تبیان، دستیار زندگی

از پیر شدن نترسید

پیری مرحله‌ای از زندگی است كه دورانی یكی از آرزوها بود: «الهی پیر شوی» اما حالا دورانی است كه قبل از اینکه از راه‌ برسد كرم‌های ضدچروك، نوشیدنی‌های جوانسازی و هوشیاری ذهن و... زودتر از موعد آمدنش را گوشزد می‌كنند و آدم‌هایی كه از این دوران می‌ترسند مشتر‌ی‌های پروپاقرص این نوشیدنی‌ها و كرم‌ها هستند در حالی كه می‌توان با راهكارهای درست از این دوران هم لذت برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سالمندی

 سنتان را در حاشیه نگه‌ دارید

سن ‌و سال هیچ اهمیتی ندارد و چیزی نیست جز یك عدد! مهم نیست ٢٠ساله باشید یا ٤٠ساله یا ٨٠ساله. سن و سال شخصیت شما را تعیین نمی‌‌کند و خیلی چیزهای مهم دیگری وجود دارد که شخصیت شما را شکل می‌‌دهد؛ مثل رفتارتان، تلاشتان، هدف‌‌های شما و تمام آن چیزهایی که در کنترل شما است مانند طرز فکر و عملکردتان.

جمع‌های دوستانه را گسترش دهید

هر چه سنمان بالاتر می‌رود این مسأله كه حداقل برای یك‌ نفر مهم باشیم و با او احساس ارتباط عمیق كنیم، اهمیت بیشتری می‌یابد. این افراد چه خانواده و چه دوستانتان باشند، اگر به طور مداوم با آنها در تماس باشید، مرتب به آنها تلفن کنید و با آنها بیرون بروید، دیگر برایشان مهم نخواهد بود که ظاهرتان چه شکلی باشد و آن‌چه در عمق وجود شما است، برای آنها مهم می‌شود.

از بیمارشدن نترسید

همه ما می‌دانیم که دنبال‌کردن یک رژیم غذایی سالم از میان همه گروه‌های غذایی بدنمان را تقویت کرده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. ورزش مناسب و منظم هم از نظر جسمی و هم فکری به ما انرژی می‌دهد؛ اما سعی نکنید دنبال سلامت اید‌ه‌آل باشید یا از مریض‌شدن بترسید.

حواستان به هوشتان باشد

مطالعه‌كردن و گوش‌دادن به صحبت دیگران به شما كمك می‌كند با نظرات مختلف آشنا شوید. در چنین شرایطی زندگی درونی ما تقویت‌شده و با کنجکاوی و نظم، یادگیری، پذیرش و ساخت چیزهای تازه گذشته‌مان را بهتر درک می‌کند.

خلاقیتتان را تقویت كنید

با ارتباط برقرارکردن با زیبایی‌های جهان قدرت خلاقیت و ساخت چیزهای جدید و پیداکردن راه‌حل‌های تازه را در خودمان آزمایش می‌کنیم. چه در هنر باشد، چه در باغبانی، چوب‌بری یا در ارتباطاتمان حس می‌کنیم چیزی قوی‌تر ما را سرشار می‌کند، از ذهن و فکرمان می‌گذرد و جهان و خودمان را غنی‌تر و زیباتر می‌كند.

از طبیعت لذت ببرید

طبیعت همیشه كمك می‌كند حس بهتری داشته باشیم. وقتی راه می‌روید، کوهنوردی می‌کنید یا کنار ساحل دریا استراحت می‌کنید، نفس عمیق بکشید و به زیبایی جنگل‌ها، کوه‌ها و دریاچه‌ها فکر کنید. با گذشت سال‌ها چنین ارتباطی با طبیعت حس ارتباط با چیزی ماندگار، جادویی و آرامش‌بخش به ما می‌دهد.

میراثتان را جا بگذارید

وقتی به این فکر می‌کنیم که چطور می‌توانیم به بهترین صورت وقتمان را بگذرانیم، آن‌چه از پس از مرگ باقی می‌ماند، اهمیت زیادی برایمان پیدا می‌کند. به همین خاطر بهتر است بیشترین زمانمان را با بچه‌هایمان بگذرانیم و تا می‌توانیم با آنها خوش باشیم. با این کار خوبی درونمان در آنها هم ریشه می‌دواند و آنها هم تا آخر عمر با آن زندگی می‌کنند.


منبع: میگنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.