تبیان، دستیار زندگی

بررسی ۲۰۴ کتاب شعر در جایزه شعر شاملو

دبیرخانه چهارمین دوره جایزه شعر شاملو، از افزایش استقبال شاعران از برگزاری این جایزه نسبت به دوره‌های قبلی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


شعر

بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه شعر شاملو،  امسال علاوه برهمکاری ناشران برای ارسال کتاب، تعداد زیادی از مجموعه شعرها نیز از سوی خود شاعران به دبیرخانه ارسال شده است.

تعداد کتاب‌های رسیده برای دوره چهارم جایزه ۲۰۴ عنوان است که از این میان ۱۶۷ عنوان واجد شرایط شرکت دراین رقابت ادبی بوده‌اند و ۳۷ عنوان نیز به دلایلی از جمله منظوم بودن شعرها، تکراری بودن کتاب‌ها و همچنین انتشار در سال‌هایی غیر از سال ۱۳۹۶ از این رقابت بازمانده‌اند.

براساس این گزارش همچنین امسال شاعرانی از شهرهای دور و نزدیک برای دبیرخانه کتاب ارسال کرده‌اند. این شهرها عبارتند از بندر دَیِر( بوشهر)، آستانیه اشرفیه، همدان، زنجان، رشت، مشهد، ماهشهر، امیدیه (خوزستان)، لاهیجان، اصفهان، اهواز، بوشهر، کرمان، شیراز، قم، اندیمشک، خنج (فارس)، شهریار و نیشابور.

در حال حاضر داوری مرحله اول این جایزه رو به اتمام است و نتایج آن اول مهرماه اعلام خواهد شد. در این دوره هم مانند سال گذشته و برخلاف دوره‌های اول و دوم، داوران مرحله اول در مرحله دوم داوری شرکت نخواهند داشت.

نتایج نهایی روز ۲۱ آذر و در مراسم نود و سومین سالروز تولد احمد شاملو اعلام خواهد شد.

امسال همچنین علاوه بر انتخاب مجموعه شعربرگزیده منتشر شده در سال ۱۳۹۶، از یکی از فرهیختگان عرصه فرهنگ و ادب نیز به پاس یک عمر تلاش و فعالیت در این عرصه تقدیر خواهد شد.

منبع: مهر