تبیان، دستیار زندگی

پوشش خدمات باندپهن در روستاهای ایران از ۵۰ درصد عبور کرد

وزیر ارتباطات ضریب پوشش خدمات باند‌پهن در شهرها و روستاهای کشور را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمد جواد آذری جهرمی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد جواد آذری جهرمی در آئین اختتامیه مسابقه عکس «همه جا در دسترس» با بیان اینکه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی نقاط کشور امروزه جزو حقوق شهروندی به حساب می‌آید، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تمام کشور را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دسترس قرار دهیم.

وزیر ارتباطات افزود: تلاش کردیم در وزارت ارتباطات در مسیر توسعه‌ای که دولت‌های پیشین حرکت کردند ادامه مسیر دهیم و بر این اساس در هفته دولت اعلام کردیم که پوشش خدمات باند‌پهن در تمامی شهرهای کشور (1242 شهر) به صد درصد و در روستاهای کشور به ضریب 54 درصد رسید.

وی خاطر نشان کرد: فناوری اطلاعات امروز به عنوان زمینه‌ساز یک تغییر بزرگ در دنیا به حساب می‌آید که تحت عنوان تحول دیجیتال نیز از آن یاد می‌شود، لذا ما هم پیگیر تحقق «ایران دیجیتال» هستیم که در این راستا بخشی از وظیفه ما، فرهنگ‌سازی و ترویج استفاده از فناوری اطلاعات است.

آذری جهرمی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با دولت که فرمودند در ارائه گزارش دستگاه‌ها بهتر عمل شود، ابراز کرد: در این راستا سعی کردیم با استفاده از ظرفیت اهالی هنر اقدام به ارائه گزارش توسعه خدمات آی‌سی‌تی در کشور کنیم و لذا این جشنواره کلید خورد.

وزیر ارتباطات همچنین به جلسه‌ای با حضور طنزپردازان که البته محتوای آن از سمت روابط عمومی وزارت ارتباطات منتشر نشده است، پرداخت و گفت: حدود 45 روز پیش این جلسه را داشتیم و انتقادات مردم از این حوزه را به زبان طنز شنیدیم و هر چند که به طنز موجود در این انتقادات خندیدیم اما متوجه بسیاری از ظرایف که از دید مردم مورد نقد قرار گرفته بود، شدیم.

وی گفت: از روابط عمومی وزارت ارتباطات می‌خواهم محتوای آن جلسه را پخش کنند زیرا معتقدم زبان گویای هنر است که می‌تواند مشکلات را بیان کند.
منبع: خبرگزاری تسنیم