تبیان، دستیار زندگی
تهیه‌كننده سریال تلویزیونی «چارخونه» گفت: در این مجموعه تلویزیونی به هیچ‌كس توهین نشده است و قصد توهین به شخصیت، كشور و لهجه افغانی‌ها را نداشته‌ایم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در «چارخونه» قصد توهین نداشته‌ایم

در «چارخونه» قصد توهین نداشته‌ایم

تهیه‌كننده سریال تلویزیونی «چارخونه» گفت: در این مجموعه تلویزیونی به هیچ‌كس توهین نشده است و قصد توهین به شخصیت، كشور و لهجه افغانی‌ها را نداشته‌ایم.

محسن چگینی در گفت وگو با فارس گفت: روندی كه داستان مجموعه «چارخونه» طی می‌كند مسیری است كه از قبل آن را تعیین كرده‌ایم و در آن قصد توهین به هیچ شخصیت، كشور، لهجه و... را نداریم.

وی افزود: از قبل هم شخصیت‌هایی كه به تازگی به مجموعه اضافه شده‌اند، تلویحا اعلام كردند كه افغانی نیستند و در قسمت‌های آینده هم این ماجرا وضوح بیشتری پیدا خواهد كرد.

وی در ادامه درباره اعتراض رایزن فرهنگی كشور افغانستان نسبت به این سریال در یكی از سایت ها گفت:اول باید بررسی كرد كه چنین مساله‌ای صحت دارد یا خیر؟ و این مصاحبه منبع و سند دارد یا خیر؟ شاید خود رایزن فرهنگی از چنین مساله‌ای بی‌خبر باشد.

وی افزود: تمام صحبت‌هایی كه در این گفت‌وگو آمده ضد و نقیض است، زیرا ما از سفارت افغانستان نماینده داشته‌ایم كه به اینجا آمده و از پشت صحنه این سریال دیدن كرده‌ است، در ضمن اگر دولت افغانستان نسبت به این مجموعه واكنش داشته باشد از طریق وزارت امورخارجه می‌تواند پی‌گیری كند و وزارت امورخارجه نیز آن را به سازمان صدا و سیما انتقال دهد.

وی با بیان اینكه این كار یك اظهار نظر شخصی است گفت: باید رسمی بودن این گفت‌وگو محرز شود و برایمان روشن شود كه چنین حرف‌هایی زده شده یا خیر.

چگینی اظهار داشت: تا زمانی كه اساس این مصاحبه و خبر مشخص نیست، ما درباره آن اظهار نظری نمی‌كنیم زیرا در این مصاحبه بر وجود مسئله‌ای كه نیست، تاكید شده است.

وی در پایان گفت: اینگونه اظهار نظرهای شخصی كاری غیر حرفه‌ای است و اگر پای روابط بین دو كشور در میان است باید اعتراضات به طور رسمی ارائه شود تا ما هم به طور رسمی پاسخگو باشیم.

مجموعه تلویزیونی «چهارخونه» به كارگردانی "سروش صحت" كه مدتی ست از شبكه سه سیما پخش می‌شود، به تازگی اقدام به افزودن شخصیتی جدید به نام «شنبه» كرده‌است. این نقش كه توسط «جواد رضویان» ایفا می‌شود، یك جوان به ظاهر افغانی‌ است كه قصد دارد از سادگی اعضای خانواده سریال، سوءاستفاده كند.

مطالب مرتبط:

پخش نود شبی «چارخونه» آغاز می‌شود

جواد رضویان برای نجات چارخونه می‌آید