تبیان، دستیار زندگی

انتشار مجموعه «بردیا و گولاخ‌ها» برای نوجوانان

مجموعه سه‌جلدی «بردیا و گولاخ‌ها» نوشته مهدی رجبی برای نوجوانان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بردیا و گولاخ‌ها

 این مجموعه با تصویرگری مریم محمودی‌مقدم با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه  در نشر افق عرضه شده و با این عنوان‌ها همراه است: «شاهزاده شنل تشتکی» (در ۱۶۰ صفحه  و با قیمت ۱۵هزار تومان)، «پیشگوی چشم‌نقره‌ای» (در ۱۹۲ صفحه و با قیمت ۱۷هزار تومان) و «هیولای کلمه‌خوار» (در ۳۰۴ صفحه و با قیمت ۲۴هزار تومان).

در نوشته پشت جلد «شاهزاده شنل تَشتکی» می‌خوانیم: جیغ‌ نزن! هیولاها مزه‌ ترسوها را بیشتر دوست دارند!

همِستر بردیا گم می‌شود و او مطمئن است پیرزن همسایه یک جادوگر است و همه‌چیز زیر سر اوست. نکند آلبرت را دزدیده باشد تا باهاش سوپ همستر درست کند؟ نکند او همدست هیولاهای نامرئی باشد؟

بردیا شنل تشتکی‌اش را می‌پوشد و سوار بر آسانسور هزارطبقه می‌رود زیرِ زمین. اما آیا می‌تواند از پس گولاخ‌های آدمخوار و  وحشی بربیاید؟

 در  نوشته پشت جلد دومین کتاب از مجموعه «بردیا و گولاخ‌ها» آمده است: نکند بردیا کم‌کم به هیولا تبدیل شود؟

با خوردن میوه‌ای جادویی گوش‌های بردیا گولاخی و گنده و زشت شده‌اند. ولگردی‌ پیشگو، تشتکی  فلزی به بردیا می‌دهد. بعد هم سر و کله مانیا که یک دختر مرموز و ضدحالِ به تمام معناست پیدا می‌شود و بدبیاری پشت بدبیاری...

گولاخ‌ها برای نابود کردن کتاب‌ها می‌آیند روی زمین و دنیال خواهرها می‌گردند تا با کمکشان دروازه تاریکی را برای اربابشان باز کنند. اما خواهرها چه کسانی هستند؟

 در پشت جلد «هیولای کلمه‌خوار» نوشته شده است:  گولاخ‌ها واقعا قرار است چه بلایی سر آدم‌ها بیاورند؟

 بردیا گند می‌زند و باعث می‌شود یکی از خواهرها به چنگ گولاخ‌ها بیفتد. حالا هیولاهای بدترکیب می‌توانند با گذشتن از دروازه‌ تاریکی، تمام کتاب‌های جهان را نابود کنند. اما قبل از این‌که کار از کار بگذرد، بردیا و گروه  نگهبان‌های جنگجو باید از تونل‌ دنیاها بگذرند و برسند به جنگل جادویی هوم‌ها. آیا گروه جنگجوها طاقت می‌آورند از رودخانه طلسم‌شده نوشابه نخورند؟

منبع: ایسنا