تبیان، دستیار زندگی

نکات مهم برای خرید وسایل مدرسه برای دانش آموزان

قبل از خرید لوازم مدرسه این مطلب را بخوانید

با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و به پایان رسیدن تعطیلات تابستانی بازار خرید وسایل مدرسه برای دانش آموزان و والدین گرم می‌شود و دانش آموزان و پدر و مادرها را به خیابان‌ها و بازار می‌کشاند و حال و هوای خاصی را برای آن‌ها رقم می‌زند. با خواندن این مطلب می توانید انتخاب بهتری برای خرید وسایل مدرسه داشته باشید تا از پرداخت هزینه های گزاف و خریدهای غیرضروری دور بمانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

دانش اموزان،کیف ، مدرسهوالدین، توان مالیف خانواده، لوازم تحریر، زیبایی، کودک
رسیدن مهرماه و آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان به علت دیدن دوستان و خرید وسایل مدرسه بسیار خوشحال‌کننده است اما ممکن است پایان تعطیلات تابستانی برای آنان کمی غم‌انگیز باشد که معمولاً با دیدن دوستانشان برطرف می‌شود .

خرید وسایل مدرسه دروهله اول به درآمد و توان مالی خانواده‌ها بستگی دارد اما ممکن است والدین نتوانند انتخاب مناسبی برای خرید لوازم مدرسه داشته باشند و به راهنمایی‌هایی برای این کار احتیاج پیدا کنند. در این مطلب ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا انتخاب بهتری برای خرید لوازم مدرسه داشته باشید تا از پرداخت هزینه‌های گزاف و خریدهای غیرضروری دور بمانید.

روزهای خوش مدرسه با انتخاب کیف و کفش مناسب

با آغاز مدرسه‌ها علاوه بر آمادگی ظاهری و خرید وسایل مدرسه، آمادگی روحی و روانی دانش آموزان ضروری است. والدین باید با نزدیک شدن مدرسه‌ها به روحیات و نگرانی‌های کودک خود توجه کنند و آن‌ها را برطرف سازد و ساعات خواب کودک خود را تنظیم کند تا با فرا رسیدن ماه مدرسه به مشکل بر نخورند برای این امر لازم است کودک خود را زودتر و در ساعت مشخصی بخوابانند.

بعد از نکاتی که گفتیم حالا نوبت به انتخاب لوازم تحریر و مدرسه می‌رسد که دانش آموزان را سر ذوق می‌آورد. خرید کیف جدید ،دفتر ،مداد ،خودکار و لوازم دیگر حال و هوای خاصی را به روزهای آخر تابستان می‌بخشد و اگر خرید خوب و منطقی داشته باشیم با نوعی لذت و شعف همراه است.

چه نوع کیفی برای مدرسه مناسب است؟

از نکات قابل توجه برای انتخاب لوازم مدرسه علاوه بر هماهنگی آنها با یکدیگر و زیبایی ، کیفیت و قیمت مناسب است ، با ما همراه شوید تا با انتخاب درست لذت خرید لوازم مدرسه فرزندتان را به حداکثر برسانید.

خرید و انتخاب کوله پشتی و کیف مناسب برای دانش آموزان

والدین باید برای فرزندان خود کیف مدرسه‌ای را انتخاب کنند که کودک بتواند آن را روی دوش خود بیندازد و به این ترتیب به صورت وزن کیف روی شانه‌های او تقسیم شود و احساس خستگی کمتری کند .

ویژگی‌های کیف و کوله پشتی مناسب مدرسه

نکته دیگر در انتخاب کیف وزن آن است پس سعی کنید کیفی را انتخاب کنید که خیلی سنگین نباشد زیرا کیف سنگین موجب آسیب به عضلات و ایجاد درد در گردن و ستون فقرات دانش آموزان می‌شود.

نکاتی برای انتخاب یک کیف یا کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان
1. کیف یا کوله پشتی سبک انتخاب کنید.

2. کیف‌های دو بندی انتخاب کنید.

3.با توجه به فیزیک فرزندتان برای او کیف انتخاب کنیم.

4.کوله پشتی باید بندهای استاندارد با پدهای نرم داشته باشد تا شانه کودک را اذیت نکند و همچنین باید دور شکم نیز داشته باشد.

نکات مهم در خرید وسایل مدرسه


5.پشت کیف یا کوله پشتی برای اذیت نشدن کمر کودک باید پدمخصوص داشته باشد.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از آسیب دیدگی کودکان هنگام استفاده از کیف یا کوله پشتی

1.وزن کوله پشتی و وسایل آن نباید بیشتر از وزن کودک باشد.

2.وسایل اضافی داخل کوله پشتی قرار ندهید زیرا باعث سنگینی آن و آسیب به ستون فقرات کودک می‌شود .

3.کودک باید از دو بند کوله پشتی استفاده کند تا وزن کوله پشتی دوشانه او تقسیم شود .

4.بند کوله پشتی را تنظیم کنید و آن را زیاد شل نکنید تا از کمر کودک آویزان نباشد.

بنابراین کوله پشتی علاوه بر اینکه باید مورد پسند کودک باشد باید نکاتی که درباره آن توضیح داده‌ایم را نیز دارا باشد تا از آسیب دیدگی کودک جلوگیری کند.

انتخاب مناسب‌ترین نوع کفش برای سلامت دانش آموزان

یکی دیگر از دغدغه‌های والدین برای خرید مدرسه انتخاب کفش و کتانی مناسب برای فرزندانشان است .انتخاب کفش و کتانی به علت اینکه ساعت زیادی از روز در پای دانش آموز است از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد بنابراین دقت کنید که کفش کودکتان نکات مهمی را که در زیر ارائه می‌کنیم را داشته باشد.

نکات مهم برای خرید و انتخاب کفش مناسب برای دانش آموزان
1.برای خرید کفش کیفیت حرف اول را می زند زیرا خرید کفش نامناسب سبب آسیب به پاها می‌شود . برای خرید کفش تنها زیبایی را در نظر نگیرید و یک کفش خوب و با کیفیت انتخاب کنید.

2.کفش مدرسه نباید سنگین باشد زیرا مدت زیادی در پای دانش آموز است .

3.برای انتخاب کفش ورزشی علاوه بر راحتی ، استحکام و دوام آن را نیز در نظر بگیرید.

4.کفش انتخابی برای دانش آموز باید سایز پای او بوده و از گرفتن کفش گشاد جلوگیری شود. والدین باید در طول سال سایز پای کودک خود را اندازه بگیرند زیرا پای کودکان در حال رشد است.

5.در انتخاب کفش یا کتانی مدرسه دقت کنید انگشتان پای کودک باید در آن آزاد باشد.

برای مدرسه چه نوع کفشی مناسب است؟

6.کفی کفش یا کتانی باید نرم باشد تا موجب حفظ تعادل کودک شود.

7.کفش و کتانی بندی برای کودک نخرید زیرا باز و بسته نمودن آن برای کودک بسیار سخت است .

8.پاشنه‌های کفش مدرسه باید سبک باشد تا از پیچ خوردن پای کودک جلوگیری کند.
منبع : نمنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.