تبیان، دستیار زندگی

حرکاتی برای شادابی پوست

ورزش کردن چگونه زیباترتان می‌کند

همه‌ی ما می‌دانیم که ورزش کردن برای سلامتی خوب است اما آیا می‌دانید که می‌تواند شما را زیباتر هم بکند؟ شما به راحتی می‌توانید کمی مرطوب کننده به پوستتان بزنید یا از ضد آفتاب استفاده کنید تا به سلامت و زیبایی پوستتان کمک کنید اما تقویت عضلات اطراف صورت و کمک به جریان خون در صورت و بدن نیز می‌تواند شما را زیباتر کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش

دست‌کم یک نوع بالانس انجام دهید

حرکت بالانس باعث می‌شود خون سرشار از اکسیژن به صورتتان برسد. تقویت گردش خون کمک می‌کند چین و چروک‌ها کم‌عمق‌تر شده و عضلات صورت سفت شوند. هرچقدر که می‌توانید در وضعیت بالانس بمانید و این تمرین را وارد روتین روزانه‌تان کنید. اگر نمی‌توانید بالانس را انجام دهید روی کاناپه دراز بکشید و سرتان را روی زمین بگذارید.

حرکت بالانس باعث می‌شود خون سرشار از اکسیژن به صورتتان برسد. تقویت گردش خون کمک می‌کند چین و چروک‌ها کم‌عمق‌تر شده و عضلات صورت سفت شوند


ورزش کنید و عرق بریزید

عرق کردن حفره‌های پوست را باز می‌کند، مخصوصاً حفره‌های پوست صورت. ورزش غیرهوازی مانند بدنسازی که ضربان قلبتان را بالا نبرند و عرقتان را درنیاورند از این جهت کمکی به شما نمی‌کنند. بیشتر روی ورزش‌های هوازی تمرکز کنید مثلاً شنا، دو، تنیس و پیاده روی؛ این فعالیت‌ها ضربان قلبتان را دست کم به مدت 20 دقیقه در طیف هدف نگه می‌دارند. اندورفین ترشح شده باعث می‌شود پوستتان تا ساعت‌ها شفاف و درخشان بماند.

یوگای صورت انجام دهید

در یوگای سنتی چند حرکت وجود دارد که عضلات صورت را تمرین می‌دهد. یادتان باشد که داشتن عضلات قوی، از پوست نیز حمایت می‌کند. برای عضلات دور گردن، دهان خود را تا جایی که می‌توانید باز کنید و زبانتان را هم تا جایی که ممکن است بیرون بکشید؛ سه ثانیه نگه دارید و هشت بار تکرار کنید. برای خطوط پیشانی و چین و چروک‌های گوشه‌ی چشم، ابروها را تا جایی که می‌توانید بالا ببرید و پنج ثانیه نگه دارید.

لبخند بزنید

بله به همین سادگی! مطالعات علمی نشان داده لبخند زدن باعث تقویت سیستم ایمنی شده و به برطرف شدن استرس کمک می‌کند، بنابراین حتی اگر حال و حوصله ندارید یا ناراحتید خودتان را مجبور به لبخند زدن کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.