تبیان، دستیار زندگی

ننگین‌ترین اسرار فراماسون‌‌ها

فراماسون‌ها یکی از مرموزترین و بحث‌برانگیزترین گروه‌های مذهبی جهان هستند. چندین دهه از حیات ماسون‌ها می‌گذرد. تاریخ آنها هرچه باشد، گمانه‌زنی درباره‌ی آن‌ها همیشه در سردرگمی خاصی بوده و این روند، در مورد ننگین‌ترین اسرار فراماسون‌‌ها نیز صادق است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فراماسونری
فراماسون‌ها با انتقال رسوم و اسرار خود از یک نسل به نسلی دیگر، پی بردن به این که چه چیزی منسوخ شده است و چه چیزی همچنان انجام می‌شود را دشوار کرده‌اند. این ده فعالیت ماسونی را به عنوان حقایقی موقت در نظر بگیرید- ما به طور قطع از آنها آگاهی نداریم، اما همیشه تصور کردن آنچه ممکن است در جریان بوده باشد و ما از آن بی‌اطلاع بوده باشیم کار جالبی است. در ادامه ۱۰ ننگین ترین اسرار فراماسون‌ ها آمده است:

آنها علیه یکدیگر شهادت صادقانه نخواهند داد

یکی از اسرار فراماسون‌ ها این است که به فراماسون‌ها دستور داده شده است وقتی یک ماسون دیگر تحت محاکمه است صادقانه شهادت ندهند.

آنها قبول دارند که این ممکن است نوعی پیمان شکنی باشد، اما برای آن‌ها، حمایت نکردن از یکی از اعضای گروه‌ خودشان گناه بسیار بزرگتری است.

آنها شیوه‌ی دست دادن مرموزی دارند

هرچند بعضی از اعضا آن را از مردم پنهان می‌کنند، اما فراماسون‌ها حداقل یک شیوه‌ی دست دادن ماسونی دارند. ظاهرا، حتی عباراتی وجود دارد که یک فراماسون می‌تواند هنگام مواجه با خطری بزرگ آنها ادا کند – که باعث می‌شود اعضای دیگر به یاری او بشتابند. گفته می‌شود که پایه‌گذار مورمونیسم، جوزف اسمیت، چنین عبارتی را در آخرین لحظات زندگی و پیش از مرگش بیان کرده است.

بعضی از این اسرار عجیب و ننگین فراماسون‌ها مشخصا شایعات رایج و مرسوم هستند، و نباید جدی و واقعی در نظر گرفته شوند؛ اما بعضی دیگر از آنها ظاهرا تا حدودی واقعیت دارند.



آنها چند گذرواژه‌ی محرمانه دارند

این یکی از آشکارترین حقایق درباره‌ی ماسون‌ها است، اما درک و باور عامه بر این است که آنها فقط یک گذرواژه دارند.

در واقع، برای موقعیت‌ها و به دلایل مختلف چند گذرواژه وجود دارد. یک اسم رمز به بخش‌ها و سیلاب‌های مختلفی تقسیم می‌شد و هر کسی یک بخش از آن را حفظ می‌کرد.

وقتی شخص صاحب بخش پایانی واژه‌ی محرمانه‌ی نهایی به قتل می‌رسید، آنها “مور- بون- زی” را جایگزین این واژه می‌کردند، و آن وقت فقط چند نفر اسم رمز واقعی را می‌دانستند. از این اسم رمز فقط برای مراسم‌ها استفاده می‌شود:
“تو-بال-کاین” اسم رمز رایج تری است، که بر سر زبان هر فراماسونی هست.

در تشریفات مذهبی آنها چوبه‌ی دار وجود دارد

در مراسم پاگشایی– هرچند توسط ماسون‌ها به عنوان مراسمی زیبا توصیف شده‌اند- چوبه‌ی دار وجود دارد. سخت می‌توان گفت که آیا این به عنوان یک تهدید یا دعوت به حفظ سکوت به حساب می‌آید یا فقط (طبق ادعای آن‌ها) نماد بند ناف است، اما در هر صورت، این کار برای تضمین لازم‌الاجرا بودن یک تذکر امری به اندازه‌ی کافی غیر عادی است.

