تبیان، دستیار زندگی

چشمه علی را نجات دهید

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نسبت به خشک شدن چشمه علی تذکر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حسن خلیل آبادی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، حسن خلیل آبادی در جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به خشک شدن چشمه علی گفت: ضمن قدردانی از رئیس شورا به منظور جلسه‌ای که در پی تذکرات مکرر و بی پاسخ اینجانب به مترو درخصوص خشکی آب چشمه علی برگزار کردید، مسئولان مترو با حضور شما پیش‌بینی کردند عبور ادامه خط ۶ از آن منطقه به چشمه علی، ابن بابویه، برج طغرل و دژ رشکان لطمه خواهد زد و طبق مطالعات و بررسی های کارشناسان مترو، اذعان کردند حضور دستگاه‌های حفاری سبب ضربه زدن به چشم علی و دیگر میراث تاریخی منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: در آن زمان تصاویری را مبنی بر پر آب بودن چشمه علی شهر ری به نمایش گذاشتند و عنوان کردند به سبب آسیب زدن آب به دستگاه‌ها چشمه را با پمپ تخلیه کرده‌اند.

به گفته خلیل آبادی پس از تذکرات مکرر کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش، مسئولان مترو وعده دادند نهایتا تا ۱۵ تیرماه آب به چشمه علی بازخواهد گشت؛ اواخر تیرماه شاهد بازگشت مقدار کمی از آب به چشمه بودیم که این مسئله را با شادمانی و ساز و دهل خبر دادند و تصاویری را برای شما ارسال کردند.

رئیس کمیته میراث شورا خاطر نشان کرد: قریب به یک هفته است که آب چشمه‌علی کاملاً قطع شده و از همه بدتر آنکه مدیر مترو در مصاحبه‌ای اعلام کرده است خشکی چشمه علی با مترو ارتباطی ندارد.

وی افزود: برخوردهای دوگانه و دروغگویی ها ما را مستأصل کرده است؛ از این رو از شهردار، قوه قضاییه، سازمان میراث فرهنگی کشور و دیگر مسئولان مربوطه می خواهم برای نجات میراث ۸ هزار ساله اقدامات لازم را انجام دهند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند؛ چرا که قطع به یقین خشکی آب چشمه علی ارتباطی با خشکسالی ها ندارد و به دنبال حفاری مترو به این وضعیت دچار شده است. لذا از رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز می‌خواهم مجددا و مجدانه این مسئله را پیگیری کند تا بیش از این ما را به استهزا نگیرند.
منبع: خبرگزاری مهر