان را کاملاً شخصی نگه دارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انتشار زندگی خصوصی در شبکه های مجازی

1. خودتان راه غیبت کردن را باز می‌کنید.

اگر از این شکایت دارید که همه همیشه در زندگی‌تان دخالت می‌کنند و سر بقیه در زندگی خصوصی شماست، دست از به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی‌تان در شبکه‌های اجتماعی بردارید. اگر این کار را کنید خودتان راه غیبت کردن و دامن زدن به شایعات را باز خواهید کرد.

۲. مشکلاتتان را حادتر می‌کند.

حتی مشکلی کوچک ممکن است به مشکلی بزرگ تبدیل شود و همه‌ش تقصیر خودتان است. توقع داشتید جار زدن اتفاقات زندگی‌تان برای دیگران چه نتیجه‌ای داشته باشد؟ هرچه آدم‌های بیشتری را وارد مشکلاتتان کنید، مشکلاتتان بزرگ‌تر خواهند شد و تا وقتی هم این کار را کنار نگذارید این روند ادامه خواهد داشت.

۳. به حرف دیگران اهمیت خواهید داد.

بله، بقیه قضاوت‌تان خواهند کرد. این ذات انسان است. هر چقدر هم که به خودتان (یا حتی بقیه) اطمینان دهید که نظر دیگران برایتان مهم نیست، وقتی زندگی شخصی‌تان در معرض تماشای عموم است، بالاخره نمی‌توانید بی‌تفاوت بمانید.

۴. هیچ‌وقت فراموش نخواهید کرد.

اگر جزئیات ریز شکست عشقی‌تان را با هم در میان بگذارید، تا زمانی که بقیه فراموش نکرده‌اند خودتان هم نمی‌توانید آن را فراموش کنید. هر بار که یکی از آشنایان را ببینید می‌خواهد درمورد اتفاقات شخصی زندگی‌تان از شما سوال کند و همه‌ی اتفاقات همیشه جلو چشمتان خواهد بود.

5. امنیت‌تان مهم است.

می‌خواهید بروید مسافرت؟ لازم نیست آن را در شبکه‌های اجتماعی جار بزنید، مگر اینکه بخواهید به دزدهای محل کمک کنید. هر اطلاعات کوچکی که در شبکه‌های اجتماعی از خودتان منتشر می‌کنید، ممکن است روزی به روش‌های مختلف بر علیه خودتان استفاده شود. پس برای امنیت خودتان هم که شده زندگی خصوصی‌تان را خصوصی نگه دارید.

6. باید برای نظراتی ارزش قائل باشید که واقعاً مهم هستند.

رابطه‌ی شما فقط بین شما و طرف‌تان است. این یعنی اگر با هم دعوا کرده‌اید باید بین شما بماند. خیلی‌ها را ممکن است ببینید که حتی خیانت طرف‌مقابل‌شان را هم به شبکه‌های اجتماعی می‌کشانند و  ممکن است این دو نفر بالاخره با هم آشتی کنند و حتی رابطه‌شان جدی‌تر هم شود ولی بقیه هیچ‌وقت آن رسوایی را فراموش نخواهند کرد.

7. چیزهایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید برای رئیس‌تان مهم است.

اگر تصور می‌کنید کارفرماهای احتمالی صفحه‌های شما در شبکه‌های اجتماعی را بررسی نمی‌کنند کاملاً در اشتباهید. خیلی از مدیران شرکت‌ها قبل از استخدام به وضعیت آنلاین شما نگاه می‌کنند و مطمئناً می‌دانید که وارد کردن زندگی خصوصی‌تان به فضاهای عمومی چندان حرفه‌ای نیست.

8. نمی‌توانید به همه اعتماد کنید.

به خانواده و دوستان‌تان اعتماد کنید ولی لازم نیست مشکلاتتان را همه‌ی اهل محل بدانند. هیچ‌وقت نمی‌دانید خبرهای زندگی‌تان به گوش چه کسانی می‌رسد و چه مشکلاتی می‌توانند برایتان ایجاد کنند.


منبع: مردمان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.