تبیان، دستیار زندگی

در نشست خبری عنوان شد؛

برگزاری ۲۰۰۰۰ مسابقه در چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران

نشست خبری چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای صبح امروز دوشنبه‌ ۱۲ شهریورماه در برج میلاد تهران برگزار شد و طی آن مهم‌ترین اخبار مربوط به این دوره لیگ در اختیار خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار گرفت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست خبری چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای
حسن کریمی قدوسی در نشست امروز آخرین اطلاعات و آمار مربوط به لیگ را ارایه کرد.
براساس این اطلاعات در چهارمین دوره لیگ بیش از ۱۲هزار بازیکن شرکت کرده‌اند. رقمی که رشد بیش از ۷۰ درصدی آمار شرکت‌کنندگان نسبت به دوره قبل را نمایش می‌دهد. همچنین حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر بازیکن زن از آمارهای شاخص لیگ امسال بود.
چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای در رشته‌ها FIFA18، PES2018، کلش رویال، کانتر استرایک، کوییز آو کینگز و پسرخوانده برگزار شد. در مجموع بیش از ۶هزارنفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های فوتبالی (FIFA و PES)، بیش از ۵هزارنفر در بازی‌های موبایلی ایرانی، بیش از ۶۰۰ نفر در بازی‌ موبایلی خارجی کلش رویال و ۲۸ تیم ۵ نفره در رشته کانتر استرایک شرکت کردند.
در میان شرکت‌کنندگان بازی‌های فوتبالی طبق انتظار داوطلبان بازی روی کنسول PS4 بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را با مجموع ۴۷۵۳ نفر تشکیل دادند در حالی که شرکت‌کنندگان PC و کنسول ایکس‌باکس رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در لیگ امسال در مجموع ۱۹۶۰۰ مسابقه برگزار خواهد شد که از این تعداد ۱۱۶۰۰ بازی تا امروز انجام شده است.
در ادامه می‌توانید تعداد شرکت‌کنندگان هر رشته به تفکیک کنسول، PC و بازی‌های موبایلی در رشته‌های مختلف را با جزییات بیشتر بررسی کنید:
بازی FIFA18 (کنسول PS۴) : ۳۰۵۰ نفر
بازی PES2018 (کنسول PS۴) ۱۷۰۳ نفر
بازی کلش رویال: ۶۱۲ نفر
بازی FIFA18 (رایانه) : ۳۵۲ نفر
بازی PES2018 (رایانه) : ۴۸۸ نفر
بازی FIFA18 (کنسول Xbox ۳۶۰): ۲۹۶ نفر
بازی PES20 18 (کنسول Xbox ۳۶۰): ۲۶۴ نفر
بازی‌ کوییز آو کینگز: ۵۰۰۰ نفر
بازی پسرخوانده: ۱۴۲ نفر
بازی کانتر استرایک: ۲۸ تیم ۵ نفره