تبیان، دستیار زندگی

«کافه هنر» برنامه‌ای تعاملی برای پاسداشت زبان فارسی

برنامه کافه هنر مجله فرهنگی است که به معرفی هنرمندان و نقد آثار سینمایی و تازه‌ترین رویداد‌های حوزه فرهنگی می‌پردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
«کافه هنر» برنامه‌ای تعاملی برای پاسداشت زبان فارسی

 به نقل ازشبکه رادیویی ایران؛ برنامه کافه هنر مجله فرهنگی است که به معرفی هنرمندان و نقد آثار سینمایی و تازه ترین رویدادهای حوزه فرهنگی می‌پردازد.

زهرا صالحی تهیه کننده کافه هنر درباره بخش تعاملی این برنامه گفت: در ادامه گرامیداشت آیین سخن، بخش ویژه ای داریم که با تعامل مخاطبان، معادل سازی واژگان فارسی (ارائه واژه پیشنهادی) با حضور شیما شریفی کارشناس فرهنگستان هنر و ادب فارسی انجام می شود.

وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در برنامه بسته صوتی با نام «چهل شاهد» پخش می شود که به روایت خاطرات انقلاب از زبان روایان آن می پردازد. این برنامه «کافه هنر» شنبه تا چهارشنبه با اجرای شهاب شهرزاد ساعت 15:50 از رادیو ایران پخش می شود.

برنامه قرار شاعرانه هم، هر شب شعر یکی از شعرای بزرگ را با صدای همان شاعر پخش می کند. در این راستا قرار شاعرانه امشب با شعر و صدای استاد شهریار تهیه و پخش خواهد شد. برنامه قرار شاعرانه به بازخوانی اشعار شاعران بزرگ و نامی چون خواجوی کرمانی، سعدی شیرازی، خواجه حافظ شیرازی، و فاضل نظری و... می پردازد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه با صدای حسن همایی، فاطمه آل عباس و فاطمه میناخانی ساعت 22:05 از رادیو ایران پخش می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان