تبیان، دستیار زندگی

کتاب صوتی «چهل نامه به ماه» منتشر شد

کتاب صوتی «چهل نامه به ماه» بر مبنای یادداشت‌هایی عاشقانه از عباس نادری منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب صوتی «چهل نامه به ماه»

 کتاب صوتی «چهل نامه به ماه» بر مبنای کتابی با همین عنوان از عباس نادری، شاعر و نویسنده معاصر و با صدای نادر پناه ‌زاده منتشر شد.

کتاب چهل نامه به ماه  شامل چهل نامه عاشقانه از نادری است که خطاب به محبوبی خیالی نوشته شده است؛ محبوبی که به تعبیر او در تمامی لحظه‌های زندگی‌اش حضور دارد و در عین حال همواره خود را از چشم پنهان کرده است.

عباس نادری شاعر و مترجم سیرجانی است. او او مجموعه اشعر »دلتنگی‌های بی‌فرصت»، «دوست داشتن‌ت»، «مقصد با تو رفته است» و نیز کتابهای « من و تو کتابیم» و «عکس یادگاری با فرعون» و «بی‌پرده با ماه» منتشر شده است.

نادر پناه‌زاده در یادداشتی که همراه با انتشار این اثر منتشر کرده است درباره آن عنوان کرده است:  این چهل نامه عاشقانه را باید فارغ از هیاهوهای روزمره شنید و ظعم ماندگار ترکیب کلمه و صدا و موسیقی را با آن چشید. شاید صدای صبح وش محوب، نوری در جانمان بریزد و دلمان تا همیشه، روشنای تمام رازهای جهان شود. به قول شمس تبریزی « این است تمامی این سخن که تماش نیست» تولد این کلمه شگفت‌انگیز به لحظه‌ای بر می‌گردد که خداوند آفرینش انسان را به پایان رساند. پس در شاهکار خود نگریست و اراده کرد از روح خود در نگاه مخلوقش بدمد. آن‌گاه آن اکسیر حیات بخش را در این کلمه آمخیت: محبوبم

همان دم، انسان که آب بود و خاک، جان یافت به عشق

و «حبوبم» به عنوان کلمه‌ای وسیع‌تر از هزاران جمله و هزاران کتاب، کامل‌ترین شکل کلامی ابراز جذبه و سرور و شعف و اشتیاق شد تا هر دم، دوبار بر دل جاری شود، باری به طلب و اشتیاق و باری دیگر به وصال

من این راز را از نوشته‌های او دریافتم؛ هر بار که به صورتی محبوب را می‌بیند، معنایی حیرت‌انگیز می‌آفریند. نادری سال‌هاست دوست من است. نمی‌تواند این نقش را بازی کرده باشد. او با تمام وجود، راز این کلمه را زیسته؛ با دلش زیسته. همین است که چنین دلنشین شده است.

این کتاب صوتی با انتخاب موسیقی نسیم صباغیان از سوی موسسه نوین کتاب گویا منتشر شده است.

منبع: مهر