تبیان، دستیار زندگی

چگونه صورتمان را حجیم تر کنیم؟

چاقی صورت بعد از رژیم لاغری

اگر می‌ خواهید تنها صورتتان چاق شود به خوردن حداکثر ۲ قاشق جوانه گندم و ماست بعد از یک وعده غذایی اکتفا کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
چاقی صورت

بعد از گرفتن رژیم لاغری و رسیدن به وزن دلخواهم متأسفانه صورتم خیلی لاغر شده لطفاً بفرمایید برای حل مشکلم چه اقدامی لازم است انجام دهم؟

حقیقت این است که خوردن هیچ غذایی باعث چاقی فقط صورت نمی شود. بلکه غذاهای پر انرژی می توانند وزن شما را در کل افزایش دهند که پرتر شدن صورت هم در اثر افزایش وزن ایجاد می شود. راهکارهایی که در ادامه این مطلب آمده تا حدی می تواند موجب کشیدگی و شادابی بیشتر پوست شده و در نهایت باعت می شود شخص کمی چاق تر به نظر برسد. البته منظور چاقی بیمار گونه نیست.

۱- شیر بادام روزی یک لیوان به مدت ۴۰ روز (شیر بادام: چند بادام را مغز کرده در آب در حال جوش بریزید تا پوستش راحت‌تر کنده شود بعد از آب درآورده و بعدازاینکه خنک شد در مخلوط‌کن ریخته باکمی عسل و مقداری آب کامل که مخلوط شد نوش جان کنید)
۲- خوردن سوپ حلیم با روغن‌زیتون
۳- خوردن انگور
۴- شیر برنج
۵- شیره انگور و ارده
۶- استفاده از مواد نشاسته‌ای و خوردن نان خامه‌ای روی غذای چرب .
۷- استعمال عطرهای موافق
۸- خوردن غذاهایی که از آن خون صالح تولید می‌شود از قبیل خوردن یونجه با شکر و مداومت با آن
۹- خوردن گوشت بره بریان‌کرده و حلیم و نخود آب‌گوشت کبک و مرغ و گوشت بزغاله، شیر، ماست، دوغ تازه، نان و انگور سفید (انگور را روی غذای گوشتی چرب نخورند ناشتا میل کنند)
۱۰- استحمام یک روز در میان، بدن را چاق و گوشت تازه می‌رویاند و رافع بلغم و صفرا هم هست و با معده خالی و پر هم حمام رفتن مضر است بایستی اندک چیزی در معده باشد و از آب سرد خارج شدن درد بدن را زایل و اعصاب را هم تقویت می‌کند .
۱۱- پنیر بامغز گردو بدن را فربه و پوست را لطیف و نرم و معده را تقویت می‌نماید .
۱۲- برگ شنبلیله با آرد گندم و شکر و عسل جهت فربه‌ای بدن مفید است .

خیار هم به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آب‌رسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می‌تواند به بهبود آب‌رسانی سلول‌های پوستی کمک کند به‌ویژه اگر از ماسک تهیه‌شده از این میوه به‌صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید در عرض ۲ هفته با آب‌رسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورتتان کمک کنید. برای استفاده از خاصیت آب‌رسانی خیار بهتر است این میوه را به‌صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

گنجاندن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده‌های غذایی به‌ویژه وعده شام تأثیر زیادی برافزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن دارد. جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین‌های B می‌تواند تأثیر زیادی در آب‌رسانی و افزایش آب میان بافتی صورت داشته باشد. علاوه بر تهیه سالاد جوانه گندم می‌توانید پودر تهیه‌شده از جوانه گندم را با ماست ترکیب کنید و بعد از خوردن یک وعده غذایی ۲ قاشق از آن را بخورید. توجه داشته باشید که مصرف بیشتر پودر جوانه گندم و ماست بعد از غذا می‌تواند به چاقی دیگر نقاط بدن کمک کند بنابراین اگر می‌خواهید تنها صورتتان چاق شود به خوردن حداکثر ۲ قاشق جوانه گندم و ماست بعد از یک وعده غذایی اکتفا کنید.

یکی دیگر از بهترین دستورالعمل‌ها برای چاق شدن صورت گرم‌مزاج‌ها استفاده از روغن‌ کدو و کدو، گشنیز‌ و بنفشه‌ به‌صورت استعمال موضعی‌ روی پوست صورت است که باید یک الی ۲ بار در طول روز به همراه ماساژ ملایم صورت‌ انجام شود البته اگر فرد خشک‌مزاج‌ باشد این روغن به‌خوبی جذب و موجب چاق شدن صورت او می‌شود.

سردمزاج‌ها هم می‌توانند روغن‌های حجیم کننده طبیعی همچون روغن بادام شیرین و نارگیل‌ را به‌صورت ماساژ بر روی پوست صورت استفاده و صبر کنند که این روغن به‌خوبی جذب صورت شود.

حقیقت این است که خوردن هیچ غذایی باعث چاقی فقط صورت نمی شود. بلکه غذاهای پر انرژی می توانند وزن شما را در کل افزایش دهند که پرتر شدن صورت هم در اثر افزایش وزن ایجاد می شود.


آلوورا نیز پوست را سفت کرده و با افتادگی و شل شدن پوست مقابله می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلوورا از آسیب‌های ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد پیشگیری نموده و با افزایش تولید کلاژن باعث می‌شود پوست شما جوان‌تر به نظر برسد. یکی از راه‌های چاق شدن صورت با استفاده از آلوورا این است که گونه‌های خود را به مدت ۱۰ دقیقه با ژل آلوورا و به‌صورت دورانی ماساژ دهید، سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

با خوردن میوه‌ها و سبزیجات می‌توانید به بدنتان آب برسانید چون این مواد غذایی سرشار از آن هستند. علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده که باعث می‌شود شما احساس سیری کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست فودها بروید. هویج ازجمله سبزیجات کم‌کالری و آب‌رسان است که می‌توانید در طول روز آن را در میان وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. هرگاه احساس کردید نیاز به مصرف میان وعده، تنقلات یا خوراکی دارید، هویج بخورید. این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا بتوانید از این روش برای آب‌رسانی بهتر به سلول‌های پوستی صورتتان بهره بگیرید.

نوشیدن آب کافی را می‌توان به‌عنوان یکی از ساده‌ترین نکات برای چاق شدن صورت بشمار آورد. اهمیت آب در زندگی ما فراتر از واژه‌هاست و تأثیرات آن نیز برای بدنمان متعدد است. شما باید حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید تا بدن و صورت خود را هیدراته نگه‌دارید. غیر از آب، شما می‌توانید مایعات را در غذاهای خود نیز جذب بدن کنید. خوردن میوه‌ها و سبزیجات نیز روش هوشمندانه و ارزانی برای چاقی صورت است.

شما می‌توانید خیلی آسان و بی‌دردسر با شیر خشک صورت خود را تو پر و چاق کنید. پودر شیر قوی‌تر و مؤثرتر از شیر مایعی است که حتی ممکن است با آب رقیق شود!

پودر شیر حاوی غلظت بالایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و نسبت به شیر مایع در فرم جامد، خواص بیشتری دارد. بنابراین وجود مواد مغذی در پودر شیر است که آن را به یک درمان خانگی تبدیل کرده است.

شیر خشک علاوه بر خواص سلامتی می‌تواند برای پوست شما هم بسیار مفید باشد. اگرچه این محصول در رژیم مراقبت از زیبایی قرار نگرفته است اما باید گفت که پودر شیر در لطافت پوست های حساس و خشک بسیار سودمند و مؤثر است به میزان کافی رطوبت به پوست منتقل می‌کند و به‌عنوان یک راهکار چاق شدن صورت با شیر خشک می‌تواند در چاق شدن صورت لاغر کمک‌کننده باشد. استفاده از شیر خشک به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن باعث حجیم کردن صورت می‌شود.

علاوه بر مصرف روزانه آن، شما می‌توانید با پودر شیر، ماسک تهیه‌کرده و به پوست صورت خود بزنید تا شاهد نتایج قابل‌توجه آن باشید. روش‌های چاق شدن صورت با شیر خشک مختلف است.

یکی از روش‌های چاق شدن صورت با شیر خشک، استفاده از ماسک شیر خشک بسیار ساده بوده و شما می‌توانید برای نتیجه بهتر، شیر خشک را با روغن‌ها و گیاهان دارویی دیگر مخلوط کرده و استفاده کنید.

شما می‌توانید روغن زیتون، شکر و پودر شیر را مخلوط‌کنید و این مخلوط را روی صورت خود بگذارید. پس از نیم ساعت صورت خود را به‌آرامی شستشو دهید تا کاملاً شسته و تمیز شود.

نتیجه کار کاملاً مشخص است. این ماسک علاوه بر توپُر نشان دادن صورت شما، نوعی لایه‌بردار طبیعی پوست هم به شمار می‌رود.

منبع: پرسش و پاسخ های عمومی مشاوره پزشکی و طب سنتی اسلامی مرکز مشاوره تبیان