تبیان، دستیار زندگی
داری كسب اولین مدال طلا كشورمان توسط فلاحتی نژاد   محمد علی فلاحتی نژاد ملی پوش دسته 77 كیلوگرم تیم وزنه برداری كشورمان با بلندكردن 5/357 كیلوگرم وزنه مقام اول این دسته را به خود اختصاص داد. محمد علی فلاحتی نژاد ملی پوش ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین اخبار از مسابقات جهانی وزنه برداری

كسب اولین مدال طلا كشورمان توسط فلاحتی نژاد

محمد علی فلاحتی نژاد ملی پوش دسته 77 كیلوگرم تیم وزنه برداری كشورمان با بلندكردن 5/357 كیلوگرم وزنه مقام اول این دسته را به خود اختصاص داد.

محمد علی فلاحتی نژاد ملی پوش دسته 77 كیلوگرم تیم وزنه برداری بزرگسالان كشورمان درهفتاد و سومین دوره از رقابتهای قهرمانی جهان كه در ونكور كانادا برگزار می شود شركت كرده در چهارمین روز از این رقابتها ، توانست با بلند كردن وزنه 155 كیلوگرمی در حركت یكضرب و مهار وزنه 5/202 كیلوگرم در حركت دو ضرب و مجموع 5/357 كیلوگرم وزنه صاحب دو گردن آویز طلا گردد و برسكوی اول این رقابتها بایستد.

فلاحتی نژاد در گفتگویی گفت: این دو مدال طلا را به مردم عزیز تقدیم می كنم و امیدوارم كه پیروزی ملی پوشانمان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم كه بعد از حدود 9 ماه تمرینات شبانه روزی توانستم نتیجه زحمات خود و مربیان تیم ایران را بگیرم و جا دارد از زحمات بی دریغ علی مرادی رییس فدراسیون و ترندافی استویچف و بهمن زارع مربیان تیم وزنه برداری بزرگسالان تقدیر و تشكر كنم.

گفتنی است: محمد حسین برخواه دیگر ملی پوش دسته 77 كیلوگرم كشورمان در دومین حركت یك ضرب خود از ناحیه آرنج دست آسیب دید و در حالیكه با بلند كردن وزنه 165 كیلو گرم می توانست مدال طلای این وزن را تصاحب كند، ناباورانه از كسب مدال وعنوان اولی این دوره از مسابقات باز ماند .

لازم به ذكر است: درهنگام توزیع مدالهای این وزن در حالی كه تمام ایرانیان و حاضرین در سالن منتظر پخش سرود ملی كشورمان بودند، سرود كشور ارمنستان پخش شد كه مورد اعتراض فلاحتی نژاد و كاروان اعزامی كشورمان قرار گرفت و این مراسم با 10 دقیقه تاخیر مجددا با پخش سرود ملی كشورمان برگزار شد.

برخواه آسیب دید

در پایان پنجمین روز از هفتاد و سومین دوره مسابقات وزنه‌برداری مردان جهان در شهر ونكوور كانادا رقابت 12 وزنه‌بردار در گروهA دسته‌ی 77 كیلوگرم به پایان رسید.

در این رقابت كه از ساعت 7:30 دقیقه صبح روز چهارشنبه آغاز شد، محمد حسین برخواه در حركت یك ضرب با اقتدار تمام وزنه‌ی 160 كیلوگرمی را به روی سر برد و در حالیكه با انتخاب وزنه‌ی 165 كیلوگرمی، قصد دستیابی به مدال طلا را داشت، با آسیب دیدگی ناحیه‌ی آرنج دست چپ خود مواجه شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

مربی تیم وزنه بردارى ایران : از بابت توكلی متاسفم

مربی تیم ملی وزنه بردارى ایران از قرار گرفتن حسین توكلی ملی پوش دسته ۱۰۵ كیلوگرم ایران در گروه بی رقابت هاى وزنه بردارى قهرمانی جهان ابرازتاسف كرد. مسابقات وزنه بردارى قهرى مردان جهان هم اكنون در ورزشگاه كانادا پلاس شهر ونكوور كانادا جریان دارد. بهمن زارع گفت : توكلی به دلیل مصدومیت نتوانست به مدت دو ماه به تمرین بپردازد از همین رو حدنصابهاى كسب شده اش به گونه اى نبود كه سرمربی تیم ملی وزنه بردارى ایران وى را در گروه آ رقابت هاى این دسته قرار دهد.

زارع افزود : بی شك اگر توكلی دچار مصدومیت نمی شد، می توانست در ونكوور یكی از سكوهاى قهرمانی دسته ۱۰۵ كیلوگرم را از ان خود كند.

مربی تیم ملی وزنه بردارى ایران در ادامه اظهار داشت : با این وجود توكلی بایدتوان تمام خود را به كار ببرد و در گروه بی این مسابقات بهترین وزنه هارا بزند تا تیم ایران بتواند حداكثر سهمیه را براى حضور در بازى هاى المپیك ۲۰۰۴ آتن كسب كند.

زارع در خصوص وضعیت دیگر ملی پوشان وزنه بردارى ایران گفت : شرایط ملی پوشان وزنه بردارى ایران نسبتا مطلوب است ولی رقابت ها در سطح بسیار بالایی در حال انجام است .