تبیان، دستیار زندگی

«هزارپا» از نگاه تبیان

بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای به تحلیل فروش فیلم سینمایی «هزارپا» پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فیلم سینمایی «هزارپا»
 به گزارش روابط عمومی، فروش«هزارپا» هفته پیش به رقم سی میلیارد تومان رسید و با توجه به تداوم استقبال مردم، به نظر می رسد حالا حالا نمی توان عنوان«پرفروش ترین فیلم »را از آن پس گرفت. آیا این فیلم از نظر تعداد مخاطب هم رکورد خواهد زد؟ در این باره و نیز ضعف و قوت های فیلم نوشته ایم. نظر کارگردان هم بخشی از گزارش را شامل می شود. 
احمد رنجبر در این مقاله آورده است: «پیش از آن که درباره موفقیت «هزارپا» بنویسیم، لازم است به یک مساله بپردازیم و آن میزان مخاطب است. بر اساس اعلام سایت سینمایی سی نت،«هزاپا» هنوز نتوانسته رکورد مخاطب سینما در دو دهه اخیر را بشکند. این رکورد در اختیار «اخراجی2» است با2,087,222 نفر مخاطب. «هزارپا» کمی بعد از «نهنگ عنبر 2» در رتبه سوم ایستاده با 1,628,571 نفر مخاطب که بزودی جای این دو فیلم تغییر می کند. این را هم بدانید که تعداد مخاطب تهران ملاک قرار گرفته و عدد و رقم مربوط به پایتخت است.
برگ برنده «هزارپا» قصه پرملات آن است. امیر برادران، علیرضا جزینی و مصطفی زندی موقع نگارش فیلمنامه خست به خرج نداده و از داستانک های زیادی بهره برده اند. در فیلم با خرده داستان‌هایی در کنار قصه شخصیت‌های اصلی (رضا و منصور) روبرو هستیم که یک نخ تسبیح آن‌ها را به هم پیوند داده است.
قصه فیلم در لحظاتی دچار افت می شود و بیننده را خسته می کند اما در قیاس با دیگر فیلم ها «هزارپا» قصه ای روان تر دارد. امتیاز دیگر، جانمایی درست قصه‌ها است که در یک‌سوم پایانی هر آنچه کاشته شده برداشت می‌شود.»
متن کامل مقاله اینترنتی «هزارپا برای فرار از التهابات جامعه» در بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.