فکر و ذکر آنها خورشید است

فراماسون‌ها معتقدند که شرق نماد تجدید حیات است. آنها به هنگام به پرواز درآمدن خورشید سرود سر می‌دهند- و از گذر آن در پهنه‌ی آسمان شگفت زده می‌شوند. منازل ماسونی را در شرق و در غرب می‌سازند، تا تلاش کنند قدرت خورشید را در راستای اهداف خود تحت کنترل بگیرند.

ماسون‌ها خداناباوران را از حلقه‌ی خود بیرون می‌گذارند

اگر خداناباور باشید، فراماسون شدن‌تان غیرممکن است. نخستین الزام آن است که اعضای بالقوه باید به یک قدرت برتر، از هر نوعی، باور داشته باشند. آنها مدعی هستند که اهمیتی نمی‌دهند آن قدرت برتر چیست، اما شما باید برای خودتان آن را تعریف کنید. شما می‌توانید درباره‌ی آن دروغ بگویید، اما به نظر می‌رسد که مذهب در میان آنها یک اصل افتخار آمیز باشد.

از طرف دیگر، گروه‌های به طور سنتی طرد شده‌ در ماسونری جای داده می‌شوند، مادامی که به همان شیوه‌ی اخلاقی اعضای دیگر گروه رفتار کنند. زنان از ورود به پرستشگاه منع می‌شوند، که درحال‌حاضر بعضی از گروه‌ها درباره‌ی این امر به بحث و چالش می‌پردازند.

آنها کار می‌کنند تا سیاست و امور مالی را در کشورهای مختلف تحت کنترل بگیرند

یکی دیگر از اسرار فراماسون‌ ها این است که فساد اداری ماسون‌ها کاملا مستند است، اما این امر اغلب پوشیده می‌ماند.

نیم میلیون ماسون در انگلستان به شکل نامتناسبی در حوزه‌های بانکداری، سیاست، و حکومت مشغول هستند. حتی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اغلب توسط ماسون‌ها اداره می‌شوند.

نماد آنها روی اسکناس دلار ترسیم شده است

اگر تا به حال به اسکناس دلار امریکا با دقت نگاه کرده‌ باشید، احتمالا آن چشم کاملا باز را بالای هرم دیده‌اید. این نماد یک نماد فراماسونی است، و عبارت لاتین پایین آن یک شعار فراماسونی است، به معنی “نظم جهانی جدید”.

بسیاری می‌گویند که تصمیم به گنجاندن این نماد ماسونی روی دلار به سبب نفوذ فراماسون‌ها نبوده است – بنجامین فرانکلین تنها ماسون در کمیته‌ی طراحی اسکناس بوده است- اما این انطباق تصادفی همچنان موضوعی شگفت‌انگیز باقی می‌ماند.

آندرس بریویک یک فراماسونر بود

بریویک– مسئول قتل عام ۲۰۱۱ در نروژ- یکی از اعضای لژ سنت اولاف در اسلو بود. او بلافاصله اعدام شد – اما میزان مشارکت او در این سازمان همچنان جای بحث دارد.

ماسون‌ها در اکتشافات فضایی نقشی کلیدی ایفا کرده‌اند

بعضی‌ها می‌گویند که ماسون‌ها برنامه‌‌ای دارند مبنی بر آنکه جهان را فتح کنند- اما به نظر می‌رسد بعضی از ماسون‌ها به فتح ماه چشم دوخته باشند.

فضانوردان برنامه‌ی آپولو – من جمله باز آلدرین- به اقرار خودشان فراماسون بودند. پرچم‌های آئینی آنها به ماه رفته و برگشته است، و به نظر می‌رسد آلدرین مدعی تملک ماه برای لژ ماسونری خود در تگزاس شده است.

بعضی از این اسرار عجیب و ننگین فراماسون‌ها مشخصا شایعات رایج و مرسوم هستند، و نباید جدی و واقعی در نظر گرفته شوند؛ اما بعضی دیگر از آنها ظاهرا تا حدودی واقعیت دارند. یک چیز را با قاطعیت می‌توان گفت – ماسونری به هیچ وجه یک فرقه‌ی منسوخ و از رده خارج شده نیست. این فرقه همچنان اعضای فعال بسیاری دارد که به نظر می‌رسد برای رسیدن به هدف خاصی – حتی اگر ما همه نتوانیم بر سر ماهیت آن هدف به توافق برسیم- کار و تلاش می‌کنند.