تبیان، دستیار زندگی

برخورد پلیس با رانندگان بدحجاب

فرمانده نیروی انتظامی گفت: براساس قانون، موارد بی‌حجابی یا بدحجابی در خودرو به مالکان تذکر داده می‌شود و در صورت دریافت تذکر قبلی، خودرو توقیف می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سردار حسین اشتری
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش سراسری فصلی فرماندهان، روسا و معاونان ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی اقدامات و عملکرد صورت گرفته در 6 ماهه اول سال و آمادگی برای اجرای مأموریت ها در نیمه دوم سال از اهداف برگزاری این نشست سراسری است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امنیت بالاترین سرمایه برای مردم و کشور است و به لطف خداوند، هدایت‌های مقام معظم رهبری، پشتیبانی مردم و تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی، هر روز این امنیت، آرامش و نظم ارتقاء می‌یابد، گفت: امروز در اقصی نقاط کشور اعم از مرزها، شهرها، جاده‌ها، و ... وضعیت امنیتی مطلوب و مناسبی وجود دارد و نیروی انتظامی با چشمانی بیدار، آمادگی کامل و تجهیزات به روز خدمت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس نظرسنجی دستگاه‌های معتبر، اعتماد مردمی به ناجا افزایش داشته و نیروی انتظامی از سازمان‌هایی است که بیشترین اعتماد مردمی را دارد در پاسخ به سوال در خصوص بدحجابی در خودرو گفت: نیروی انتظامی براساس وظایف قانونی و ذاتی با هرگونه هنجارشکنی برخورد می‌کند و مصادیق این هنجارشکنی به کرات اعلام شده است.

اشتری اضافه کرد: براساس قانون، بی‌حجابی یا بدحجابی در خودرو به مالکان تذکر داده می‌شود و در صورت دریافت تذکر قبلی، خودرو توقیف می‌شود البته باید بگویم مردم همکاری خوبی با پلیس دارند و قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند.  

رئیس پلیس کشور در ادامه در خصوص تمهیدات پلیس برای ایام محرم اظهار کرد: با توجه به در پیش‌رو بودن ماه محرم و فعالیت تکایا، حسینیه‌ها، مساجد و ... برای برگزاری مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، ان شاء الله در این ایام نیز با کمک و همراهی مردم نظم، امنیت و آرامش را تأمین خواهیم کرد.

وی درباره هتک حرمت برخی به ماموران پلیس نیز گفت: هیچگونه بی احترامی و هتک حرمت در این خصوص را بر نمی‌تابیم و حتما  براساس قانون با این افراد به شدت برخورد می کنیم. به طور مثال اخیرا اتفاقی در محور شیراز – کازرون افتاد و به مأمور زحمتکش ما هتک حرمت شد که بلافاصله افراد ضارب شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع  ذیصلاح شدند.

اشتری تأکید کرد: امیدواریم هر چه زودتر با این افراد برخورد شود تا درس عبرتی به توهین کنندگان و دلگرمی برای همکارانمان باشد که شبانه روز و در جای جای کشور مشغول خدمت رسانی هستند.
منبع: خبرگزاری تسنیم