تبیان، دستیار زندگی

جشنواره اسباب‌بازی محصولات وارداتی ندارد؛ تماما ایرانی

مسئول کمیته نمایشگاه تخصصی جشنواره ملی اسباب بازی می‌گوید، برای نمایش دستاوردهای تولیدکنندگان ایرانی، محصولات خارجی و وارداتی را در جشنواره حذف کردیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جشنواره اسباب بازی و محصولات...
محسن رجبی، مسئول کمیته نمایشگاه تخصصی جشنواره ملی اسباب بازی و عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران با اشاره به شرایط خاص اقتصادی این‌روزهای کشورمان به خبرنگار مهر گفت: شرایط خاص اقتصادی این روزهای کشور و توجه به تولیدکنندگان ایرانی و تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از تولیدات و محصولات ایرانی، مسئولیت برگزارکنندگان چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی و مخصوصا بخش نمایشگاه تخصصی این رویداد را حساس‌تر کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت شرایط موجود، تلاش می‌کنیم تا با رویکرد توجه به محصولات ایرانی، نمایشگاهی از همه جهات متفاوت و البته با کیفیت نسبت به دوره‌های گذشته برای معرفی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایران داشته باشیم.   

مسئول کمیته نمایشگاه تخصصی جشنواره اسباب‌بازی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برگزاری نمایشگاه تخصصی در جشنواره اسباب‌بازی، تصریح کرد: قرار است در این نمایشگاه فقط محصولات تولیدکنندگان ایرانی حضور داشته باشد. به همین منظور با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی در حال هماهنگی اولیه جهت حضور حداکثری تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه هستیم. همچنین در نمایشگاه امسال تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌ها، سرگرمی‌های علمی و آموزشی، بازی های فکری و ابزارهای آموزشی، عروسک‌ها و سایر محصولات مرتبط حضور داشته باشند.  

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه، تصمیماتی گرفته شده که حداکثر حمایت از تولیدکنندگان ایرانی از سوی دبیرخانه جشنواره، نهادها و سازمان‌های مربوطه صورت بگیرد. همچنین برای سهولت و آرامش تولیدکنندگان در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم که شرایط خوبی را برای حضور این بخش تاثیرگذار در صنعت اسباب بازی ایجاد کنیم.

جشنواره اسباب‌بازی کاملا ایرانی

به گفته رجبی، نمایشگاه از دو نظر کاملا تخصصی اجرا خواهد شد، ابتدا شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران هستند که برای اولین بار فقط از تولیدکنندگان داخلی که عضو انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی هستند دعوت می شود تا در نمایشگاه حضور داشته باشند که این به نوبه خود یک تحول و نگاه متفاوت در برگزاری نمایشگاه‌های اسباب‌بازی در ایران است. زیرا معمولا نمایشگاه‌های اسباب‌بازی با حضور پخش‌کنندگان و فروشندگان اسباب‌بازی که بخش زیادی از محصولات‌شان خارجی و وارداتی هستند، برگزار می‌شود و ما تصمیم داریم که در نمایشگاه امسال هیچ‌گونه محصول غیرایرانی نداشته باشیم و عرصه برای نمایش دستاورهای تولیدکنندگان ایرانی کاملا آماده باشد.

وی با اشاره به دعوت فعالان اسباب‌بازی به جشنواره گفت: مسلما برنامه‌ریزی‌ها برای اطلاع‌رسانی مناسب، انجام خواهد شد تا تمامی فعالان حوزه اسباب‌بازی از نمایشگاه بازدید داشته باشند در واقع بخش اصلی از بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز افراد، موسسات و مجموعه‌های تخصصی خواهند بود. به همین منظور دعوت‌نامه‌هایی در حال آماده‌سازی تا برای مخاطبان مخصوص مانند توزیع‌کنندگان، پخش‌کنندگان اسباب‌بازی، فروشندگان، طراحان، روان‌شناسان نمایشگاه ارسال شود تا در نمایشگاه حضوری فعال و مثبت داشته باشند.  

هم‌افزایی میان تولیدکنندگان و صنایع خدماتی

رجبی عنوان کرد: نکته مثبت در مورد نمایشگاه امسال این است که برای نخستین‌بار  می‌خواهیم از صنایع تولیدی و خدماتی برای تولیدات بهتر اسباب‌بازی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم، و تصمیم گرفتیم از مجموعه‌هایی مانند چاپ خانه‌داران، قالب‌سازان پلاستیک، تزریق‌کنندگان، طراحان‌گرافیک و کارتن‌سازها که هر کدام نقش ارزنده‌ای در تولید اسباب‌بازی ایفا می‌کنند، دعوت کنیم تا تعامل خوبی میان این مجموعه‌ها و تولیدکنندگان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی ما در نمایشگاه تخصصی، توجه به تولیدکنندگان کوچک و مجموعه‌هایی است که تنها یک محصول برای عرضه به بازار دارند، سعی می‌کنیم که این تولیدکنندگان در کنار شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ و با تجربه در صنعت اسباب‌بازی در نمایشگاه حضور داشته باشند تا هم‌افزایی و تعامل میان بخش‌های مختلف صنعت اسباب‌بازی ایجاد شود.

به گفته رجبی، در این نمایشگاه تخصصی برنامه‌های مفصلی هم برای خانواده‌ها و کودکان که مصرف‌کنندگان اصلی این محصولات هستند نیز در نظر گرفته شده است و در حال هماهنگی برپایی فروشگاهی در محل این نمایشگاه از اسباب‌بازی‌های ایرانی  هستیم تا خانواده‌ها با خیال راحت محصولات ایرانی با کیفیت در این نمایشگاه را خریداری کنند.

وی درباره ثبت‌نام تولیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه تخصصی اظهار کرد:  بستر مناسب اینترنتی بر روی سایت انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی در حال آماده سازی است و به زودی اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.  چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۶ تا ۳۰ آبان ماه در محل مرکز آفرینش های فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

کانال کودک و نوجوان تبیان
تنظیم: شهرزاد فراهانی- منبع: خبر گزاری مهر
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.