تبیان، دستیار زندگی

آموزش ورزش پیلاتس

پیلاتس ورزشی است که روی استفاده‌ی همزمان از ذهن و جسم تمرکز می‌کند تا به بهترین عملکرد خود برسند. ورزش پیلاتس مجموعه‌ای از حرکاتی‌ است که از جاذبه، وزن بدن و دستگاه‌های مخصوص در جهت افزایش مقاومت و توان‌تان کمک می‌گیرد تا ماهیچه‌های تثبیت کننده‌ی بدن ورزیده و قوی شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیلاتس
ارتباط بین ذهن و بدن در این ورزش خیلی مهم است. ورزش پیلاتس به ذهن‌تان کمک می‌کند تا سطح مشخصی از آگاهی را در مورد شیوه‌ی حرکت‌های بدن خود داشته باشد. با انجام این تمرین‌ها می‌توانید حرکات خود را کنترل و تکنیک‌تان را نیز تقویت کنید.


تاریخچه‌ی ورزش پیلاتس

مخترع این ورزش مردی آلمانی به نام ژوزف پیلاتس (Joseph Pilates) است که در سالهای ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۷ این ورزش را اختراع کرده است. او از بچگی نسبت به هم‌‌سن و سال‌هایش ضعیف‌تر بود، اما مجموعه‌ای از حرکات را برای تقویت خودش طراحی کرد تا این مشکل را برطرف کند.

با توجه به سایت بنیاد ورزش پیلاتس ظاهرا آقای پیلاتس تنگی نفس، نرمی استخوان و تب روماتیسمی داشته است. او در سال ۱۹۱۲ در انگلستان به عنوان بازیگر سیرک، مشت‌زن (بوکسور) و مربی دفاع شخصی فعالیت می‌کرده است. او بعد از این دوره با سربازهای زخمی بازگشته از جنگ جهانی اول که به خاطر جراحت‌شان نمی‌توانستند راه بروند کار می‌کرد.

فواید ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس طی سال‌ها پیشرفت بسیاری کرده است، تا جایی که امروزه به عنوان یک راه خوب برای بازسازی و ورزیده کردن بدن شناخته می‌شود.

ورزش پیلاتس تمام اجزای بدن را به کار می‌گیرد و کاری می‌کند که تمام ماهیچه‌ها از هم نیرو بگیرند. بدن انسان هم برای همین منظور طراحی شده است و حرکت‌های ورزش پیلاتس بدن‌تان را برای چالش‌های فیزیکی که هرروزه پیش‌ِ‌رو دارید، آماده می‌کنند.

ثبات مرکز بدن و تنظیم وضعیت
قوی و تنظیم کردن ماهیچه

ورزش پیلاتس - قوی کردن ماهیچه‌ ها

ورزش پیلاتس برای شکل دادن به ماهیچه عالی است. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید حداقل هفته‌ای دو تا سه بار پیلاتس کار کنید. اگر مقدار زیادی چربی روی ماهیچه‌های‌تان جا خوش کرده است، باید تمرین‌های پیلاتس‌تان را با مجموعه‌ای از تمریناتی که بالا برنده‌ی ضربان قلب هستند، ترکیب کنید تا چربی‌های‌تان آب شوند. بهتر است این کار را ۵ بار در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه انجام بدهید.

افزایش آگاهی بدن

ورزش پیلاتس به شما یاد می‌دهد که چطور ارتباط ذهن و بدن‌تان را بیشتر کنید تا تعادل و جهت‌گیری بدن‌ بهتر و بیشتر شود. خیلی از کسانی که نیکولا با آنها تمرین کرده بود، فراموش کرده بودند که چطور باید از ماهیچه‌های خود استفاده کنند و زمان واکنش‌هایشان هم کند شده بود.

گاهی اوقات این ورزش به نظرشان خیلی بی‌ثمر می‌آمد، اما وقتی نتیجه‌ی کار را می‌دیدند خیلی متعجب می‌شدند. پیلاتس یک راه خیلی خوب برای ارتباط با بدن است و به شما کمک می‌کند تا از تمام توانایی‌ها و استعدادهای بدن‌تان استفاده کنید.

ورزش پیلاتس برای کاهش وزن

ورزش پیلاتس با افزایش سرعت ماهیچه‌سازی در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. پس فعالیت ماهیچه‌هایتان بیشتر می‌شود و به این ترتیب کالری بیشتری می‌سوزانید. بهترین کاری که می‌توانید برای لاغری انجام بدهید این است که تمرین‌های پیلاتس را با ۵ جلسه ورزش کاردیوی ۳۰ دقیقه‌ای در هفته ترکیب کنید. پیلاتس علاوه بر ماهیچه‌سازی بدن‌تان را قوی می‌کند و شما را برای ورزش‌های شدید دیگری که کالری بیشتری می‌سوزانند آماده می‌کند. پیلاتس به افزایش اعتماد به نفس و کاهش سطح استرس کمک می‌کند که هر دوی‌ اینها برای کاهش وزن مفیدند.

ورزش پیلاتس و کاهش استرس

پیلاتس به شما کمک می‌کند که روی حرکت‌هایتان تمرکز کنید. خیلی وقت ها صداهایی در ذهن‌مان مشکلاتی که با آنها روبرو هستیم را مرور می‌کنند. مثلا همیشه ذهن‌مان درگیر بدهکاری‌ها و کارهای عقب‌مانده و مشکلات زندگی‌ است. پیلاتس به شما کمک می‌کند تا از شر این صداهای مزاحم راحت شوید. ورزش پیلاتس به شما یاد می‌دهد که چطور درست نفس بکشید و با این کار استرس‌تان را کم کنید.

دیگر رشته‌های پیلاتس


پیلاتسِ استات
این شاخه روشی جدید در پیلاتس است که در سال ۱۹۸۸ شروع شده است. پیلاتس استات توسط متخصصین تناسب اندام، بازسازی و اصلاح شده تا قواعد علم ورزش و بازسازی مهره‌ها و ستون فقرات را به روز کند. همه‌ی افراد می‌توانند از فواید پیلاتس استات بهره‌مند شوند؛ حتی افراد مجروح و باردار. پیلاتس استات، برند یک شرکت ورزشی هم هست که دستورالعمل‌های خاص خودش را ارائه می‌دهد و لوازم پیلاتس می‌فروشد.

پیلاتسِ کنترل بدن
پیلاتس کنترل بدن بر ۷ اصل بنا شده است:

آرامش
توازن
تنفس
تمرکز
هماهنگی
حرکت‌های روان
قدرت

لوازم پیلاتس

تعداد کلاس‌های پیلاتسی که در آنها از تشک استفاده می‌شود بیشتر از کلاس‌هایی است که دستگاه دارند؛ چون به تجهیزات کمتری احتیاج دارد. این نوع از پیلاتس روی یک تشک یا کف‌پوش نرم در سالن انجام می‌شود. در این کلاس‌ها جاذبه و نیروی وزن‌تان را به کار می‌گیرید تا وضعیت بدن‌تان را با قدرت و استقامت حفظ کنید. از آن‌جا که حرکت‌ها و تمرینات پیلاتسِ روی تشک بسیار متوع است، محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است و تنها چیزی که برای انجام آن لازم دارید، تشک است! در بعضی کلاس‌ها از طناب‌های مقاومت و توپ هم استفاده می‌شود. این نوع کلاس‌ها برای تازه‌کارها عالی است؛ چون می‌توانند قبل از استفاده از دستگاه‌های پیچیده مرکز بدن‌شان را به سطح خوبی از ثبات برسانند.

منبع: وبسایت چطور