تبیان، دستیار زندگی

باکس آفیس فیلم‌های سینمای جهان

آخرین وضعیت فروش فیلم‌های اکران شده طی هفته گذشته در سطح جهان را به همراه خلاصه آن‌ها می‌توانید در این گزارش دنبال کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
باکس آفیس فیلم‌های سینمای جها

 هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که خبر از فروش هفتگی فیلم‌ها و انیمیشن‌های اکران شده در سطح جهان می‌دهد. در این هفته از  سینمای جهان نیز دو بازیگر سرشناس هالیوود همچنان در صدر فروش هفتگی فیلم ها قرار دارند.

5) در حال جستجو «Searching»

فیلم سینمایی «در حال جستجو» به کارگردانی آنش چاگانتی و نویسندگی مین اوهانیان در ژانر جنایی-درام ساخته شده است. این فیلم که محصول مشترک آسیا و آمریکاست، توانست با در اختیار داشتن ۱۲۰۷ سالن در هفته نخست اکران خود به فروش ۵/۷ میلیون دلاری دست پیدا کند.

در خلاصه این فیلم آمده است؛ پس از آنکه دختر ۱۶ ساله دیوید کیم (John Cho) گم شد، تحقیقات محلی باز می‌شود و یک کارآگاه به پرونده اختصاص داده می‌شود تا بتوانند از طریق لپ تاپ او به دنبال وی بگردند که چیز‌های جدیدی را کشف می‌کنند ...

۴) عملیات نهایی 《 Operation Finale》

فیلم سینمایی عملیات نهایی داستان واقعی یک مامور مخفی به نام "پیتر مالکین" را بازگو می‎کند که ۲۷ سال را با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی سپری کرده است. پس از جنگ جهانی دوم، آدولف آیکمن که «راه‎حل نهایی» را سازماندهی کرده بود، همانند بسیاری از مقامات نازی‎ به آرژانتین گریخت. این فیلم که به بررسی شکار آیکمن توسط مالکین می‎پردازد، بازی اسکار آیزاک در نقش مالکین و بن کینگزلی در نقش آیکمن را در بر دارد. دیگر بازیگران فیلم نیز شامل لیور رز، ملانی لورانت و نیک کرال هستند.

این فیلم توسط کمپانی ام‎جی‎ام ساخته شده است و به طور غیرمنتظره‎ای موضوعاتی همچون عدالت، افتخار و وظیفه را برجسته می‎کند. با توجه به موضوع دشوار فیلم، احتمالا از کاندید‌های کسب جوایز سینمایی خواهد بود. این فیلم در هفته گذشته ۶ میلیون دلار فروش کرد و توانست در جایگاه چهارم بایستد.

۳) ماموریت غیرممکن: فال آوت «Mission: Impossible – Fallout»

فیلم سینمایی ماموریت غیر ممکن هفته گذشته هم توانست همچنان پس از شش هفته اکران، با فروش ۷ میلیون دلاری در رتبه سوم جدول فروش قرار بگیرد و به مجموع فروش ۱۷۸ میلیون دلار دست پیدا کند. فیلم جدید جاسوسی- اکشن "تام کروز" دوباره توانسته او را به صدرگیشه‌های سینما برساند و موفقیت چشمگیری را در سال ۲۰۱۸ برای او رقم بزند. سال ۱۹۹۶ میلادی، اولین قسمت از سری فیلم‌های ماموریت غیر ممکن ساخته شد.

این فیلم توسط "برایان دی پالما" کارگردانی شد و هنرپیشگانی مانند تام کروز، وینگ ریمز و ژان رنو در آن به ایفای نقش پرداختند. داستان کلی این فیلم حول ماموری به نام ایتان هانت (با بازی تام کروز) از اعضای گروه IMF است که به جنگ تبهکاران می‌رود.

۲) مگ «The Meg»

جیسون استات هام همچنان بازیگر محبوب سینما‌ها در جهان است و توانسته با فیلم جدید و هیجان انگیز خود در رتبه‌های بالایی جدول فروش هفتگی قرار گیرد. استات هام در نقش شخصیتی به نام " جوناس تیلور " در یک مجموعه تحقیقاتی وارد ماجرا‌های اکشنی می‌شود که صحنه‌های دلهره آور را به وجود آورده که سالن سینما را به وجد می‌آورد. این فیلم در هفته چهارم اکران خود موفق شد ۱۰ میلیون دلار فروش کند و در جایگاه دوم هفته قرار گیرد.

این فیلم به کارگردانی جان ترتل‌تاب و نویسندگی مشترک " دن جورجاریس"، " جان و اریک هوبر" ساخته شده است. داستان فیلم سینمایی "مگ" بر محور گروهی از دانشمندان می‌چرخد که در گودال عمیق ماریانا گونه‌های جدیدی را کشف می‌کنند که بسیاری از مردم که برای تفریح به این منطقه آمده اند را مورد تهدید قرار داده است ...

۱) آسیایی‌های ثروتمند دیوانه «Crazy Rich Asians»

کمپانی برادران وارنر این بار به سراغ ساخت یک فیلم کمدی_عاشقانه رفته اند که توانسته در هفته سوم خود به فروشی معادل۲۲/۳ میلیون دلار دست پیدا کند. این فیلم که در آسیا تصویر برداری شده و ازبازیگرانی سینمای چین استفاده کرده است با ۳۳۸۴ سالن سینما رتبه نخست فروش هفتگی را برای دو هفته متوالی تصاحب کرد.

فیلم سینمایی "آسیایی‎های ثروتمند دیوانه" اقتباسی سینمایی از یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های نوشته شده توسط کوین کوان به همین نام می‎باشد. کارگردانی این اثر را جان ام چو را انجام داده است و فیلمنامه اقتباسی آن را نیز "پیتر چیارلی" و "آدل لیم" نوشته اند.

از جمله بازیگران فیلم؛ به کنستانس وو، هنری گولدینگ، جما چان، آوکافینا، کریس آکینو، لیزا لو، نیکو سانتوس، کن جیونگ ومیشل یئو می‌توان اشاره کرد.

داستان فیلم در مورد شخصی به نام "ریچل چو" است که برای حضور در مراسم ازدواج دوست بچگی‎اش، با دوست‎ خود به نام "نیکولاس یانگ" به سنگاپور سفر می‎کند. این سفر برای آن‌ها ماجرا‌هایی را رقم می‌زند ...

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان